Kirjoittaja Aihe: 2022 haku.  (Luettu 2516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa purina

• Satunnaisvuotaja
2022 haku.
« : 16.03.21 - klo:09:02 »
Onko kukaan hakemassa v.22 ja opiskelee nyt tosissaan? Olisi kiva saada text kavereita esim signal tai telegram välityksellä.
Kaipaan aktiivista seuraa, enkä vain viestiä kerran vuodessa. :)
Laita yv, jos kiinnostaa ajatusten vaihto.

Poissa minäolen

• Alkuvuotaja
Vs: 2022 haku.
« Vastaus #1 : 17.03.21 - klo:14:39 »
Hiphei, aloitin vasta kemian yo-kurssia tekemään  :o   

Poissa laastari

• Alkuvuotaja
« Vastaus #2 : 29.03.21 - klo:11:58 »
Hellurei, luku-urakka on aloitettu. Aloitin fysiikasta  :)

Poissa ketsychi

• Alkuvuotaja
« Vastaus #3 : 22.05.21 - klo:12:21 »
Heips :)  Mäkin pian aloittamassa pääsykokeisiin valmistautumista, en kyllä tiedä vielä, että mistä aloitan. Ensimmäinen kerta ja alan vaihtoa.

Poissa liilapupu

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #4 : 25.05.21 - klo:18:31 »
Nyt kun on tämän vuoden koe saatu pois alta niin voi todeta että täälläkin yksi ensi vuodelle valmistautuva  ;D

Poissa Linn

• Alkuvuotaja
« Vastaus #5 : 28.05.21 - klo:08:48 »
Jeps, ekaa kertaa tosissaan pitäis hakea! Ylppäreistä nyt 7 vuotta ja silloinkin c-m näistä aineista, eli kurottavaa on. Silloin oli tarkoitus hakea elukalle, mutta heikko menestys söi itsevarmuuden koko lukemisesta ja ajatukseksi jäi. Tässä välissä opiskelin vahingossa sairaanhoitajaksi ja näitä töitä nyt tehneenä tajunnut, että ihan humaanilääkäriksi pitäisi päästä.

Oon nyt aloittanut mieleenpalauttelun opetus tv:n ja khan academyn kanssa ja laskeskellut jotain netistä löytyneitä kemian 1-kurssin tehtäviä, mutta just nyt akuutisti jumissa yhden tehtävän kanssa ja siksi päädyin selailemaan valmennuskursseja, koska yksin tästä ei kyllä taida tulla mitään 😅  laadin realistisen lukusuunnitelmankin, ja siitäkös vasta ahdistuin! 😂

Eli vertaistukea, yes please!

Poissa eternal

• Alkuvuotaja
« Vastaus #6 : 28.05.21 - klo:14:31 »
Moikka.

Aion hakea ensi vuonna yleiselle. Juttelisin mielelläni aineistoista, ja ajattelen, että esimerkiksi ryhmä-chatti vaikka telegramissa tai whatsappissa voisi olla tosi hyödyllinen.

Tällä hetkellä selkeästi heikoin osa-alue itsellä on fysiikka. Kemian osaaminen on vaaditussa laajudessa sikäli vankka, että sillä saralla tuskin enää yllätyksiä kokeissa tulee. Lukio-oppimäärän tueksi olen opiskellut osapuilleen kaikki yliopiston ensimmäisen vuoden kemian kurssit. Biologiassa minulla on mielestäni ihan hyvä pohja, mutta kerrattavaa toki riittää.

Lähikuukausina tarkoitus on painottaa omassa opiskelussa siis fysiikkaan, mutta keskustelen tietysti ihan yhtä mieluusti kemian ja biologian kysymyksistä.

Omasta taustasta vielä sen verran, että aloitin kesällä 2018 opiskelmaan fysiikan, kemian ja biologian lukiokursseja itsenäisesti. Pohjana tuolloin oli lähinnä pitkä matematiikka, jonka kirjoitin 2011. Luvut on edenneet tähän saakka ns. säästöliekillä edellisen tutkinnon viimeistelyn ja töiden ohessa.

Vaihdetaan vaikka yksityisviestillä puhelinnumeroita, jos vertaistuki kiinnostaa.

Poissa kipsi

• Alkuvuotaja
« Vastaus #7 : 31.05.21 - klo:11:01 »
Terve!

Ekaa kertaa hakemassa ja olen alanvaihtaja. Kirjoituksista on kulunut pitkä aika. Olen aloitellut urakan fysiikasta, mutta en ole vielä tehnyt hiottua lukusuunnitelmaa. Se varmaan täytyy tehdä piakkoin. Ekalla lukukerralla olen päättänyt keskittyä sisäistämään asiat huolella ja laskenut kaikki kappaleiden tehtävät...

Onko joku keskustelurinki jo pystytetty Telegramiin tms.? Jos on niin voisiko joku linkata vaikka yv:llä? Jos ajatustenvaihto kiinnostaa niin voi laittaa yv:tä muutenkin :) Itse kuuntelen mielelläni vinkkejä tuon lukusuunnitelman tekemiseen!

yst
Kipsi
« Viimeksi muokattu: 31.05.21 - klo:11:02 kirjoittanut kipsi »

Poissa Metsäpeikko

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #8 : 06.06.21 - klo:15:08 »
Hei, täälläkin yksi joka tulis mielellään ryhmään mukaan. Laitoin aloittajalle viestiä. Yleiselle olen hakemassa.

Poissa Korsi

• Alkuvuotaja
« Vastaus #9 : 09.06.21 - klo:08:16 »
Moi, mäkin olen alanvaihtaja ja liittyisin mielellään johonkin keskustelurinkiin. Vertaistuki tässä suuressa epäuskossa koko tavoitteeseen olisi hyvin tervetullutta :D onko linjoilla ketään kuka pystyisi ryhmän luomaan?

Poissa gluuble

• Alkuvuotaja
« Vastaus #10 : 15.06.21 - klo:12:52 »
Hellou!

Täälläkin yksi alanvaihtaja ja ensimmäinen haku nyt takana. Vertaistuki jäi uupumaan ekalta kerralta ja nyt sitä enemmän kuin mielellään jakaisi mietteitä! olikohan joku ryhmä jo luotuna? Saa laittaa yv ja laitanpa aloittajalle viestiä.

Seuraa meitä