Kirjoittaja Aihe: BI3 meinasin lahjakkaasti skipata  (Luettu 22837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jusmu

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • LK
Vs: BI3 meinasin lahjakkaasti skipata
« Vastaus #15 : 06.11.11 - klo:19:26 »
Hyvä, että tiedätte jo valmiiksi mitä pääsykokeessa kysytään ja mitä ei!  ;D Helpottaa sisäänpääsyä varmasti kivasti. Minä en tiedä, joten joudun kaiken kertaamaan taas. :(

Poissa lääkäri10

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • lääketieteen yo 2013
« Vastaus #16 : 06.11.11 - klo:20:37 »
Hyvä, että tiedätte jo valmiiksi mitä pääsykokeessa kysytään ja mitä ei!  ;D Helpottaa sisäänpääsyä varmasti kivasti. Minä en tiedä, joten joudun kaiken kertaamaan taas. :(
Fiksu pelaa varman päälle!
Eipä sitä tohdi jättää mitään lukematta. Eikä se 3kurssi ole edes paha. Sehän menee iltalukemisena.
« Viimeksi muokattu: 06.11.11 - klo:20:38 kirjoittanut lääkäri10 »
Työ voitti palkinnon!

Poissa Jirafu

• Satunnaisvuotaja
  • Lääket. yo, Hki -12
« Vastaus #17 : 07.03.12 - klo:20:03 »
Ite en meinannu uskoa syksyllä silmiäni, kun löysin uutisen Galenoksen poistumisesta (ottaen huomioon että uus painos oli julkastu vasta 2010)... En siis ihmettele, vaikka nää uskomattomuudet jatkuis pääsykokeeseenkin ekologian tehtävien muodossa >.< Eli pitää kai yrittää ne biomit ja suotyypitkin opetella jotenkin, valitettavasti...

Joku täällä jo tais hehkutella ekologiaa hyvänä lukumotivaation mittarina(?), mutta ite oon vähän toista mieltä. Saman tienhän sinne pääsykokeeseen vois sitten tunkea ihan mitä tahansa alaan liittymätöntä ja perustella motivaation testauksella. Gallesta sentään oli hyötyä jonkunlaisen biologian pohjan luomisessa.

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #18 : 07.03.12 - klo:20:29 »
Ite en meinannu uskoa syksyllä silmiäni, kun löysin uutisen Galenoksen poistumisesta (ottaen huomioon että uus painos oli julkastu vasta 2010)... En siis ihmettele, vaikka nää uskomattomuudet jatkuis pääsykokeeseenkin ekologian tehtävien muodossa >.< Eli pitää kai yrittää ne biomit ja suotyypitkin opetella jotenkin, valitettavasti...

Joku täällä jo tais hehkutella ekologiaa hyvänä lukumotivaation mittarina(?), mutta ite oon vähän toista mieltä. Saman tienhän sinne pääsykokeeseen vois sitten tunkea ihan mitä tahansa alaan liittymätöntä ja perustella motivaation testauksella. Gallesta sentään oli hyötyä jonkunlaisen biologian pohjan luomisessa.

Ihan sama mitkä on pääsykoekirjat, ne luetaan! IHAN TURHA MIETTIÄ.

Ja metallit on puuttunut G:stä, nyt niitä tulee. Ja tuo 3. kirja: siellä on paljon olennaista!

Huulisolu on mun suosikki kasvipuolelta Calvinin syklin lisäksi.

"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

Poissa Deme

• Perusvuotaja
« Vastaus #19 : 19.08.12 - klo:15:48 »
Itsekin jätin BI3-kurssin käymättä, mutta opiskelen sen itsenäisesti. En vain näe syytä käydä sitä kurssia, siellä kun tehdään uhanalaisista eliöistä tutkielmia jne. turhaa, mitä en varmasti lääkiksessä tarvitse.

Poissa jusmu

• Hypervuotaja
  • LK
« Vastaus #20 : 20.08.12 - klo:22:28 »
Kandee muistaa et tänki kurssi tiedoil vetäs tän vuode pääsykokeesta aika monet pongit (mm. otsoni tehtävä) eli kannattaa ainakin vähän silmäillä. Ei kannata vielä lukiossa hirveesti miettiä onko siitä hyötyä lääkiksen kannalta, kun ennen lääkikseen pääsyä siin on se jännä pääsykoe välis ;).

Poissa Lintsi

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #21 : 21.08.12 - klo:18:38 »
Itsekin jätin BI3-kurssin käymättä, mutta opiskelen sen itsenäisesti. En vain näe syytä käydä sitä kurssia, siellä kun tehdään uhanalaisista eliöistä tutkielmia jne. turhaa, mitä en varmasti lääkiksessä tarvitse.

Samaa mieltä. Ainakin näin "vanhempana" ei haluaisi joka kurssia käydä lukiossa kun ei ole pakko, ja sitäpaitsi jokaikinen kurssi maksaa tällä kertaa...
Biologiasta luin aikanaan lukiossa tämän kurssin itsenäisesti kirjoituksiin ja ihan ok meni! Asiat tässä kurssissa melko helppo sisäistää itseopiskelulla.

