Kirjoittaja Aihe: Muita yli 30-vuotiaita lääkäriopinnoista haaveilevia?  (Luettu 66055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elwood

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulun yleinen -14
Vs: Muita yli 30-vuotiaita lääkäriopinnoista haaveilevia?
« Vastaus #120 : 31.07.14 - klo:15:32 »
Ainoastaan välillä askarruttaa, että onko järkeä tuhlata säästöt, joiden avulla voisi vaikka ostaa ensiasunnon ja mitä sitten teen, jos en pääsekään sisään, mikä on kuitenkin melko todennäköinen vaihtoehto.
Näihin tekee aina mieli  tarttua.  Miksi pidät sisäänpääsyä epätodennäköisenä?  Etkö ole valmis tekemään töitä tarpeeksi, vai onko jotain muita esteitä? 

Omaan valmistautumiseenkaan ei ole olemassa sitä yleispätevää ohjetta, mutta kun omaan ajatteluun tuo ei sovi ollenkaan, niin täytyy aina rohkaista.  Ajattelen itse asian niin, että meidän ikäluokassa jos hommaan haluaa lähteä, niin tekee sen sitten kunnolla.  Tiedostetaan siis reaaliteetit ja ne vaatimukset, mitä sisäänpääsyyn tarvitaan.  Sitten vain tehdään se vaadittava työmäärä. 

Uskoin itse täysin siihen, että pääsen sisälle, kun olen sen työn valmis tekemään.  Moni ympärillä suhtautui asenteeseeni vähän oudoksuen ja täytyi itsekin useampaan kerran pehmittää mielipidettäni selittelyillä, etten omasta mielestäni suinkaan ole ylimielinen.  Yksittäisestä kokeesta ei minusta todellakaan ole varmuutta, koska niin moni asia voi mennä pieleen ja jokaisella on ne omat vahvuusalueensa.  Kun mukaan otetaan kuitenkin tarvittaessa se uudelleen yrittäminen, niin kyllä sinne sisään pääsee.  Toki tietysti myös sillä hakupaikalla on vaikutusta, mutta se ehkä sitten taas heijastuu tuohon työmäärään.

Eli kartoita vain ne omat lähtökohdat ja tiedosta se työmäärä, joka sisäänpääsyyn vaaditaan.  Sitten vain ahkeruudella sisälle.  Turha elämäänsä on sekoittaa tässä vaiheessa sen enempää, jos puolivaloilla hommaan lähtee mukaan.
“The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease.”
-Voltaire

Poissa JariP

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • LK Oulu
« Vastaus #121 : 31.07.14 - klo:15:44 »
Elää aion säästöillä, joita olen tähän mennessä säästänyt ja jos pääsen sisään niin pari vuotta aikuiskoulutustuella. Ainoastaan välillä askarruttaa, että onko järkeä tuhlata säästöt, joiden avulla voisi vaikka ostaa ensiasunnon ja mitä sitten teen, jos en pääsekään sisään ......

Kumpi se maistuu vanhana paremmalta, vähän aikaisemmin omaksi maksettu kämppä vai se että olet lääkäri? Ite aion polttaa säästöt opiskeluuni eikä harmita pätkääkään. Kivaa olis jos niistä vielä jotain olis jäljellä kuuden vuoden päästä mutta ei sen väliä. Se on vaan rahaa.

Poissa zeta

• Älyvuotaja
  • **
  • LK, Kuopio
« Vastaus #122 : 01.08.14 - klo:07:53 »
Omaan valmistautumiseenkaan ei ole olemassa sitä yleispätevää ohjetta, mutta kun omaan ajatteluun tuo ei sovi ollenkaan, niin täytyy aina rohkaista.  Ajattelen itse asian niin, että meidän ikäluokassa jos hommaan haluaa lähteä, niin tekee sen sitten kunnolla.  Tiedostetaan siis reaaliteetit ja ne vaatimukset, mitä sisäänpääsyyn tarvitaan.  Sitten vain tehdään se vaadittava työmäärä.

Enpä voisi olla enempää samaa mieltä. :)

Itse "tuhlasin" 30-vuotiaana säästöt pitkään matkustelurupeamaan maailmalla eikä kaduta. Onnistuin kuitenkin myöhemmin myös omakotitalon hankkimaan mikä ei myöskään kaduta, vaikka siitä myös piti nyt luopua lääkiksen kirkastuessa ihan todelliseksi tavoitteeksi. Nyt tuhlaan vielä vuoden aikuisopintotukea, jotta saan kunnolla keskityttyä lääkislukemiseen. Voihan se olla, että en edelleenkään tämän vuoden jälkeen pääse, mutta sitten täytyy taas yrittää uudelleen. Hullulta voi kuulostaa, mutta pidän tätä lukemisprojektia tosi antoisana kun saa käyttää aikaa uusien ja vanhojen asioiden omaksumiseen ja oppimiseen sekä oman osaamisensa hiomiseen huippuunsa.

