Heisulivei!
Minulla on useita perussairauksia, vakaviakin, joiden ehkä keskeisin opiskelua haittaava oire on äärimmäinen uupumus ja aivosumu, joka voi iskeä todella nopeasti ja varoittamatta. Lisäksi stressinsietokykyni on alentunut huomattavasti, enkä pysty opiskelemaan pitkiä päiviä, vaikka haluaisinkin - suvulta peritty jääräpäisyys kyllä auttaisi siinä muuten, mutta kun yksinkertaisesti kroppa vain antaa periksi. Minun olisi siis käytännössä päästävä tarvittaessa n. vartin varoitusajalla jonnekin pitkälleen lepäämään hetkeksi, tai muuten minut joudutaan kantamaan sinne
Olen yrittänyt luopua lääkishaaveista terveyden reistaillessa ja käynyt muuallakin opiskelemassa kehnoin tuloksin, mutta veri vain vetää lääkikseen. Kysymykseni koskee juuri opiskelua lääkiksessä itse lääkärin työn sijasta, koska näillä näkymin tulisin suuntautumaan tutkimustyöhön, jossa terveydelliset rajoitteet eivät ole niin suuri ongelma, kun pipetoinnin ja paperisodan lomassa voikin helposti käydä makaamassa hetken ketarat ojossa lattialla, kun alkaa nähdä tähtiä.
Siispä: pärjääkö lääkiksessä, jos sen aikana sairastelee runsaasti ja opiskeluun tarvitsee erityisjärjestelyjä? Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia erityisjärjestelyistä opinnoissa?