Kirjoittaja Aihe: Millä perusteella valitsitte kaupungin missä opiskelette/haette?  (Luettu 6087 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mimsa

• Vieras
Mikä vaikutti eniten siihen miksi haetta juuri sinne minne haette? Ja jo lääkiksessä olevat olisi kiinnostava kuulla, että täyttyivätkö odotukset ja valitsisitteko nyt toisin jos voisitte?

Poissa jokujännä

• Alkuvuotaja
Itse haen Kuopioon, koska rakastan Kuopion fiilistä kaupunkina. Olen myös omien sairauksieni vuoksi aina käynyt KYS:sissä, josta on jo tullut melkein toinen koti. Vielä en ole päässyt opiskelemaan - olen lukion toisella - mutta katsotaan uudestaa syksyllä 2021 (toivottavasti)!
"Work hard now so one day you can say: "Scalpel, please."

Emmuu_

• Vieras
Hakukaupunki on valittu siten, että en joudu muuttamaan opiskeluiden takia. Minulle olisi taloudellisesti mahdotonta muuttaa muualle.

Poissa memppu

• Satunnaisvuotaja
  • Lääketieteen ylioppilas vm. 2019
Hain Kuopioon, enkä ole joutunut pettymään. Tykkään Kuopiosta kaupunkina paljon, sillä se ei ole omaan makuuni liian suuri, muttei ihan tuppukyläkään. Kotiutuminen oli helppoa ja olen viihtynyt. Välimatkat ovat lyhyet (tietysti omasta asuinpaikasta riippuen) niin keskustaan, yliopistolle kuin edellisten välillä. Savolaiset ovat ottaneet hyvin vastaan, ja kurssikaverit ovat kyllä myös ihan tosi mukavia. Kuopiossa on paljon ihmisiä ympäri Suomea, sillä ollaan melko keskellä. Yliopisto ja opetus ovat tähän mennessä palvelleet hyvin. Ei oikeastaan löydy mitään valitettavaa, kaikki itselle tärkeät asiat ovat kyllä Kuopiosta löytyneet. Lisäksi ei ole liian kaukana omaa kotikotia. :)
« Viimeksi muokattu: 22.10.19 - klo:09:03 kirjoittanut memppu »
Seuraa lääkistaivaltani Kuopiossa blogistani!

Poissa Ellutinh

• Tehovuotaja
  • *
Rakastuin Tampereeseen toista alaa opiskellessa. Mun mielestä tää on just sopivan kokoinen kaupunki ja täältä on helppo matkustaa muualle Suomeen. Vähän epäilytti PBL mutta se onkin osoittautunut uskomattoman hyväksi ja toimivaksi tavaksi opiskella. Joitain asioita nimittäin käsittää helposti väärin yksin opiskellessa ja tämä tulee korjattua sitten ryhmän kanssa keskustellessa.  :)  Samalla tulee yhteistä linjaa siitä, kuinka syvällisesti asiat pitää opiskella mikä helpottaa taas itseopiskelua.

Mä en kyllä vaihtaisi päivääkään pois. Täällä on jotenkin niin hyvä rytmi opiskella(jaksomuotoinen vs muiden kurssimuotoinen, PBL jne), kurssikaverit on kaikki kivoja ja opettajat ovat suurin osa ihan loistavia. Mun odotukset siis ainakin ylittyivät ihan reilusti.  :)

Seuraa meitä