Kirjoittaja Aihe: Virkeänä pääsykokeeseen  (Luettu 3691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valkovuokko

• Satunnaisvuotaja
Virkeänä pääsykokeeseen
« : 08.05.17 - klo:14:59 »
Onko teillä jotain vinkkejä, miten pysyä virkeänä pääsykokeessa? Uni on tietysti paras lääke, mutta nukun mitä todennäköisemmin huonosti pääsykoeyönä (ja niin olen nukkunut myös viimeiset pari viikkoa). En juo kahvia, mutta kannattaisiko sitä juoda aamulla? Vai meneekö vaikutus pian ohi, jolloin väsymys iskee kahta kovemmin vähän ajan päästä?

Poissa marimaa

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • 3. haku Turkuun 2017
Vs: Virkeänä pääsykokeeseen
« Vastaus #1 : 08.05.17 - klo:21:13 »
Ite juon yleensä kahvia mutta koepäivänä meinaan jättää kaikki diureetit väliin niin ei tarvi tuhlata aikaa vessakäynteihin. Itellä ainakin jännitys tuo tullessaan tarvittavan vireystilan, jota sitte pienillä eväillä voi vähän tehostaa :)

MNS

• Vieras
« Vastaus #2 : 09.05.17 - klo:13:23 »
Itse en todellakaan jätä kahvia juomatta.  ;D Sen verran olen aamukahviini addiktoitunut, että kofeiinipäänsärkyhän kokeesta vielä puuttuisi kaiken muun jännityksen lisäksi. Eli kahvia naamariin ja vessatauot on hyvää jaloittelua. Kiertää veri paremmin aivoihin, kun vähän jumppailee puolessa välissä.  ::)

Poissa MPhys

• Tehovuotaja
  • *
  • Lääk. yo. -18, Helsinki
« Vastaus #3 : 09.05.17 - klo:14:19 »
Kofeiini ei ilmeisesti ole diureetti normi pitoisuuksina normikahvinlipittäjillä. Jos ei oo kahvinjuoja tai ei ole nauttinut kofeiinia viikkoihin, niin silloin parin kolmen kahvikupin verran kofeiinia samalta istumalta toimii diureettisesti. Muuten kahvi tulee läpi niinku mikä tahansa neste.
Source: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19774754

Teo

• Vieras
« Vastaus #4 : 09.05.17 - klo:14:36 »
Ei tosiaan rutiineja kannata juuri ennen pääsykoetta muuttaa tai kokeilla muutakaan uutta

Seuraa meitä