Kirjoittaja Aihe: Turun tulokset  (Luettu 51986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa friggis

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
  • l
Turun tulokset
« : 18.06.09 - klo:21:05 »
Aloitetaan nyt sitten tämäkin kun Oulukin jo avasi aiheen  :razz:

Tuloksiahan voi Turusta odotella jo 29. päivä ainakin seinälle ja viime vuonna ekat kirjeetkin tuli sinä päivänä. Taisi muuten olla tiedot netissäkin päivää ennen. (Sitten kyllä revin pelihousuni jos jostain syystä panttaavatkin tuloksia tänä vuonna viralliseen päivään asti..)

Poissa limey

• Perusvuotaja
Vs: Turun tulokset
« Vastaus #1 : 19.06.09 - klo:00:18 »
Joo o, jännäksi menee!

Mitäs arvioitte Turun raakapisterajaksi? Tuossa 90p hujakoilla sen luulisi olevan. Oma arvaukseni on 89,5p.  :smile:
On kyllä aika epävarma olo, mutta toivossa on hyvä elää. Pientä varasuunnitelmaakin oon miettinyt mikäli ei tänä vuonna onnista. Huhhuh... tulee kyllä pitkät vajaa kaksi viikkoa.  :)

Poissa kukka

• Perusvuotaja
  • lääket.yo
« Vastaus #2 : 19.06.09 - klo:00:24 »
Voi että, nyt muakin rupes oikein kunnolla jännittämään. Vaikka olenkin varma, että en päässyt vielä ensimmäisellä yrittämälläni niin kyllä sitä kuitenkin aina salaa toivoo. Rupesi kyllä masentamaan, kun porukka on saanut 1. tehtävästä 3.5-7 pistettä. Mä kun olin laskeskellut saavani 10. Noh, en minä vielä masennu. 19-vuotiaana on vielä aikaa epäonnistua. :D

Poissa friggis

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #3 : 19.06.09 - klo:12:35 »
Itse arvelisin rajan olevan myös siinä 90 pisteen paikkeilla. Vähän vaikea sanoa tuleeko olemaan matalampi vai korkeampi kuin Tampereella.. Voisin heittää arvaukseksi vaikka 90,75p

Tuosta ykköstehtävästä sen verran että uskoisin Turussa tulevan enemmän pisteitä samanlaisesta vastauksesta kuin Kuopiossa olisi tullut. Itse toivon saavani suhteellisen hyviä pisteitä siitä sillä olen tehnyt nyt kahtena vuotena esseen (2007 kävin vain katsomassa kokeen mutta tein huvikseni pelkän essee-tehtävän vanhuksista) ja saanut molemmilla kerroilla yli puolet pisteistä (vaikka siis eka kerralla en ollut edes avannut Galenosta kunnolla).

Vielä 10 yötä  :)

alisa

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.06.09 - klo:08:01 »
Itse arvelisin rajan olevan myös siinä 90 pisteen paikkeilla. Vähän vaikea sanoa tuleeko olemaan matalampi vai korkeampi kuin Tampereella.. Voisin heittää arvaukseksi vaikka 90,75p

Tuosta ykköstehtävästä sen verran että uskoisin Turussa tulevan enemmän pisteitä samanlaisesta vastauksesta kuin Kuopiossa olisi tullut. Itse toivon saavani suhteellisen hyviä pisteitä siitä sillä olen tehnyt nyt kahtena vuotena esseen (2007 kävin vain katsomassa kokeen mutta tein huvikseni pelkän essee-tehtävän vanhuksista) ja saanut molemmilla kerroilla yli puolet pisteistä (vaikka siis eka kerralla en ollut edes avannut Galenosta kunnolla).

Pidän sulle peukkuja  :wink: Kuinka monennetta kertaa haet?

Poissa friggis

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #5 : 20.06.09 - klo:11:14 »

Pidän sulle peukkuja  :wink: Kuinka monennetta kertaa haet?

Tänä vuonna oli siis toinen varsinainen hakukerta, viime vuonna olisin tarvinnut 1,5 raakapistettä lisää sisäänpääsyyn...

autumnleaf

• Vieras
« Vastaus #6 : 25.06.09 - klo:12:31 »
IIIIK !!! Kohta tulee tulokset  :tuskanhiki:  Millasia tarkastajia Turussa on ? esim. millasii bilsan tarkastajia jne? Jippijaijei! Pääsen kohta Turkuun taas, ku pitää ilmeisesti sinne mennä hakee ne omat vastauspaperit, vai pitääkö? Eiks niitä oikeesti voi tilata soittamalla? Toisaalta ei välii mulle, sillä mähän aion viettää mukavan sightseeing + shoppailupäivän in lovely Turku-city  sillon 30. päivä ;D Mut paljos pitää varata rahaa, että saa kopiot niistä omista vastauspapereista?

