Kirjoittaja Aihe: Ihmislääkis vai eläinlääkis?  (Luettu 75590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Emmuu_

• Vieras
Vs: Ihmislääkis vai eläinlääkis?
« Vastaus #75 : 01.06.19 - klo:19:46 »
Mulle itse asiassa kävi vähän hassusti. Mä aloitin aikuislukion ajatuksenani jatkaa sieltä eläinlääkikseen, vaikka olen aina ollut allerginen esimerkiksi kissoille. Paljon silloinkin mietin kyllä jo omia eettisiä näkemyksiäni. Luulin, että haluaisin työskennellä lemmikkieläinten parissa, mutta siinäkin olisi ollut eettisiä ristiriitoja hirveästi. Olin ollut lukiossa noin vuoden, kun minulla todettiin astma. Olin edelleen vakuuttunut silloin siitä, että eläinlääkis on minun paikkani. Lääkärini kuitenkin sanoi, että se voisi pahentaa allergiaoireiluani siedättymisen sijaan ja pahimmillaan tämä voisi johtaa siihen, että en voisi itsekään pitää enää eläimiä, vaan joutuisin luopumaan niistä.

Suunnitelmat menivät siis romukoppaan ja pitkään mietin, mitä sitten haluaisin oikein tehdä, jos eläinlääkis ei ole kannattava valinta oman terveyteni kannalta. Ihan ensin huomasin ajattelevani, että niin, kiinnostaisihan mua ihmisten parista tämä ja tuo. Lukion loppua kohden olin jo varma suunnastani ja siitä, että ihmislääkis on mua varten. Koen itse asiassa tällä hetkellä (kun lukiosta valmistuin puolitoista vuotta sitten ja nyt on juuri ensimmäinen kunnollinen hakukerta takana), että ihmispuolella onkin paljon mielenkiintoisempia vaihtoehtoja. En myöskään joudu kohtamaan sitä, että eläinlääkikseen olisi vääjäämättä sisältynyt työskentelyä tuotantoeläinten parissa opiskeluaikoina, mikä olisi ollut mulle aivan mahdoton paikka. Äkkiseltään mä en ole ihmispuolelta keksinyt yhtä vakavia ristiriitoja eettisten näkemysteni kanssa kuin mitä mä jo ennen opiskelemaan pääsyäni olen löytänyt eläinten parista.

Seuraa meitä