Kirjoittaja Aihe: Miten rahoititte lukemisen?  (Luettu 14093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hopoohopo

• Vieras
Miten rahoititte lukemisen?
« : 12.09.14 - klo:15:51 »
Miten välivuodesta selviää hengissä, kun pitäisi lukea 8h päivässä? Iltatyöt mahdollisia, mutta kun niitä ei ole. Miten selviän hengissä?

Poissa Elwood

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulun yleinen -14
Vs: Miten rahoititte lukemisen?
« Vastaus #1 : 12.09.14 - klo:15:52 »
Työttömyystuella.
“The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease.”
-Voltaire

hopoohopo

• Vieras
« Vastaus #2 : 12.09.14 - klo:15:57 »
Väännä rautalangasta, kiitos.

hopoohopo

• Vieras
« Vastaus #3 : 12.09.14 - klo:16:01 »
Työttömuustukea ei makseta sellaiselle henkilölle, joka ei vastaanota opiskelupaikkaa. Eli tämä koskee suoraan minua.

Poissa Elwood

• Hypervuotaja
  • Oulun yleinen -14
« Vastaus #4 : 12.09.14 - klo:16:01 »
Väännä rautalangasta, kiitos.
Ilmottaudut työnhakijaksi TE-toimistossa.  Jos et saa työtä, saat työttömyystukea.  Jos et aiemmista töistä ole kerryttänyt itsellesi pitkällä aikavälillä kohtuullisia ansioita, etkä kuulu liittoon, kuulut Kelan työmarkkinatuen piiriin.  Sen suuruus on 32,66e/pv 5pv/vko.  Et saa olla päätoiminen opiskelija.

Työttömuustukea ei makseta sellaiselle henkilölle, joka ei vastaanota opiskelupaikkaa. Eli tämä koskee suoraan minua.
Joku karenssi tuosta varmaan tulee.  Olisiko n. 3kk, mikä muistaakseni tuli, jos ei lukiosta päästessään hae tarpeeksi moneen opiskelupaikkan.  Ei se mikään ikuinen ole.  Ole yhteydessä TE-toimistoon/kelaan/selvittele asiaa netistä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.14 - klo:16:03 kirjoittanut Elwood »
“The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease.”
-Voltaire

saemko

• Vieras
« Vastaus #5 : 12.09.14 - klo:17:00 »
Itse teen silloin tällöin keikkatöitä, mm iki-ihanalla siivousalalla löytyy melko varmasti hommaa.. myös paras idea nuokkua porukoiden nurkissa ;D

Poissa sakura

• Hypervuotaja
  • KI VT15
« Vastaus #6 : 12.09.14 - klo:20:51 »
Joku karenssi tuosta varmaan tulee.  Olisiko n. 3kk, mikä muistaakseni tuli, jos ei lukiosta päästessään hae tarpeeksi moneen opiskelupaikkan.  Ei se mikään ikuinen ole.  Ole yhteydessä TE-toimistoon/kelaan/selvittele asiaa netistä.

Jos ei alle 25-vuotiaana hae joka vuosi vähintään kahteen opiskelupaikkaan, menettää oikeutensa työttömyystukeen siihen asti että täyttää 25, tai suorittaa tietyt työkkärin määräämät toimenpiteet.

hopoohopo

• Vieras
« Vastaus #7 : 12.09.14 - klo:22:29 »
Entäs jos on saanut paikan, mutta ei mene sinne?

hopoohopo

• Vieras
« Vastaus #8 : 12.09.14 - klo:22:30 »
Jos se varavalinta ei sittenkään kiinnosta?

Poissa sakura

• Hypervuotaja
  • KI VT15
« Vastaus #9 : 13.09.14 - klo:00:00 »
En tiedä, parasta käydä työkkäristä kysymässä. Voi kyllä olla, että sieltä sanotaan, että jos et ota paikkaa vastaan, niin tuet lähtee. Kyllä tää nyt on erittäin vahvasti menossa siihen suuntaan, että alanvaihto on kiellettyä  :(

Poissa Lily2

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
  • Yleiselle (TKU) 2016
« Vastaus #10 : 13.09.14 - klo:00:04 »
Veikkaisin että satavarmasti lähtee kaikki tuet, jos et ota opiskelupaikkaa vastaan. :( Ainoa vaihtoehto pakko-opiskelulle on työnteko, jos onnistuu työtä löytämään.

Poissa Juusolin

• Tehovuotaja
  • *
  • LK Tampere
« Vastaus #11 : 13.09.14 - klo:11:18 »
Työkkäristä ei kyllä rahaa helposti saa, se on karu totuus.. Itekin sen jouduin 2013 keväällä toteen, jäi tuet saamatta kun en ollut hakenut syksyllä 2012 opiskelupaikkaa, kun olin armeijassa....
Heissulivei.

Poissa hulivili

• Ylivuotaja
  • lääkikseen ennen hautaamistani
« Vastaus #12 : 13.09.14 - klo:15:15 »
Jos et työkkäristä saa rahaa, onhan sossu. Sossu ei voi jättää ihmistä pulaan edes karenssin takia. Tiedän yhden, joka näin on tehnyt ja hyvin rahaa tulee sitten sossun luukulta.
Pitää uskaltaa tehdä ratkaisuja, jotka eivät välttämättä ole hyväksyttyjä toisten silmissä. Itse tiedät, haluatko opiskella alaa, jonne sulla paikka jo on tai haluatko tavoitella sitä oikeaa opiskelupaikkaa.
Itse ilmoittauduin työttömäksi. Teimme suunnitelmaksi, että muka haen töitä ja opiskelen lääkiksen pääsykokeeseen. Uusi suunnitelma tehdään toukokuun lopulla.
Minun on pakko päästä ensi vuonna sisään.  En tee töitä, jotka eivät minua kiinnosta. Haluan työn, josta pidän.
Jos aloittaa liian myöhään, ei kerkeä mihinkään.

Poissa Chatte

• Älyvuotaja
  • **
  • Lääk. yo 2015 Tampere
« Vastaus #13 : 13.09.14 - klo:20:49 »
Teen p*skaduunia vielä vuodenvaihteeseen saakka ja elän kevään säästöillä. Eihän se mukavaa ole painaa arkisin klo.5-13 hulluna duunia, josta ei välitä (lue:jota vihaa). Pidän tätä kuitenkin fiksuimpana vaihtoehtona, vaikka minulla opiskelupaikka yliopistossakin olisi (en halua stressata opintopisteistä jne, perusopintojen jälkeen kun ovat opintopisteet hiukan tiukemmassa). Minulla tämä toimii, koska en koe tarpeelliseksi lukea vielä tässä vaiheessa sitä kahdeksaa tuntia päivässä, toivottavasti ei kuitenkaan suunnitelma kostaudu!  ;D
"I'm tired of trying to please the world that spins around me. This time I'm doing it for me and me alone."

Poissa Lily2

• Älyvuotaja
  • **
  • Yleiselle (TKU) 2016
« Vastaus #14 : 13.09.14 - klo:23:17 »
Käsittääkseni toimeentulotukeakin voidaan alentaa, jos on omalla toiminnallaan aiheuttanut tilanteensa.

Seuraa meitä