Kirjoittaja Aihe: raakapisteet, skaalatut pisteet, koepisteet, muutenvaanpisteet waaat??  (Luettu 11234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Minja

• Tehovuotaja
  • *
Otsikostakin taitaa jo selvitä asiani.. voisko joku viisas kertoa mulle mitä noi raakapisteet yms tarkoittaa?

Mulla luki hylsykirjeessä omat koepisteet 16 (alin hyväksytty 45,10) ja sit yhteispisteet 21 (alin hyv.jotain päälle 70).
Noilla todistuspisteillähän en mitään tee, mutta onkonoi ekat pisteet niitä pisteitä jotka olen tehtävistä saanut ilman mitään kertoimia? Eli siis sisäänpääsy jäi n.29 pisteestä kii?

Hirvittävä määrähän se onpisteitä mutta paljon vähemmän lukemista siihen määrään onkuin tonne yli 70 ;)

Poissa care

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • LL Oulu
Tuossa mainitut koepisteet ovat skaalattuja pisteitä. Skaalaus tehdään hakuprosessissa sen vuoksi, että alkupisteiden ja koepisteiden keskinäinen suhde olisi vuosittain kutakuinkin vakio kokeen vaikeudesta riippumatta. Yhteispisteet ovat koepisteet + alkupisteesi, eli alkupisteesi olivat yhteispisteet - koepisteet = 5.

Koepisteesi (skaalatut) saat muunnettua takaisin raakapisteiksi (eli niiksi, miten koe oli alunperin pisteytetty) jakamalla saamasi koepisteet skaalauskertoimella, jonka saat täältä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo:22:07 kirjoittanut care »
Ärzte ohne Anatomie sind wie Maulwürfe, sie tappen im Dunkeln und ihrer Hände Arbeit sind Erdhügel.
Friedrich Tiedemann

Poissa Minja

• Tehovuotaja
  • *
Okei. Kiitos! Piiiitkä tie siis vielä edessä :/

Poissa LinndaK

• Älyvuotaja
  • **
Hei!
Voisiko joku autttaa laskemaan minua kokeesta saamani raakapisteet Oulun hampaalle? Yliopistolta tulleen kirjeen mukaan olen saanut valintakokeesta 47,655 pistetta ja nämä ovat ilmeisest siis skaalattuja pisteitä.

Kiitos paljon, jos joku auttaisi=)!

Mauno

• Vieras
« Viimeksi muokattu: 16.07.15 - klo:11:59 kirjoittanut Mauno »

Poissa Drivodina

• Alkuvuotaja
I want to read something like this a long time ago. But here I come

Seuraa meitä