Kirjoittaja Aihe: Millaisia muistiinpanoja?  (Luettu 2092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Neo

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Toistaiseksi vain EH-juttuja
Millaisia muistiinpanoja?
« : 03.06.15 - klo:09:25 »
Millaisia muistiinpanoja teette esim. biologiasta? Itse ainakin piirrän joitain kirjan kuvia vihkoon sekä kertaan vähän vaikeampia asioita.
Joillakin on monta vihkollista omia juttuja?  Tuntuisi tyhmältä ja tehottomalta kopioida koko kirjaa... :o

Poissa Vedenhenki

• Hypervuotaja
  • Lääk. YO. Kuopio 2015
Vs: Millaisia muistiinpanoja?
« Vastaus #1 : 03.06.15 - klo:09:34 »
Millaisia muistiinpanoja teette esim. biologiasta? Itse ainakin piirrän joitain kirjan kuvia vihkoon sekä kertaan vähän vaikeampia asioita.
Joillakin on monta vihkollista omia juttuja?  Tuntuisi tyhmältä ja tehottomalta kopioida koko kirjaa... :o

Ei kannatakkaan kopioida, vaan kirjoittaa omin sanoin ja itse jäsennellysti asiat. Kirja saattaa esimerkiksi käsitellä verisolujen synnyn veren käsittelyn yhteydessä, mutta sinä voit kirjoittaa sen vaikkapa luiden käsittelyn yhteyteen. Asioiden lukeminen, ymmärtäminen, uudelleen jäsentely ja käsin kirjoittaminen on yksi parhaista tavoista oppia. Asian opettaminen toiselle on toinen mahtava tapa.

Itse tosin keskityin laskuihin ja opiskelin mnemosynen avulla bilsaa :)

Poissa Vilya

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • LL -19 Helsinki
Vs: Millaisia muistiinpanoja?
« Vastaus #2 : 03.06.15 - klo:09:59 »

Ei kannatakkaan kopioida, vaan kirjoittaa omin sanoin ja itse jäsennellysti asiat. Kirja saattaa esimerkiksi käsitellä verisolujen synnyn veren käsittelyn yhteydessä, mutta sinä voit kirjoittaa sen vaikkapa luiden käsittelyn yhteyteen. Asioiden lukeminen, ymmärtäminen, uudelleen jäsentely ja käsin kirjoittaminen on yksi parhaista tavoista oppia. Asian opettaminen toiselle on toinen mahtava tapa.

Näin juuri :) Itse olen vannoutunut vihkokirjoittaja, tapa on pysynyt lääkiksessäkin joten noita alkaa olla jo mukava arsenaali ;D
"It's not that I'm smart, I just stay with problems longer." - Albert Einstein

Seuraa meitä