Kirjoittaja Aihe: Millainen koe oli? Miten meni?  (Luettu 9570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jennar

• Satunnaisvuotaja
Vs: Millainen koe oli? Miten meni?
« Vastaus #15 : 26.05.21 - klo:11:23 »
Takki tyhjä täälläkin.
Menin ihan hyvällä mielellä myös kokeeseen, mutta heti ekoissa fysiikan tehtävissä tuli seinä vastaan. Aiheet oli juuri ne mun heikoimmat, jotka olin ajan puutteen takia sysännyt sivummalle ja keskittynyt sähköön, virtapiireihin ja mekaniikkaan.
Ei ollut myöskään bilsasta yhtään risteytystehtävää.
Mun vahvuus alueista ei tullut mitään kysymyksiä.
En myöskään luottanut intuitioon ja vastannut B12 vitamiinin kohdalla anemiaa, joka tuli ekana mieleen koska en muistanut lukeneeni siitä kirjasta. Tiedän vain, että koirallani on ollut B12-vitamiinin puute ja anemia, minkä takia se tuli mieleen. En sitä kuitenkaan vastaukseen kirjoittanut ja nyt kiukuttaa.
No, mutta eipähän tarvitse heinäkuulle jännittää tällä suorituksella.

Poissa hakija92

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #16 : 26.05.21 - klo:13:13 »
Minun mielestäni koe oli perustasoinen lääkiksen kokeeksi. Helppo toki näin jälkikäteen huudella, että olisin osannut oikeasti paremmin. Sillä ei luonnoksesti ole mitään väliä, koska koe meni jo ja ryssin sen suhteellisen huolellisesti. Olen vain super yllättynyt, että menin ihan täydellisesti jäihin koetilanteessa. Viime vuonna osasin huonommin, mutta koetilanne sujui tosi hyvin muutoin. Tänä keväänä paineet kasvoivat liian suuriksi mm. ennakkomatskun takia, eikä koetilannettakaan päässyt harjoittelemaan. No nyt vain katse ensi vuoteen.

Poissa hakija92

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #17 : 26.05.21 - klo:13:19 »
Jennarille: Minulle kävi vähän saman tyylisiä mokia kuin tuo B12-vitamiini sinulla kokeessa. Eli jotain pisteitä olisin ainakin saanut ja periaatteessa vastaus olisi ollut aika helposti pääteltävissä, mutta ajatus ei vain yksinkertaisesti kulkenut. Kotona tajusin heti, mitä olin tehnyt väärin tai mitä olisi pitänyt vastata. Toki oli myös sellaisia tehtäviä, joita en osannut ja ne hiffasin vasta malliratkaisun katsomalla.

Tane

• Vieras
« Vastaus #18 : 26.05.21 - klo:19:42 »
Positiivista oli se, että kerrankin oli aikaa riittävästi. Sitä kun on harjoitellut huomattavasti tiukemmalla aikataululla, niin nyt tuntui ettei missään vaiheessa ollut tai tullut kiire. Mutta tehtävät olivat silti haastavat. Biologia ei ottanut tuulta alleen ja vaikka fysiikka on oma vahvuus, niin kyllä moottori nikotteli tuo tuosta. Taitaa hommat jatkua ensi vuonna.

Poissa hakija92

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #19 : 26.05.21 - klo:23:34 »
Positiivista oli se, että kerrankin oli aikaa riittävästi. Sitä kun on harjoitellut huomattavasti tiukemmalla aikataululla, niin nyt tuntui ettei missään vaiheessa ollut tai tullut kiire. Mutta tehtävät olivat silti haastavat. Biologia ei ottanut tuulta alleen ja vaikka fysiikka on oma vahvuus, niin kyllä moottori nikotteli tuo tuosta. Taitaa hommat jatkua ensi vuonna.
Oli kyllä jännä tunne, ettei tullut ihan älytöntä kiirettä. Senkin vuoksi oma suoritus ihmetyttää. Tarkastin vastauksia ja silti lipsahtanut niin uskomattomia virheitä, ettei vain voi käsittää. Muun muassa yhdessä kemman tehtävässä en vastannut kysyttyyn asiaan, vaan johonkin muuhun ja fysiikan tehtäviin pääsi näppäilyvirheet laskimella. Fysiikka on edelleen itselleni se pahin ongelma ja melkein tuntui, että olen samassa tilanteessa sen kanssa kuin viime keväänä, vaikka siihen panostin parhaani mukaan syksystä lähtien. Eilen oli aivan katastrofaalinen fiilis ja lähinnä luovuttaminen mielessä. Nyt olen vähän ehtinyt rauhoittua ja eihän tässä itsetutkiskelun jälkeen auta kuin alkaa paiskimaan hommia tulevaa kevättä varten. Tällä kertaa pyrin treenaamaan koetilannetta ja ilmeisesti fyssan kanssa on pakko keksiä jotain uutta lähestymistapaa. Vaikka koin jonkin ihme romahtamisen kokeessa ja moni virhe meni panikoinnin ja hutiloinnin piikkiin, niin pakko se on myöntää, ettei ainakaan fysiikassa vielä rahkeet riitä opiskelupaikkaan.

Poissa Fyysikko1

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #20 : 27.05.21 - klo:12:04 »
Vektoreiden poissaolo kokeessa hämmästytti. Ensin hirveä pöhinä jostain ennakkomateriaalista... Hakijoiden harhaanjohtamista. Suututtaa tuollainen. Koe meni muuten hyvin. Tehtävät eivät olleet mahdottomia, mutta helposti voi kompastua huolimattomuusvirheisiin.

Seuraa meitä