Itse luulen että jätän tämän kurssin viimeiseksi ja hoidan muut "tärkeämmät" kurssit alta ensin. Sitten jos näyttää siltä että aika riittää hyvin, luen kirjan läpi. Tällä hetkellä niin hektinen lukutahti jos meinaa ensi kevääksi olla kaikki fy, ke, bi luettua, että pakko vähän valita missä vaiheessa luetaan mitäkin.

Poissa zeta

• Älyvuotaja
  • **
  • LK, Kuopio
« Vastaus #22 : 21.08.12 - klo:22:37 »

Itsehän olen tylsä, nipo ja myöhäisherännäinen täti-ihminen, mutta voi että kun saa kierroksia aikaan asenne, että jotain ei opiskella kun se ei hyödytä jotain spesifistä tavoitetta. Lukiossa saa hienon mahdollisuuden kartuttaa yleissivistystä eikä toista vastaavaa elämässä tule eteen Sitä ei ikinä voi tietää mistä on mitäkin hyötyä ja kaikki oppi on aina plussaa ainakin oman tietämyksen kartuttamiseksi.

Sori tylytys.

Poissa Elwood

• Hypervuotaja
  • Oulun yleinen -14
« Vastaus #23 : 21.08.12 - klo:23:42 »
Niinno fakta on, ettei kaikkea mahdollista kerkeä opiskelemaan.  Yleensäkin opiskeluun on aina jokin syy.  Se voi olla mielenkiinto, tavoite/tarve tai ihan suoranainen pakko.  Ja jos nyt lukion kursseista puhutaan, niin kyllä ne on itseopiskeltavissa varmasti ihan kaikilla jälkikäteenkin (ehkä kielet poislukien), jos myöhemmin huomaa jonkun kurssin jääneen uupumaan.
Itse jätin aikoinaan tuon kolmoskurssin juuri sen takia käymättä, ettei kiinnostanut jotain tutkielmaa alkaa väsäämään.  En usko, että tuosta päätöksestä on mitään haittaa ollut.

« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:23:44 kirjoittanut Elwood »
“The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease.”
-Voltaire

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #24 : 02.09.12 - klo:12:10 »
Kolmoskurssi on herkullinen!

Siitä saa niin monta fysiikkaan ja kemiaan integroituvaa kysymystä että oksat pois!

Kokeillaanko avoimessa dokussa pohtia mitkä olisivat BIOS3 -kirjan kappaleiden keskeisiä kysymyksiä!

Tästä dokuun kirjoittamaan:
https://docs.google.com/document/d/19cP4mbgyMa8ikYG2PEe4n5k3m54AdQmJVxdm44pzpCo/edit
"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

Poissa mkk

• Tehovuotaja
  • *
  • LL2019, Turku
« Vastaus #25 : 15.10.12 - klo:23:40 »
Jaa ei hyötyä!? Lääketiede kuuluu niinsanottuihin BIOtieteisiin, jos ette satu tietämään! Ja ihminen nyt sattuu olemaan "kaikessa ihmeellisyydessään" vain osa ympäristöä. Jos oikeasti on kiinnostunut jostain tieteen alasta sitä kaivaa kaikista asiayhteyksistä juuri omaan alaan liittyvää tietoa.

Muoks. Pyydän anteeksi huutomerkkien käyttöä ja sanavalintojani mutta koska olen vanha viherpiipertäjäituhippi niin en aijo niitä poistaakaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo:23:44 kirjoittanut mkk »
Kirjoittaja on suurin piirtein yhtä hullu kuin tyhmä

Poissa Laureliina

• Älyvuotaja
  • **
  • Oulu, Lääk. yo -16
« Vastaus #26 : 06.03.13 - klo:23:05 »
Mä varmaan jätän tämän kolmoskurssin myös pois. Meinaa tuo lukujärjestys olla niin täynnä, että karsin sieltä päästä missä kiinnostus hipoo nollaa. Suunnitelmissa oli itse lueskella kirja läpi ja ne omasta mielestäni tärkeimmät asiat opetella siihen malliin miten aika ja jaksaminen riittää.  En sano kuin että viime vuoden otsoni-tehtävä oli omasta mielestäni aika random tehtävä siellä pääsykokeessa.  ???

Poissa RölliPeikko

• Perusvuotaja
  • Lääketiet. yo 2013
« Vastaus #27 : 08.04.13 - klo:19:48 »
BI 3 on kuin fitness: se antaa valintaetua muihin nähden valintakokeessa.

Nyt mennään eikä meinata!

Poissa Itu-Hippi

• Hypervuotaja
  • Lääk. yo Koopijo 2013
« Vastaus #28 : 08.04.13 - klo:21:02 »
BI 3 on kuin fitness: se antaa valintaetua muihin nähden valintakokeessa.

Paitsi jos siihen käytetty aika on pois kursseista 1,2,4 ja 5.  :-\

Tulin, hain, pääsin.

Poissa Antoiné Sébastien de la Noin

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #29 : 20.06.13 - klo:10:58 »
Jotenkin uskomatonta pakkolukemista tämä kurssi. Fyssa ja kemia mielenkiintoista ja jopa antoisaa, mutta tätä kurssia lukiessa tuntuu että aivoista tulee jotain mössöä  >:(

Seuraa meitä