Kirjoittaja Aihe: Kohteena lääkis: Kevät 2021  (Luettu 29361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Katjusha

• Tehovuotaja
  • *
Vs: Kohteena lääkis: Kevät 2021
« Vastaus #225 : 08.05.21 - klo:19:39 »
Niin on, kertausta ja nopeusvarmuusharjoittelua laskuihin. kyllähän siellä tuli jokunen turha black-out myös, ihmeellistä ettei muista mitä on aiemmissa kokeissa muistanut. Kertaamista ja kertaamista. Ei ollut hirmu vaikea kokeeksi, sellaiselle jolla on hyvä taitotaso varmaan tuo onnistumisen tunnetta. Oma taso on varmaan siellä 40-50% niinku toissa kerralla. Hohhoi.

Poissa Tupu2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #226 : 16.05.21 - klo:18:09 »
Miten meni viimeinen harkkakoe?
Omasta mielestä kohtalaisesti, mutta noin yleisesti ottaen, niin ei ehkä ollut helpoimmasta päästä. Mitäs mieltä muut ootte?

Poissa Toveri

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #227 : 16.05.21 - klo:19:35 »
Ei oikein lähteny viimesin harjoituskoe. Taaskaan. Viimeisimmissä kolmessa ei mainittavaa kehitystä nähtävissä, ja tuntuu että edelleen on hirveitä aukkoja osaamisessa. Kai se pitää vaan tsempata vielä vikat päivät ja lähtee luottavaisin mielin koittamaan.

Poissa Katjusha

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #228 : 16.05.21 - klo:20:34 »
Joo ei lähtenyt ei. Mietin, että millä tää viimeinen viikko vielä taklataan, vaikka seinä siellä on vastassa. Mä sain vuosi sitten aloittaa pitkälti nollasta lukion pitkät oppimäärät ja saavutin sellaisen seiskan oppilaan tason vuodessa, ei oo 9 tai 10. Lienee hyvin tavallista, että ekalla kerralla  ei tärppää vaan esim tokalla tai kolmannella sitten. Kovin vain on kärsimätön luonne. Ja voimat tyystin loppu.
« Viimeksi muokattu: 16.05.21 - klo:20:36 kirjoittanut Katjusha »

Poissa Betula

• Perusvuotaja
« Vastaus #229 : 16.05.21 - klo:21:29 »
Juu ei oikein lähtenyt täälläkään. Aikamoinen setti tuo 7 harj.koe. Se ei suoranaisesti mieltä ylennä. Noh, niinku joku täällä sanoi jossain kohtaa, niin näillä mennään.
En yltänyt edes 20% joukkoon, pisteitä yht n 50 oman tarkastuksen mukaan. Meni kyllä ihan penkin alle tää koe. Noi tehtävät on pahoja, joista pitää kaikki olla oikein, että sais pisteitä. Ja sit vaan nyt jotenkin ei vain leikannut noissa laskutehtävissä.

Poissa Keimo

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #230 : 16.05.21 - klo:22:32 »
Tuolla feedissä oli joku kysellyt valmennuskeskuksen kokeen vaikeusasteesta, johon vastaus kuului, ettei ole ihmeellisempi verrattuna mafyn kokeisiin. No sitä sopii toivoa. ;D
Vektoreissa oli ainakin sellaista mikä ei pitkän matikan E:llä kyllä taipunut, mutta ehkä ne olikin sit sitä L+ tasoa  ;D ;D . Ei sen puoleen, mietin kyllä, että miten bilsassakaan olen koskaan voinut sanoa pärjääväni hyvin, kun en näissä tehtävissä osannut sanoa juuta enkä jaata kasvien lisääntymistavoista tai muistanut tuon taivaallista ympäristömyrkkyjen vaikutuksista, monivalinnoista nyt puhumattakaan. Tuntuu välillä, että tää on ihan omanlainen sirkus tää pääsykokeisiin lukeminen. Jotenkin lukiossa se oppiminen meni niin putkeen, ihan omalla painolla. Enää en sano samaa. Ehkä ne mafyn kokeet sit on astetta haasteellisempia, koska rankingissa olen aina siellä keskitasolla. Tasasesti n 20 p sisäänpääsyrajasta (Ouluun).

