Kommentoin yksityishenkilönä tässä ketjussa kirjoitettuja asioita. Mielestäni eläimistä ja ihmisistä ei voi puhua samalla tavoin, ihminen ja ihmiselämä on aina arvokkaampi. En voi kuvitella eläinlääkäriä, joka asettaisi eläimen ihmisen edelle.
Juu...ei mustakaan tulisi eläinlääkäriä,kun oon niin toivottoman eläinrakas.Jos joku mummo tai pappa kuolee,ei tunnu missään,mutta jos eläimen joutuisi lopettamaan tai eläintä olisi kohdeltu jotenkin kaltoin,niin apua!
Karmaisevalta tuntui lukea tuota, anteeksi nyt ei millään henkilökohtaisuutena. Ihanko todella ei tunnu missään?
Kuitenkin kun ihminen lemmikkinsä hoitoon vie, niin luultavasti haluaa parasta mahdollista hoitoa, niin vie sitten eläimensä sellaiselle el.lääkärille, joka ei sitä pelkää 
Enpä olisi tullutkaan ajatelleeksi.
Nautoihinsa ihmiset harvemmin (?) suhtautuvat kovasti tunteella, mutta monelle yksinäiselle se kissa tai koira tai boakäärme voi olla ainoa kaveri.
Pitää paikkansa. Tunnen useita sellaisia ihmisiä joille oma kissa tai koira on valtavan tärkeä. Mutta naapurien iso-mummo kiintyi kuulemma lehmäänsäkin, antoi sen tulla pirttiinkin..
Lisäksi jossakin tk:n iltapäivystyksessä joku humalainen puliukko saa käteensä tikit heti samaan aikaan kun sairas pikkulapsi joutuu odottamaan tuntikaupalla vuoroaan kun ei ole kuolemassa käsiin.
Minun mielestäni jos humalainen on oikeasti hengenvaarassa, niin kyllä nuhainen pikkulapsi vanhempineen saisi mielestäni odottaa ihan rauhassa.
mutta mielestäni kellään ei ole oikeutta päättää toisen puolesta saako saada poikasia.
Minusta on, kun puhutaan eläimistä, ei ihmisestä. Minusta ihmisellä on oikeus päättää saako kotieläin poikasia vai ei.. eihän tällaisessa nyt pitäisi olla mitään kyseenalaistamista tai ihmettelemistä, normaali asia. Normaalia on eläinten steriloinnin lisäksi myös niiden lopettaminen tarpeen vaatiessa.
Olipa hassu ajatus, että vammaiset sterilisoitaisiin..
Ei todellakaan ollut, sana "hassu" ei millään tavalla sovi aiheeseen.
Mutta tää ois kyl mielenktiintosta tietää, että täytyykö just elöinlääkäreiden suorittaa lopetuksia ym. jossei eläimen kunto sitä vaadi? Onko jossain laissa määrätty, että eläinlääkärin on se pakko tehdä...
Eläin lopetetaan jos se on sairas ja kärsii. Se on mielestäni eläinlääkärin työtä.
Kyllä kai niitäkin löytyy, jotka haluavat esim. poistaa jonkun elimen ilman syytä (tai kuka edes tässä tilanteessa edes tekee päätöksen, tehdäänkö toimenpidettä vai ei)?
Kuka *** haluaisi poistaa elimen ilman syytä? Se vasta sairasta olisikin.
Hienoja ajatuksia!!
Juu.. todella hienoja...
Sitähän eivät monet tiedä, että meistä jokainen tarvitsee eläinlääkäriä joka päivä, on toi elintarviketurvallisuus niin tärkeä asia. Suomi on yksi harvoista maista, joissa ei salmonella kuulu lautaselle. Lisäksi eläinlääkärit ovat yhä enemmän Brysselin byrokraatteja, onhan niiden työkuvaan sisällytetty mm.bioterrorismia koskevia juttuja
Olen samaa mieltä, todella hienoa työtä. Olisimme pulassa kaiken maailman salmonellien kanssa ilman eläinlääkäreitä. Yksi minun tuttunikin on melkein eläinlääkäri. Hieno ihminen, hienoa työtä!