OMG
33,3% älyvuodon lukijoista hakee Kuopioon. Sinnehän on hirveä tunku ja mahdotonta päästä. Pitänee vaihtaa suunnitelmia ja hakea Ouluun..
Etkai oo tosissas? Eihän muutaman hassun äänestäjän pohjalta tehty tulos kerro vielä mitään.
Mulla on tää kaupungin päätös vaihdellut jatkuvasti ja vaihtuu varmaan vieläkin. Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta eli kaukana kaikista lääkiksistä ja ainut vaatimus oli hyvät junayteydet eli Kuopio sulkeutui pois. Pääkaupunkiseudulla olen kuitenkin lapannut useamman vuoden ja asun täällä valmennuskurssin ajan. Helsinki tökkii entistä enemmän joten suljin sen pois, Oulu taas on liian kaukana kun poikaystävä asuu pääkaupunkiseudulla. Tamperetta mietin kauan, vaikkei kyseinen kaupunki ole koskaan vakuuttanut. Tampere tyssäsi siihen, ettei kaupungissa ole mitään "varasuunnitelmapaikkaa" enkä jaksa alata muuttamaan taas vuoden päästä toiselle paikkakunnalle, jos lääkiksen ovet eivät nyt aukene. Kuopion biotieteet kiinnostavat, joten päätin hakea sinne ja samalla lääkikseen. Muutenkin viihdyn paremmin pienissä kaupungeissa. Vakuutan itselleni, että nomen est omen sillä kävin aikoinaan itse Savilahden ala-asteen ja Kuopion yliopisto sijaitsee saman nimisellä alueella.

Pitkä stoori tuli, mutta näin siinä kävi että olen päättänyt hakea siihen ainoaan kaupunkiin, joka oli ehdoton EI. Ainut oikeasti pelottava asia on, miten mä kestän niitä karmeita itämurteita.