Poissa Tane

• Perusvuotaja
« Vastaus #231 : 17.05.21 - klo:22:50 »
Yhdyn aiempiin kommentteihin 7. harj.kokeen vaativuudesta. Ei ihan ollut omannäköisiä tehtäviä tässä harjoituksessa, mutta tulipahan kokeiltua ja hiottua koetaktiikkaa. Mitään varsinaista helmeä tai valoilmiömäistä oivallusta en tähän pysty heittää, mutta toivon, että ajatus on paremmin mukana tiistaina, kuin viime lauantaina. No kohtahan se nähdään miten opit on mennyt perille. Tsemppiä kaikille kokeeseen.
Viikon päästä tähän aikaa tiedetään mitä tuli ja koettelemus on sitä myöten sitten takanapäin :)

Poissa Katjusha

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #232 : 18.05.21 - klo:10:46 »
Vaikka en käynytkään itse nyt pisteyttämään omaa bilsan osaamista, niin koetaktiikassa onnistuin mielestäni siinä, että lähdin rohkeasti sen bilsan kimppuun kumminkin heti kärkeen. Olen aiemmin hiukan ylimalkaisesti suhtautunut siihen (en kuitenkaan osaa) ja sitten neljän tunnin kohdalla on ymmärryksessä lähtötilannetta paljon huonompi tilanne. Laskuja olen tehnyt niin hitosti, että se menee - jos on mennäkseen - vaikka tunteja puurtaneenakin.
Opiksi ja ojennukseksi itselle sanoisin, että tee huolellisesti minkä teet, vaikka epäilys taidoista painaa rintaa.
Toivotaan pystyisi siinä pari päivää alle ottamaan vähän iisimmin, vaikka töissä joutuu myös maanantainakin vielä olemaan, ei oo lomaa elämä.
Tsemppiä kaikille!

Poissa Asidoosi83

• Alkuvuotaja
« Vastaus #233 : 18.05.21 - klo:15:09 »
Hei kaikille!

Olen myös osallistumassa lääkikseen pääsykokeisiin 2021.
Ikää hieman alle 40, olen perheellinen ja anestesiahoitaja aiemmalta ammatiltani.

Lukiossa kemiasta ja fysiikasta vain pakolliset kurssit, biologiasta kaikki.

[size=78%] Rankkaa opiskelua työn ohella on siis koko kevät ollut, sillä vasta joulun aikoihin uskaltauduin tunnustaa itselleni lääkärin työn olevan sitä, mitä todella haluaisin tehdä. [/size]

Henkisesti valmistaudun jatkamaan pääsykokeisiin opiskelua vuoden 2022 kokeeseen, harjoituskokeet ja valmennuskeskuksen soveltavat tehtävät ovat tuntuneet vaikeilta.

Harkinnassa on iltalukion fy + ke opiskelun tukena, mutta en tiedä onko se ajankäytöllisesti järkevin vaihtoehto.

Lisäksi ne vaikeimmat kurssit joists eniten hyötyisin sijoittuvat vasta keväälle

Tsemppiä kaikille tiistain koitokseen!  :)

Poissa Katjusha

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #234 : 19.05.21 - klo:13:45 »
Kiva kun liityit joukkoon, Asidoosi :)
Jes, mä pääsin takasi ranking-listalle, ja kaikki yrittäminen ei tällä kertaa nollautunut.
Huh, tsemppiä viime päivien kertaukseen tosiaan ihan jokaiselle.
Senpä näkee sitten heinäkuussa, moniko vielä jatkaa ens talven pänttäämistä. Vähän on jo suunnitelmaa sen varalle mietittynä.

Poissa Jennar

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #235 : 24.05.21 - klo:13:24 »
Hei! Onko joku tekemässä koetta huomenna Turussa? Yritin etsiä yliopiston sivuilta jotain mainintaa eväistä, mutta en löytänyt kuin sen, että yksi korkillinen juomapullo ja eväät sallittu.
Lähinnä mietin, että miten eväät tulee pakata? Ja saako pullossa olla tekstiä?

Millaisilla fiiliksillä muut?
Itsellä kauhea ahdistus ja epätoivo oman osaamisen kanssa ja on vaikea olla tänään pänttäämättä.. Pakko kyllä jotain selailla ja huomenna se olis sitten siinä.
Elämä saa alkaa ja kaikki voitava on tehty.

Tsemppiä kaikille huomiseen! :)

Poissa Hippocrates

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #236 : 24.05.21 - klo:18:54 »
Tekstitön juomapuollo ja eväät esim. muoviseen eväsrasiaan. Noilla on ainakin aiempina vuosina pärjännyt. Tsemppiä kaikille kokeeseen!

Poissa Toveri

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #237 : 03.06.21 - klo:16:17 »
Millaisia fiiliksiä nyt kun kokeesta kulunut jo reilu viikko? Ainakin itsellä päässyt jo koetta edeltänyt stressi karisemaan eikä kokeessa tapahtuneet mokatkaan ole enää pyörineet mielessä. Sen sijaan tulosten saapuminen pyörii kyllä mielessä, kuten varmasti monella muullakin. Omaan sisäänpääsyyn ei juuri ole luottoa, mutta olisi silti kiva päästä kurkkaamaan miten kävi, ja jatkaa sitten eteenpäin. Varmaan tällä tai seuraavalla viikolla jo jatkuu omat lukemiset ensi vuoden koetta varten... :)