Tsemppiä! :)

Poissa hulivili

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • lääkikseen ennen hautaamistani
« Vastaus #123 : 01.08.14 - klo:09:45 »
Säästöjä ei minulla ole. Kaikki menee kädestä suuhun. Se mikä tulee, niin viheltäen menee. Kuitenkin tämän vuoden satsaan opiskeluun niin paljon, että en kerkeä paljon töihin mennä. Teen töitä vain sen verran, että tulemme juuri ja juuri toimeen. Nyt jos satsaan opiskeluun enkä pääse sisään, niin vääjäämättä seuraavana vuonna opiskelu määrä vähenee, koska ei tarvitse kaikki aloittaa alusta opiskelemaan. ;D Silloin tekee vähän enemmän töitä.  Menkää sairaalaan siivoomaan, niin kirja pysyy visusti silmien edessä.  :o
Jos aloittaa liian myöhään, ei kerkeä mihinkään.

Poissa Hulina

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #124 : 01.08.14 - klo:11:26 »
Lähinnä itsellä ajatuksena tässä, että en välttämättä pääse sisään on realistinen jollain tapaa kuitenkin. Olen sellainen ihminen, että plan b, pitää aina olla. Ei tarkoita sitä, ettenkö olisi tosissaan hakemassa sisään. Ja samaa mieltä olen, enemmän kadun vanhempana, jos en nyt hae. Eihän niitä tuhlattuja rahoja kukaan muistele!   :wink:

Poissa Zallaah

• Alkuvuotaja
« Vastaus #125 : 18.07.18 - klo:16:57 »
Tulen tänne myös miettimään asiaa. Nyt 31v, yo-merkonomi ja ei tunnu yhtään omalta alalta.
Nyt mietin että olisko valmennuskurssista apua, ihan loputtomasti ei ole lukuaikaa

Poissa wonderwoman

• Alkuvuotaja
« Vastaus #126 : 19.07.18 - klo:08:46 »
Onko jossain jotain Facebook- tai Whatsapp- ryhmää 30+ hakijoille?

Poissa Tramadoli

• Alkuvuotaja
« Vastaus #127 : 19.07.18 - klo:20:40 »

Jos on, täälläkin on yksi halukas liittymään!

Poissa Haris

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #128 : 19.07.18 - klo:23:52 »
32v nyt ikää tarkoitus hakea ensi vuonna ekaa kertaa. Vähän jänskättää miten saan luettua ja jos pääsen niin miten töissä käynti. Sairaanhoitaja olen nykyisin.

Poissa Chimera

• Alkuvuotaja
« Vastaus #129 : 29.07.18 - klo:11:13 »

Jos on, niin täälläkin on yksi halukas liittymään.

Poissa Emeri

• Alkuvuotaja
« Vastaus #130 : 11.10.18 - klo:21:23 »
Täällä yksi yli kolmekymppinen haaveilija. Olen miettinyt lääkikseen menoa jo viisi vuotta, mutta itseluottamus on puuttunut.
Olen ajatellut että ei ole mahdollista kohdallani, koska en aikoinani käynyt edes lukioa loppuun.
Tänään kuitenkin on aikuislukion etäopintoihin ilmottauduttu ja aikataulua lukemiseen luotu.
Pitkähkö prosessi tulee olemaan, mutta lääkäri minusta silti joku päivä vielä tulee :D

Poissa ruutiruupertti

• Alkuvuotaja
« Vastaus #131 : eilen kello 21:54 »
Minuakin kiinnostaa Whatsapp!

Mä olen 31-vuotias, ja oikeastaan vasta tämän vuoden sattumusten ja "valaistumisen" myötä olen antanut itselleni luvan uskaltaa ajatella hakevani lääkikseen. :D Eli haen tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Tuntuu ihan hassulta edes ajatella, että teen sen! Pitkään olen siitä haaveillut, mutta olen ollut ihan lukossa tämän alemmuuskompleksini kanssa.

On ollut ihana lukea tätä palstaa, koska täällä on ihan poikkeuksellisen vahvoja tahtotiloja. Sellaisia fiiliksiä on mahtavaa kokea.

Seuraa meitä