Poissa Kaaos

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • HLK
« Vastaus #7 : 25.06.09 - klo:12:37 »
IIIIK !!! Kohta tulee tulokset  :tuskanhiki:  Millasia tarkastajia Turussa on ? esim. millasii bilsan tarkastajia jne? Jippijaijei! Pääsen kohta Turkuun taas, ku pitää ilmeisesti sinne mennä hakee ne omat vastauspaperit, vai pitääkö? Eiks niitä oikeesti voi tilata soittamalla? Toisaalta ei välii mulle, sillä mähän aion viettää mukavan sightseeing + shoppailupäivän in lovely Turku-city  sillon 30. päivä ;D Mut paljos pitää varata rahaa, että saa kopiot niistä omista vastauspapereista?
Käsittääkseni paperit voidaan toimittaa ulkopaikkakuntalaisille postilla/faksilla, posti+kopiointikulujen hinnalla eli hinta pitäisi olla alle 15e. Ainakin muutamien tehtävien osalta aikaisempina vuosina Turun arvostelu on ollut järkevämpää kuin Helsingissä, tosin ei välttämättä löysempää.

Poissa Dog-tor

• Tehovuotaja
  • *
  • Lääkäri
« Vastaus #8 : 25.06.09 - klo:13:28 »
Jos meininki on vähänkään sama kun Tampereella, niin postitse voidaan lähettää sekä omat tehtävät että mallivastaukset. Tänä vuonna maksoi 12 euroa.
Ennen kuin voit toivoakaan saavuttavasi tavoitteen, sinulla on oltava sellainen.

Junnu

• Vieras
« Vastaus #9 : 25.06.09 - klo:13:38 »
Poikkeuksena muihin paikkakuntiin noita vastausanalyysejä ei saa mukaan lääketieteellisen tiedekunnan toimistosta. Ainakaan viime vuonna eivät suostuneet niitä minulle kopioimaan kun hain ja tarkastin kokeeni ja syy tähän jäi hyvin epäselväksi. En tiedä olisiko sitten maksua vastaan saanut mukaansa, mutta ei jeesus mitä rahastusta tuokin. Lopulta homma meni silleen, että pisteitä laskiessani otin jokaisesta epäselvästä tehtävästä kamerakännykällä kuvan kun työntekijöiden valppaus herpaantuii. :lol:

Mitä tulee arvosteluun niin en osaa vertailla muihin tiedekuntiin. Ainakin viime vuoden kokeesta oppineena biologian tehtävien arvostelu oli rankkaa, mutta toisaalta laskuissa annettiin suhteellisen helposti irtopisteitä, vaikka laskut olisivat sinällään olleet väärin. Taisin pelkistä yksikkömuunnoksista saada jo pisteen pari, samoin oikean kaavan valinnasta jne. Toisaalta arvostelu voi olla hyvin tehtäväkohtaista (eri arvostelijat). Esim. dialyysitehtävässä laskut olivat täysin oikein molemmissa kohdissa, mutta konsentraatiot olivat yksikössä mol/dm^3 kun olisi pitänyt muuttaa yksikköön mol/m^3. Tällöin vastauksista tuli väärät, mutta arvostelu oli silti erittäin rankkaa, puolet pisteistä lähti tuosta tehtävästä.

Fiilikset kyllä heittelehtineet laidasta laitaan. Kokeesta lähtiessä oli pessimistinen olo, sen jälkeen tuli neutraali fiilis. Muiden juttuja kuunnellessa alkoi tuntua paremmalta ja ensimmäisten tulosten tultua (erityisesti nuo Kuopion rajat) saivat aikaan jo pientä uskoa sisäänpääsyyn. Nyt kun tulokset ovat muutaman päivän päästä, vallitsee taas pieni epätoivo. Ei sille tunteiden muuttumisella vaan voi mitään. Omaa suoritustaan on hyvin vaikea arvioida objektiivisesti. Ainakin opiskelupaikka irtosi jo biokemmasta ilman pääsykoekirja lukua, että sinne pääsee hätätapauksessa.