Poissa T-Hammas

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #238 : 07.06.21 - klo:11:03 »
Millaisia fiiliksiä nyt kun kokeesta kulunut jo reilu viikko? Ainakin itsellä päässyt jo koetta edeltänyt stressi karisemaan eikä kokeessa tapahtuneet mokatkaan ole enää pyörineet mielessä. Sen sijaan tulosten saapuminen pyörii kyllä mielessä, kuten varmasti monella muullakin. Omaan sisäänpääsyyn ei juuri ole luottoa, mutta olisi silti kiva päästä kurkkaamaan miten kävi, ja jatkaa sitten eteenpäin. Varmaan tällä tai seuraavalla viikolla jo jatkuu omat lukemiset ensi vuoden koetta varten... :)

Tainnut tämä paikka vähän hiljentyä. Sinänsä hyvä, jos porukka on pystynyt vähän päästämään irti ja nauttimaan kesästä. Itsellä on ollut jotenkin erityisen vaikeaa olla ajattelematta koetta tai tulevia rajoja. Pelkään että rajat tulevat nousemaan aika paljon ja homma kaatuu muutamaan huolimattomuusvirheeseen jotka olivat vielä jotain ala-astetasoisia. Näihinhän ei voi enää vaikuttaa mutta silti hyvin vaikeaa olla edelleen ajattelematta, miten paljon pisteitä olisikaan voinut vielä repiä jos jos jos.. No joo se siitä.. saa nähdä jaksaako tässä itse enää lähteä yrittämään. Takki on aivan tyhjä  ;D 

Poissa hakija92

• Perusvuotaja
« Vastaus #239 : 07.06.21 - klo:12:00 »

Tainnut tämä paikka vähän hiljentyä. Sinänsä hyvä, jos porukka on pystynyt vähän päästämään irti ja nauttimaan kesästä. Itsellä on ollut jotenkin erityisen vaikeaa olla ajattelematta koetta tai tulevia rajoja. Pelkään että rajat tulevat nousemaan aika paljon ja homma kaatuu muutamaan huolimattomuusvirheeseen jotka olivat vielä jotain ala-astetasoisia. Näihinhän ei voi enää vaikuttaa mutta silti hyvin vaikeaa olla edelleen ajattelematta, miten paljon pisteitä olisikaan voinut vielä repiä jos jos jos.. No joo se siitä.. saa nähdä jaksaako tässä itse enää lähteä yrittämään. Takki on aivan tyhjä  ;D

Olin samoissa tunnelmissa vielä viime viikon alussa. Shokki omasta sekoilusta kokeessa oli melkein sietämätön. Merkkasin koepaperiin laskujen tulokset ja muissa suunnilleen tiedän mitä vastasin. Kävin mallivastaukset läpi ja kyllähän se auttamatta tarkoitti, etten opiskelupaikkaa saa tänä vuonna. Tuon jälkeen oli helpompi olla, sillä nyt se on 90%:n varmaa, etten pääse. Ei siis tarvitse jännittää kuten niiden, joilla koe meni hyvin pienistä mokista huolimatta.
Onhan se ihan käsittämätöntä, miten pääsykokeissa voi tosiaan tulla jotain mokia jo ala-asteella opittujen asioiden suhteen. Näin kävi myös minulle ja sen lisäksi pari tehtävää kaatui siihen, etten lukenut kunnolla tehtävänantoa.
Viime vuonna oma kakkosvaiheen koe kaatui rehelliseen osaamattomuuteen. Fysiikka meni täysin penkin alle. Tänä vuonna mokasin henkisen valmistautumisen ja paniikin kanssa. Syytän siitä kyllä osittain sitä ennakkomateriaali hommaa... Mutta toisaalta, jos osaa tarpeeksi hyvin, niin osaa kyllä jäätävässä paineessakin. Oma osaaminen olisi ollut juuri ja juuri riittävä. Mikäli pää olisi pystynyt kasassa, niin nyt jännittäisin tuloksia.
Itse haen vielä ensi vuonna. Minua lohduttaa ajatus, että tällä kertaa voin keskittyä kunnolla myös kaiken maailman nippeliin, henkiseen valmistautumiseen, huolellisuuteen ja laskurutiinin sekä nopeuden hiomiseen. Raskasta se silti tietty on.
Jos ihan varmasti haluat lääkikseen, niin sitten vain kohti uutta yritystä! Mutta toivottavasti pääset jo tänä vuonna.
Tärkeää on pohtia mikä onnistui/meni pieleen, niin opiskelussa kuin kokeessakin. Itse hommaan uusia matskuja ja otan jonkun kurssin. Lukemisen aloitan tällä viikolla.
Ilmeisesti aika monella on se ensimmäinen hakukerta enemmän tai vähemmän turistina ja sitten se toinen tai kolmas ihan oikea haku, jolloin homma kaatuu hermoiluun ja pisteraja jää lähelle. Ja sitten se kerta, kun pääsee sisälle.
« Viimeksi muokattu: 07.06.21 - klo:12:08 kirjoittanut hakija92 »

Seuraa meitä