Kirjoittaja Aihe: Raakapisterajat 2016  (Luettu 45928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa råtta

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • LK Helsinki
Vs: Raakapisterajat 2016
« Vastaus #45 : 05.07.16 - klo:13:57 »
Helsingin rajat:

Yleinen:
suomi: 172,5 / 173,5
ruotsi:145,5 / 144,5

Hammas:
suomi: 134,5 / 133,0
ruotsi:  - / 125,5

Lähde:
http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/opiskelijaksi/2016/TULOS/pisteet_rajat_suomi_ll_hll.pdf

Ihan järkyttävää kuinka paljon helpompaa sisäänpääsy on ruotsinkielisille

Helsingin ruotsinkielisen hyväksyttyjen listassa lukee, että:"Lisäksi yksi hakija oli ottanut sitovasti vastaan kys. hakuvuonna toisen korkeakoulututkintoon johtavan opiskelupaikan. Yhteispistejonossa ei Opintopolun sijoittelussa ollut hyväksyttävissä olevia varasijoille asetettuja muita hakijoita (valintaperusteiden mukainen minimipistemäärä ei täyttynyt)."

(Linkki sivulle: http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/opiskelijaksi/2016/TULOS/2016_medicin_tulos_nettiin.pdf )

Ihan hullua, että kerrankin, kun joku olis päässyt varasijalta, ei sinne voida asettaa ketään, kun hakijat on olleet liian huonoja. Ymmärsinhän tän oikein :D

Niin no, viime vuonna Helsingin ruots. hampaalle ei hyväksytty ketään kun kukaan (vai vain pieni määrä?) ei saavuttanut riittäviä pisteitä :D outoja hommia...
Viime vuonna ruotsinkieliselle ei hyväksytty ketään koepistejonossa, mut viis tyyppiä alotti ja ne pääs sisään yhteispistekiintiössä.

Mä en ihan tajua mitä toi tarkoittaa et joku otti vastaan paikan... Siis häh? Olis päässy mut ei ottanu vastaan, koska ei voinut, vai meni muualle opiskelemaan.. :)
Hokus pokus, mthrfkr.

Poissa swash

• Satunnaisvuotaja
  • LK
« Vastaus #46 : 05.07.16 - klo:14:05 »
Helsingin rajat:

Yleinen:
suomi: 172,5 / 173,5
ruotsi:145,5 / 144,5

Hammas:
suomi: 134,5 / 133,0
ruotsi:  - / 125,5

Lähde:
http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/opiskelijaksi/2016/TULOS/pisteet_rajat_suomi_ll_hll.pdf

Ihan järkyttävää kuinka paljon helpompaa sisäänpääsy on ruotsinkielisille

Helsingin ruotsinkielisen hyväksyttyjen listassa lukee, että:"Lisäksi yksi hakija oli ottanut sitovasti vastaan kys. hakuvuonna toisen korkeakoulututkintoon johtavan opiskelupaikan. Yhteispistejonossa ei Opintopolun sijoittelussa ollut hyväksyttävissä olevia varasijoille asetettuja muita hakijoita (valintaperusteiden mukainen minimipistemäärä ei täyttynyt)."

(Linkki sivulle: http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/opiskelijaksi/2016/TULOS/2016_medicin_tulos_nettiin.pdf )

Ihan hullua, että kerrankin, kun joku olis päässyt varasijalta, ei sinne voida asettaa ketään, kun hakijat on olleet liian huonoja. Ymmärsinhän tän oikein :D

Niin no, viime vuonna Helsingin ruots. hampaalle ei hyväksytty ketään kun kukaan (vai vain pieni määrä?) ei saavuttanut riittäviä pisteitä :D outoja hommia...
Viime vuonna ruotsinkieliselle ei hyväksytty ketään koepistejonossa, mut viis tyyppiä alotti ja ne pääs sisään yhteispistekiintiössä.

Mä en ihan tajua mitä toi tarkoittaa et joku otti vastaan paikan... Siis häh? Olis päässy mut ei ottanu vastaan, koska ei voinut, vai meni muualle opiskelemaan.. :)

Eikö toi meinaa vaan sitä, että meni muualle opiskelemaan?  :) Jäiköhän toi paikka nyt täyttämättä, vai pääsiköhän sit suomenkieliseltä joku varalta

Poissa råtta

• Ylivuotaja
  • LK Helsinki
« Vastaus #47 : 05.07.16 - klo:14:08 »
No ainakin suomenkieliselle otettiin 113, kun vähintään 112 paikkaa varattu suomenkielisille ja enintään 38 ruotsinkieliselle. Jos otettiin 36 ruotsinkieliselle nii yhteensä se tekis 149? Mä en tiedä mitä sit on käyny, olis mielenkiintoista tietää. Yks paikka on niinku eksynyt jonnekin ;D
Hokus pokus, mthrfkr.

