Kirjoittaja Aihe: Hyvä 5. kurssia täydentävä opus?  (Luettu 4224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeknoDoktor

• Hypervuotaja
Hyvä 5. kurssia täydentävä opus?
« : 06.02.16 - klo:18:34 »
Mikähän olisi hyvä teos biologian 5. kurssin lisäksi luettavaksi, jolla pääsisi asioihin hieman syvemmälle (samalla tavalla kun esim. Galenoksen tai IFA:n kautta 4. kurssiin) ja joka sattuisi sisältämään jotain näkemystä bioteknologian viimeaikaisesta (vaikkapa edes 2013 asti) kehityksestä?

Pääsykoetta ajatellen mieluiten suomeksi (ei tarvitse alkaa arvaamaan käännöksiä sitten kokeessa), mutta kyllä toisellakin kotimaisella (=englanti) lukeminen onnistuu.

Poissa sakura

• Hypervuotaja
  • KI VT15
Vs: Hyvä 5. kurssia täydentävä opus?
« Vastaus #1 : 06.02.16 - klo:18:57 »
Melkein ainoat aihetta käsittelevät kirjat, joita olen nähnyt, ovat olleet yliopistojen omaa tuotantoa, ja keskittyneet enemmän käytännön labratyöhön. Olisiko sen bilsankirjan omassa lähdeluettelossa jotain apuja?

Poissa Puistokemisti

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #2 : 06.02.16 - klo:22:35 »
Albertsin "Essential Cell Biology" on hyvä vaihtoehto, sitä käytetään ainakin Tampereella kurssikirjana. Menee sopivasti lukion OPS:n yli.

Tai jos olet oikea HC-bilsanpänttääjä, niin Albertsin "Molecular Biology of the Cell" on toinen vaihtoehto, paljon yksityiskohtaisempi ja raskaampi kirja.

Poissa sakura

• Hypervuotaja
  • KI VT15
« Vastaus #3 : 07.02.16 - klo:02:21 »
Yllä mainitut ovat kyllä hyviä kirjoja, mutta ehkä aika laajoja ja raskaita, jos ajatus oli vain syventää viitoskurssia. Toisaalta, niitä tosiaan käytetään usein yliopistotasolla kurssikirjoina, eli siinä mielessä niiden lukeminen ei mene hukkaan tulevaisuudessakaan.

MNS

• Vieras
« Vastaus #4 : 23.02.16 - klo:13:02 »
Itse olen hyödyntänyt  Heino, Vuento: Biokemian ja solubiologian perusteet. Se ei suoraan syvennä koko viitoskurssia, mitta on suomenkielinen ja auttanut syventämään lukiobilsaa hyvin.

Seuraa meitä