Kirjoittaja Aihe: Oulu 2015  (Luettu 62824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spiraalilääkäri

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ouluun 2019
Vs: Oulu 2015
« Vastaus #30 : 20.05.15 - klo:16:01 »
L1:sessä istuin. Ja kokeen aikana tunti siltä että ihan hyvin meni, toinen oli todellisuus kun alkoi vastausanalyysiä katselemaan. Taitaa mennä ensvuoden hommaksi tää sisäänpääsy :/ löyhästi laskin etten pääse sisään läheskään..

Ellei sit 50%kaikista hakijoista spontaanisti kuolee ja loput 50%oo ihan idiootteja :D

Oispa opiskelupaikka.

Poissa Muussa

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #31 : 20.05.15 - klo:22:29 »
Ens vuoteen varmaan siirtyy sisäänpääsuhaaveet ellei rajat ole vuoden 2013 luokkaa kandikiintiössä :D laskin että saisin 43p

Poissa cansone

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Toinen haku 2016
« Vastaus #32 : 20.05.15 - klo:22:37 »
Mä olin myös L1:ssä se oli ainakin miellyttävä kyllä kokeentekemiseen. Tilaa oli reilusti ja sillee. En uskalla tehä analyysiä pisteistä mutta rämpimistä ja arpomista liikaa ja kokemusta vielä vähemmän mutta silti jäi hyvä fiilis ja hieno kokemus.

Katoitko ympärilles Spiraali että lähtikö L1:stä paljon porukkaa pihalle kymmeneltä? Ite en yhtään noteerannu ku olin jumissa vielä siinä vaihees aika pahasti  ;D äkkiä kyllä menee se 5h tuntu kun 2h.

Poissa iamr

• Perusvuotaja
« Vastaus #33 : 20.05.15 - klo:23:46 »
Olin kanssa L1 takana tekemässä! Ja kun kymmeneltä vilkasin ylös niin oli siellä edessä jonkin verran jonoa palauttamassa  :o

Poissa Spiraalilääkäri

• Perusvuotaja
  • Ouluun 2019
« Vastaus #34 : 21.05.15 - klo:00:17 »
Enpä minäkään sitä etukelloa paljon tutkinut... btw, laskin tässä pisteet ja sitä ennen ehdin jo itkeä. Niinpä niin,  35-40 pistettä vähän varmaan tarkastajastakin kiinni. Ens vuonna  uudestaan! :)
Oispa opiskelupaikka.

Poissa viwa

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #35 : 21.05.15 - klo:10:45 »
Tervehdys! Toivottavasti kaikilla meni koe hyvin. Miltä yleisesti ottaen kokeen vaikeusaste tuntui aikaisempiin vuosiin verrattuna? Itse olen ensikertalainen ja tiesin kyllä kokeen olevan pitkä, mutta siltikin yllätyin kuinka kiire tuli. Hain tosiaan Ouluun hampaalle kandikiintiöstä ja laskeskelin saavani pisteitä vähän alakanttiin laskettuna noin 45. Saa nähdä riittääkö tuo..

Poissa npu

• Älyvuotaja
  • **
  • LK
« Vastaus #36 : 21.05.15 - klo:10:52 »
Tervehdys! Toivottavasti kaikilla meni koe hyvin. Miltä yleisesti ottaen kokeen vaikeusaste tuntui aikaisempiin vuosiin verrattuna? Itse olen ensikertalainen ja tiesin kyllä kokeen olevan pitkä, mutta siltikin yllätyin kuinka kiire tuli. Hain tosiaan Ouluun hampaalle kandikiintiöstä ja laskeskelin saavani pisteitä vähän alakanttiin laskettuna noin 45. Saa nähdä riittääkö tuo..

Tässä toisessa ketjussa monet arvioivat kokeen viimevuotista vaikeammaksi, ja etteivät pisterajat olisi ainakaan nousemassa. Viime vuonna kadikiintiössä pääsi hampaalle 37 pisteellä, joten 45 pisteellä on hyvinkin mahdollisuudet päästä sisään. :)

Poissa care

• Hypervuotaja
  • LL Oulu
« Vastaus #37 : 21.05.15 - klo:11:07 »
Ja viime vuonna ei saatu hampaan kandikiintiötä täyteen eli raja olisi voinut olla matalampikin. Minustakin 45 pistettä kuulostaa hyvältä.
Ärzte ohne Anatomie sind wie Maulwürfe, sie tappen im Dunkeln und ihrer Hände Arbeit sind Erdhügel.
Friedrich Tiedemann

Poissa Rrrrau

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #38 : 21.05.15 - klo:11:13 »
Hei! Kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa. Hain Oulun hampaalle 1. kertaa, mutta koe meni kyllä huonosti! En pääse edes 40 pisteeseen tuolla suorituksella. Harmittaa, mutta tiedän ainakin mitä teen ensi vuonna toisin. En kerennyt lukea ollenkaan sähköfysiikan/kemian kursseja, joten tottakai ne tulivat kokeeseen. Vähän jäi ahdistamaan. Lisäksi laskurutiini ei ollut sillä tasolla, millä olisi pitänyt olla. Kokeesta lähdettyä olin kuitenkin iloinen edes siitä, että tein kaiken minkä voin. En usko, että pisterajat laskevat ainakaan paljoa. Varmaan pysyvät aika samoissa kuin viime vuonna. Huoh!

