Kirjoittaja Aihe: Intti ja lukeminen?  (Luettu 4606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adude

• Perusvuotaja
Intti ja lukeminen?
« : 24.07.14 - klo:21:14 »
Onko teillä kokemuksia, miten on sujunut inttiaikana lääkiksen pääsykokeisiin valmistautuminen? Ite olen nyt intissä Santahaminassa ja saattaa hyvin olla että joudun olemaan sen vuoden alikkina. Kuitenkin sinne lääkikseen pitäis ens vuonna päästä nyt kun jäin 4,5 raakapistettä tänä vuonna. Mutta siis mitä luulette, jos olen vuoden intissä niin miten käy lääkikseen valmistautumisen? Koehan on toukokuun lopulla ja kotiutuminen vasta kesäkuun 19. päivä.

saemko

• Vieras
Vs: Intti ja lukeminen?
« Vastaus #1 : 24.07.14 - klo:21:28 »
Ekaksi tulee mieleen että riippuu itsestä :D mutta ainaki mitä oon kuullu niin ei kovin opiskeluystävällinen  ympäristö.. ei siis ole omaa kokemusta kuullu vain:):D

Poissa vienna

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Mies
  • HLK
« Vastaus #2 : 24.07.14 - klo:21:56 »
Jos jäit noin lähelle rajaa olet jo tehnyt suurimman työn haun kannalta. Kun taidot on saavutettu on niiden ylläpitäminen helpompaa, joten luulisi että viikonloppulomat riittävät taitojen ylläpitoon. Koeta tähdätä lyhyempään palvelusaikaan, jotta saat loppusuoran vapaaksi bilsaa ajatellen. Mutta onhan näitä tapauksia ollut, jotka ovat intistä käsin lukeneet itsensä sisälle - se vasta komea suoritus onkin :)
\displaystyle H=\int_{0}^{36000} A_o\,e^{-\lambda*t}dt

Mauno

• Vieras
« Vastaus #3 : 25.07.14 - klo:12:20 »
.
« Viimeksi muokattu: 16.07.15 - klo:11:59 kirjoittanut Mauno »

Poissa Vaari

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Mies
  • Viimeinen ristiretki Turussa 2017
« Vastaus #4 : 26.07.14 - klo:16:41 »
Kauppakorkeaan luin itseni sisään Santiksessa vuonna 92, mutta lääkikseen en olisi ikimaailmassa niillä lukumäärillä (n. 40h) päässyt. Mielestäni täytyy olla lähes Übermensh tai ainakin fykebi-stara, että huonoilla lähtötiedoilla lukee itsensä intissä sisään. Sun tapauksessa hyvään lähtötasoon pieni upgrade ja sisäänpääsy on täysin realistista.
2 x (Vaarin 2016 tiedot + huolellisuus + nopeus) = 2017

Poissa adude

• Perusvuotaja
« Vastaus #5 : 08.08.14 - klo:22:03 »
Kysymyshän on periaatteessa hyvin yksinkertaisesti kiinni siitä kuinka paljon aikaa on lukea. Viikonloppuvapaat tietysti voi lukea, iltavapailla ei kyllä tule juuri luettua, santiksessa niitä on ylipäänsä vain 2-3h päivässä ja siinäkin pitäis välillä vähän treenata ja hoitaa suihkussa käymiset ym. niin että ne saa tehdä rauhassa. Vuoden miehillä on 18 hl-lomaa plus todennäköisesti muutama kuntsari (ainakin ylennyksistä saa yhden ja vlk-pisteillä voi saada max 3) ja jos ne saisi aseteltua sopivasti sinne palveluksen loppupäähän niin siitä saisi vähän lisäaikaa lukemiselle. Silti vähissä on aika.

Periaatteessa voisin ajatella, että mulla on lähtötaso jo suht hyvä kun noin lähelle pääsin, mutta eikös se rutiini ja tieto kuitenkin "katoa" muistista ajan kanssa, jos nyt sanotaan helmi-maaliskuussa alan täydellä höyryllä lukea niin kyllä siinä vajaassa vuodessa se rutiini on aika lailla varmaan ruostunut. Näin ollen ei voi vaan ajatella että "mulla on niin hyvä lähtötaso jo valmiiksi"

Poissa MG

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #6 : 11.08.14 - klo:21:11 »
Vähän erikoinen äijä saat olla jos pystyt intissä itsessään esim. kasarmilla lukemaan, sinällään semirauhallisen paikan pystynee usein löytää mutta epäilen pystyykö enää illalla väsyneenä kuluttaa niitä vapaatunteja opiskeluun.
En pistäisi intissä lukemisen varaan mitään.

Seuraa meitä