Poissa galenos

• Satunnaisvuotaja
  • l
« Vastaus #10 : 25.06.09 - klo:13:40 »
Ainakin viime vuonna suostuivat postittamaan kopiot omista vastauksista ulkopaikkakuntalaisille. Eivät kyllä mielellään postittele ja palvelu oli sen mukaista. Yleisesti voin sanoa, että Turun lääkiksen hakijapalvelussa palvelu oli erittäin töykeää, eikä kyseessä ole vain yhden ihmisen mielipide. Kannattaa tilata kopio omista vastauksista mahdollisimman aikasin, koska lähettäminen kyllä kestää! Vastausanalyysiä eivät suostuneet viime vuonna useista pyynnöistä huolimatta lähettämään(?). Kopioiden lähetys oli ainakin viime vuonna ilmaista.

Poissa Kaaos

• Hypervuotaja
  • HLK
« Vastaus #11 : 25.06.09 - klo:15:01 »
Poikkeuksena muihin paikkakuntiin noita vastausanalyysejä ei saa mukaan lääketieteellisen tiedekunnan toimistosta. Ainakaan viime vuonna eivät suostuneet niitä minulle kopioimaan kun hain ja tarkastin kokeeni ja syy tähän jäi hyvin epäselväksi.
Voin esittää spekulaation tähän menettelyyn, nimittäin vuonna 2006 käytin HYlle tekemässäni oikaisupyynnössä perusteena nimenomaan Turun yliopiston arvostelukäytäntöä, ehkäpä Helsingin tiedekunnasta on hieman tuohduttu tästä ja reklamoitu Turkuun. En tosin saanut arvostelua tietooni analyysistä, vaan muuta kautta, mutta tätä yliopisto ei tiennyt. Tämä voisi olla selitys analyysien pimittämiselle, toisaalta voi olla, että ei ole, sinänsä mielenkiintoinen yhteensattuma  :eusa_think:

Poissa friggis

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #12 : 25.06.09 - klo:15:11 »

Itse sain viime vuoden kokeesta mielestäni paljon reilummin pisteitä mitä olin itse toivonut saavani. Sellaisia säälipisteitä siis että lasku on ollut ihan väärin mutta jotain oikeaa hajua kuitenkin. Sain jopa yhden lisäpisteen valituksen kautta (se ei tosin minua sisään auttanut) tehtävästä josta olin muuten saanut 0 pistettä koska se oikeasti oli tosi väärin. En olisi itse edes tajunnut alkaa siitä valittamaan mutta sain valmennuskurssin opettajalta hyvät neuvot millainen valitus kannattaa tehdä.

Itsekin kyllä alan olla jo aika täpinöissäni, en jaksaisi odottaa maanantaita. Toivottavasti lähettävät kirjeet jo perjantaina valituille niin saisin suhteilla sen tietooni jo heti maanantaina aamukuuden jälkeen kun postin lajittelija soittaisi mulle  :wink: En muuten jostain syystä nyt yhtään muista mutta eikös se ollut niin ettei Turussa lähehetty kirjeitä muuta kuin valituille? Olen nyt vielä laskeskellut noita mahdollisia pisteitä vastausanalyysien perusteella ja päätynyt siihen että maksimissaan voisin saada 95p tai yli ja se toivottavasti riittäisi sisäänpääsyyn. Kyllä harmittaisi jäädä toisen kerran rannalle..

Junnu

• Vieras
« Vastaus #13 : 25.06.09 - klo:15:34 »
Itse sain viime vuoden kokeesta mielestäni paljon reilummin pisteitä mitä olin itse toivonut saavani.

En muuten jostain syystä nyt yhtään muista mutta eikös se ollut niin ettei Turussa lähehetty kirjeitä muuta kuin valituille?

Sama juttu mulla viime vuonna. Koe meni silloin aivan pepulleen, mutta sain silti yllättävän paljon pisteitä. Lopulta jo parin tehtävän huolimattomuusvirheet olisivat vieneet sisään tiedekuntaan. Nuo pääsykokeet ovat nykyisin niin vaikeita, että pakostakin kokeesta tullessaan kokee ettei pisteitä paljon tule ja että koe meni huonosti, mutta eihän niiden tehtävien sinänsä edes tarvitse olla oikein, kunhan saa pääosan pisteistä.

Ja vain sisäänpäässeille tulee kirje eli kaikki tai ei mitään.  ::)

alisa

• Vieras
« Vastaus #14 : 25.06.09 - klo:15:42 »
Kyllä Turkuun tulee aina perinteisesti edeltävänä iltana nimet oveen  :wink: Olen hakenu Turkuun ja Kuopioon ja Turussa tosiaan saa niitä säälipisteitä hyvästä yrityksestä  8) Kuopiossa oli aika raaka meininki Turkuun verrattuna.  :cry:

Seuraa meitä