Kirjoittaja Aihe: Otavan opisto?  (Luettu 7555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Curiousia

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
  • Lääketieteen yo -19
Otavan opisto?
« : 30.05.15 - klo:14:35 »
Onko kellään kokemusta kyseisestä paikasta? Siellä alkaisi nyt 1.9 (uusi?) koulutus, joka tähtää lääketieteen pääsykokeeseen. Onko kukaan menossa sinne? Onko tietoa opetuksen laadusta, asuntolasta?

Itse olen jo ilmoittautunut ja jos mitään ihmeellistä ei tapahdu niin seuraava lukuvuosi kulunee siellä.
''To achieve your goals, you must do 200% better than what you think you can do'' -Unknown

Poissa ng.tinn

• Alkuvuotaja
Vs: Otavan opisto?
« Vastaus #1 : 22.06.15 - klo:16:27 »
Hei, katoin kanssa tosta otavan opistosta. Miten päädyit sinne? En ole henkilökohtaisesti kuullut ja kiinnostaisi tietää enemmän:)

Poissa Curiousia

• Älyvuotaja
  • **
  • Lääketieteen yo -19
« Vastaus #2 : 12.07.15 - klo:14:22 »
Tällä hetkellä oon nyt siis ilmoittautunut kurssille, joka toivottavasti järjestyy. Kukaan ei oo oikein kuullut koulutuksesta, oisikohan ensimmäistä kertaa järjestäytymässä?
Onko nyt kukaan siis menossa sinne? Tai harkitsemassa vielä sitä?
Saako muuten Kelalta opintolainaa(opintotukea ainakin saa mutta kuuluuko laina siihen?)
''To achieve your goals, you must do 200% better than what you think you can do'' -Unknown

Poissa hulivili

• Ylivuotaja
  • lääkikseen ennen hautaamistani
« Vastaus #3 : 04.08.15 - klo:14:38 »
Huomasitko tämän :"KOULUTUSTA EI JÄRJESTETÄ LUKUVUONNA 2015-2016" "Seuraava haku avautuu keväällä 2016"
ja tässä:
"Koulutus on opintotukikelpoista. Asuntolassa asuvat voivat hakea myös opintotuen asumislisää. Alle 25-vuotiaat voivat hakea opintojen alkamisen jälkeen opintoseteliavustusta, joka kattaa osan opiskelumaksuista."

Luki siellä teksteissä.
Itse suoritin lukiota Otavan opiston Nettilukiossa tai siis vieläkin olen kirjoilla, koska yokirjoitukset vielä edessä.
Opisto on normaalin kansanopiston tapainen. Asuntolat sijaitsee samassa pihapiirissä. Kolkkoa, mutta normaalit. Ainakin toisissa asuntolahuoneissa on oma vessa ja suihku sekä töllö. Olin siellä paikan päällä viime keväänä äikän kirjoituksien aikana.

Opettajat suurimmaksi osaksi mukavia.
« Viimeksi muokattu: 04.08.15 - klo:14:42 kirjoittanut hulivili »
Jos aloittaa liian myöhään, ei kerkeä mihinkään.

Poissa Curiousia

• Älyvuotaja
  • **
  • Lääketieteen yo -19
« Vastaus #4 : 04.08.15 - klo:14:41 »
juup huomasin, siellä tuli legendaarinen kato viimeisenä ilmoittautumispäivänä.. Ei mahda muuta kuin istua sit kotona ja opiskella täysillä seuraavaa vuotta varten :)

Poissa hulivili

• Ylivuotaja
  • lääkikseen ennen hautaamistani
« Vastaus #5 : 04.08.15 - klo:14:46 »
Kotonakin opiskelu varmasti sujuu, jos osaa pitää itsensä täydessä työntouhussa. siis jos osaa...heh. Voithan miettiä nettikursseja...Kandiakatemialla halvin. Valmennuskeskuksellakin on, mutta hinta kaksin kertainen kandiakatemiaan nähden. Tosin valmennuskeskuksella hintaan sisältyy materiaali, kun taas kandiakatemialle ne hankittava eri hintaan. Itse ostan varmaan kandiakatemian nettikurssin.
Jos aloittaa liian myöhään, ei kerkeä mihinkään.

Poissa Curiousia

• Älyvuotaja
  • **
  • Lääketieteen yo -19
« Vastaus #6 : 04.08.15 - klo:14:58 »
Oon miettinyt just valmennuskeskuksen kurssia, joka alkais marraskuussa.(en siis pelkästään nettikurssia, mutta siihen kuuluu kyllä KOTI-kurssi)
Vielä kuitenkin rahoitus kysymysmerkkinä, kun en tiedä paljon tulen tienaamaan mun osa-aikatöistä. Toivottavasti saisin rahat kasaan niin tuli rytmiä opiskeluun ja sais vähän vertaispainostusta heh :D Kotona opiskelu onnistuu, mutta vain jos kukaan ei ole kotona. Muutoin tv pauhaa tai muuta häiriötä niin en pysty keskittymään. Kirjasto onneksi suht lähellä.

Harmi kyllä, ettei Otavan opiston kurssi järjestynyt. Alkioon sen sijaan taitaa olla jonoakin :D

Poissa teeeeee

• Alkuvuotaja
« Vastaus #7 : 24.07.18 - klo:21:11 »
Viime vuonna Otavassa ilmeisesti saatiin kurssi järjestymään; onko täällä ketään kurssilaista? Oliko kurssista hyötyä ja mitä plussia/miinuksia? Kannattaako mennä Otavaan vai harkita muita paikkoja?

Poissa virtuaalikemmaa

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Lääk. yo. -18, God tier TURKU
« Vastaus #8 : 24.07.18 - klo:23:47 »
Viime vuonna Otavassa ilmeisesti saatiin kurssi järjestymään; onko täällä ketään kurssilaista? Oliko kurssista hyötyä ja mitä plussia/miinuksia? Kannattaako mennä Otavaan vai harkita muita paikkoja?
Tosi hiljasta on ollut jatko-opintoihin liittyen. Pari tiedän, jotka aloittivat opisto-opinnot valmennustarkoituksessa, mutta kummatkin jättivät kesken. Ei ilmeisesti kuitenkaan ollut tuo Otavan (?), en koskaan kysynyt tarkemmin. Kumpikaan heistä ei tykännyt, ei kokenut hyötyvänsä ja kummatkin jäivät rannalle. Ainakaa itse en ole kuullut mitään positiivista opisto-opinnoista ja lienevät kalliimpia kuin useammat valmennuskurssitkin...
The one and only; TURKU

Poissa Utopiaa

• Perusvuotaja
« Vastaus #9 : 19.09.20 - klo:17:28 »
Surkee. Rahat menevät hukkaan. Drivessä slaidit. Aikataulut mättää. Luvattiin kirjat. Ei näy. Kemiassa opettaja ei oikein osäa itsekään asioita. Biologiassa puhuu puutaheinää.

Seuraa meitä