Poissa Niinaanni

• Perusvuotaja
« Vastaus #39 : 21.05.15 - klo:11:32 »
Huhuh siinä se koe oli. Hirveen vaikee sanoa miten meni. En oo katsonut vastausanalyyseja, koska pääsis varmaan itku niiden jälkeen…Hirveen pettynyt fiilis jäi, koska tähän on uhrattu niin hirveesti asioita. Kandikiintiökään ei hirveesti lohduta, koska meidän salissa (L4) tuntui olevan hirveesti vanhempia hakijoita ja tottakai mä vedän ne heti kandikiintiöläisiksi. Vaikka eihän asia välttämättä niin ole.
Toki kokeessa tuli onnistumisia (saippua, helpot fyssat, sähkökemian kyssät ja osa biologiasta), mutta päällimmäisenä ketuttaa vaan niin kamalasti! En edes alkanut laskemaan mahdollisia pisteitä, vaikka ehkä pitäisi…Aargh ei vain jaksais enää uutta lukukevättä.

Poissa Spiraalilääkäri

• Perusvuotaja
  • Ouluun 2019
« Vastaus #40 : 21.05.15 - klo:13:01 »
Noni, nyt on käyty biologiankin valintakokeessa. Se meni sen verran hyvin (luulen ainakin) että vois melkein päästä sisään jo tommosella suorituksella.. Kävikö kukaan muu Oulun bilsan kokeessa? Menin sinne sillä ajatuksella että katsastan kokeen ja  kävelen poin klo 10.00, mutta siellä oli vaikka mitä mukavia tehtäviä energiametaboliasta ja nefronin toiminnasta ja perinnöllisistä mutaatioista niin aattelin että hölmöhän mä oon jos en tee sitä koetta kunnolla!

Nyt jos ei pääse sisään (lääkikseen tai edes bilsaan), niin oon joka tapauksessa muuttamassa tänne nyt syksyllä. Ottakeehan yhteyttä jos tarttee lukukaveria :)
Oispa opiskelupaikka.

Poissa viwa

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #41 : 21.05.15 - klo:13:08 »
Kiitos kaikille vastauksista! Ei auta muuta kuin jäädä odottelemaan..
Niinaanni:lle lohdutuksena, että kyllä niitä kandihakijoita menee sisälle muistakin kiintiöistä. Kiintiö lähinnä takaa sisäänpääsyn muutamalle huonommalle hakijalle (kuten mahdollisesti itselleni)  :). Periaatteessa riittää jos saa puolet siitä mitä paras tai itseasiassa paras prosentti kokeeseen osallistuneista.
Vaikka em kiintiötä yritän hyödyntää niin en siltikään periaatteessa ymmärrä syytä sen olemassa ololle. Varsinkin kun kokeita ilmeisesti pyritään viemään siihen suuntaa, että uudet ylioppilaat pääsisivät sisälle. Ja miksi se on vaan Oulussa? Ei mahdu mun päähän :)

Poissa Niinaanni

• Perusvuotaja
« Vastaus #42 : 21.05.15 - klo:14:09 »
Kiitos kaikille vastauksista! Ei auta muuta kuin jäädä odottelemaan..
Niinaanni:lle lohdutuksena, että kyllä niitä kandihakijoita menee sisälle muistakin kiintiöistä. Kiintiö lähinnä takaa sisäänpääsyn muutamalle huonommalle hakijalle (kuten mahdollisesti itselleni)  :). Periaatteessa riittää jos saa puolet siitä mitä paras tai itseasiassa paras prosentti kokeeseen osallistuneista.
Vaikka em kiintiötä yritän hyödyntää niin en siltikään periaatteessa ymmärrä syytä sen olemassa ololle. Varsinkin kun kokeita ilmeisesti pyritään viemään siihen suuntaa, että uudet ylioppilaat pääsisivät sisälle. Ja miksi se on vaan Oulussa? Ei mahdu mun päähän :)

Joo niinhän se on! Pelottaa vaan, että oma sähellys  ei riitä edes siihen "huonoimpien" sisäänpäässeiden joukkoon. Turhaahan näitä spekuloi, ollaan heinäkuussa viisaampia! Mutta sä viwa varmasti pääset noilla sun pisteillä, no worries. :)

Poissa Winter

• Älyvuotaja
  • **
  • 2. haku Oulu 2015 - hammas vai yleinen?
« Vastaus #43 : 21.05.15 - klo:15:25 »
Ja viime vuonna ei saatu hampaan kandikiintiötä täyteen eli raja olisi voinut olla matalampikin. Minustakin 45 pistettä kuulostaa hyvältä.

Eli kiintiössä on jokin alaraja?

Poissa Winter

• Älyvuotaja
  • **
  • 2. haku Oulu 2015 - hammas vai yleinen?
« Vastaus #44 : 21.05.15 - klo:15:25 »
Tein kokeen L5 salissa ja ihmeen paljon porukkaa lähti pois kesken. Paljon enemmän kuin viime vuonna L1-salissa.

Seuraa meitä