Poissa swash

• Satunnaisvuotaja
  • LK
« Vastaus #48 : 05.07.16 - klo:14:10 »
Samaa mä kanssa laskeskelin... Varsin mielenkiintosta  :D

Poissa Silppuri

• Alkuvuotaja
  • Sukupuoli: Mies
    • Symbioosi
« Vastaus #49 : 05.07.16 - klo:15:03 »
Onkos muuten Turun hampaan prosenttiraja oikein? Pitäisi vissiin olla 58,2 %?

Poissa katri92

• Älyvuotaja
  • **
  • Eläinlääketieteen yo -16
« Vastaus #50 : 05.07.16 - klo:15:30 »
Onkos muuten Turun hampaan prosenttiraja oikein? Pitäisi vissiin olla 58,2 %?

Hyvä! Korjasin :)

Poissa ~Heidi~

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #51 : 02.08.16 - klo:19:07 »
Osaako joku kertoa...
Oon siis -ei ensikertalainen- hakija, ja minulla koepisteiden ja yhteispisteiden rajat. Nämä on vissiinkin juuri nämä -ei ensikertalaisten- rajat ja ensi kertalaisten papereissa heidän omat rajansa? --> Osaan siis laskeskella omia pisteitäni rajoihin verrattuina.. ;)

Poissa Jukka80

• Alkuvuotaja
« Vastaus #52 : 07.08.16 - klo:19:02 »
Kysymys raakapisteistä;

Mitä se tarkoittaa kun opintopolussa näkyvä raakapisteraja on ihan eri kuin täällä näkyvä raakapisteraja? Onko tuossa taulukossa ilmoitettu raja siis pelkällä pääsykokeella valittujen raja ja se mikä minulla näkyy opintopolussa on alkupisteet+pääsykoe raja? Minulla siis lukee opintopolussa, että et tullut hyväksytyksi, koska et saavuttanut xx,x raakapistettä. Kyseinen raja on kymmeniä pisteitä alempi kuin täällä ilmoitettu raakapisteraja ko. yliopistoon. Varmasti hyvin yksinkertainen asia, mutta en tajua.

Poissa Spicecream

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #53 : 07.08.16 - klo:19:44 »
Kysymys raakapisteistä;

Mitä se tarkoittaa kun opintopolussa näkyvä raakapisteraja on ihan eri kuin täällä näkyvä raakapisteraja? Onko tuossa taulukossa ilmoitettu raja siis pelkällä pääsykokeella valittujen raja ja se mikä minulla näkyy opintopolussa on alkupisteet+pääsykoe raja? Minulla siis lukee opintopolussa, että et tullut hyväksytyksi, koska et saavuttanut xx,x raakapistettä. Kyseinen raja on kymmeniä pisteitä alempi kuin täällä ilmoitettu raakapisteraja ko. yliopistoon. Varmasti hyvin yksinkertainen asia, mutta en tajua.
Jotta voisit tulla hyväksytyksi on sinun saatava vähintään 36 skaalattua pistettä eli puolet parhaan 1% pisteistä. Raja mikä on sanottu opintopolussa on tuo 36 skaalattua pistettä. :)

Poissa Jukka80

• Alkuvuotaja
« Vastaus #54 : 08.08.16 - klo:09:07 »
Ok,kiitos.Mutta tuon rajan saavuttaminen ei siis ole tarkoittanut että on saanut paikan?

Zygo

• Vieras
« Vastaus #55 : 08.08.16 - klo:10:00 »
Tuolla on lähinnä merkitystä noiden muutamien pikkukiintiöiden kanssa. Ilmeisesti Helsingin ruotsinkieliselle hampaalle olisi valittu 8 opiskelijaa, mutta voitiin ottaa vain 5 sillä loput eivät ylittäneet hyväksymisrajaa.  :roll:

Poissa ~Heidi~

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #56 : 09.08.16 - klo:22:28 »
Onko skaalauskerroin yliopisto kohtainen? Mikähän mahtoi Kuopioon olla, ei muistaakseni kirjeessä mainittu enkä netistäkään löytänyt...

Poissa eksoni

• Perusvuotaja
« Vastaus #57 : 09.08.16 - klo:23:23 »
Onko skaalauskerroin yliopisto kohtainen? Mikähän mahtoi Kuopioon olla, ei muistaakseni kirjeessä mainittu enkä netistäkään löytänyt...

Jokaisella koulutusohjelmalla on toki oma skaalauskertoimensa, joka saadaan jakamalla valintakoepisteiden maksimi (eli 72 pistettä) parhaalla raakapistemäärällä. Kuopiossa (yleisellä) 192,50 taisi olla korkein, eli skaalauskerroin olisi 0,374.
« Viimeksi muokattu: 09.08.16 - klo:23:27 kirjoittanut hiukkanen »

Seuraa meitä