Kirjoittaja Aihe: 35-vuotiaana lääkikseen  (Luettu 9244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sepiida

• Satunnaisvuotaja
35-vuotiaana lääkikseen
« : 25.06.17 - klo:13:18 »
Hei kaikki!

Oli aivan mahtavaa löytää tämä sivusto, mikä vertaistuen lähde! Onko täällä muita myöhäisheränneitä? Suunnittelen hakevani lääkikseen, ja olisin 35 jos pääsisin sisään 2018. Onko täällä muita yli 30-vuotiaita? Minkälaisilla taustoilla lähdette hakemaan?

Minulla on taustalla biologin tutkinto ja melkein valmis psykologin tutkinto. Olen miettinyt asiaa kauan ja hartaasti, että uskallanko (jaksanko, kestääkö kukkaro, jne.) lähteä tekemään vielä kolmatta tutkintoa, tai siis kokeilemaan pääsykokeeseen. Hirvittää että pidetäänkö minua aivan sekopäänä jos alan tekemään kolmatta tutkintoa? Mutta kai se on kohtuu yleistä nykyään. Rakastan biologin työtä, mutta kaipaan siihen enemän ihmisläheisyyttä ja akateemisen maailman raadollisuus väsyttää. Psykologin hommat kiinnostavat myös, mutta jään kaipaamaan enemmän "tieteellistä" otetta työssä. Lääkärin ammatissa koen että nuo molemmat yhdistyisivät.

Lukion kursseista on kulunut kauan aikaa, mutta biologin tutkinto toki piti sisällään tietyn määrän kemiaa, fysiikkaa ja matikkaa. Biologia luonnollisesti kohtuu hyvin hallussa, mutta muissa aineissa on paljon vielä kerrattavaa. Onneksi olen ajoissa liikkeellä.

Onko täällä muita jotka eivät enää saa opintotukea? Itse en saisi, joten opinnot tulisi rahoittaa töitä tehden. Kenelläkään kokemuksia tästä? Minulla ei ole perhettä eikä lapsia, joten se helpottanee asiaa.

Mitä mieltä olette valmennuskursseista, kannattaako ne, suositteletteko jotain tiettyä?

Vertaistuki ja tsempit olisivat kovasti hakusessa, ja kuulisin mielelläni muista vanhemmista opiskelijoista, miten on sujunut, miten olette sopeutuneet ja miten olette opintonne rahoittaneet?

Tsemppiä kaikille!! :)

Poissa Diploidi

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Nainen
  • LK
Vs: 35-vuotiaana lääkikseen
« Vastaus #1 : 25.06.17 - klo:13:42 »
Moi ja tervetuloa! Selaapa ensinalkuun läpi nuo eri vuosien pääsykoealueet, niistä löytyy joka vuodelle joku "+30" tai "konkarihakijat" -ketju, sieltä löytyy monta tarinaa ja paljon pohdintaa näistä aiheista. Meitä vanhempia ja alanvaihtajia on täällä kyllä paljon!

Poissa sepiida

• Satunnaisvuotaja
Vs: 35-vuotiaana lääkikseen
« Vastaus #2 : 25.06.17 - klo:14:04 »
Kiitoksia! :) Muutaman vastaavan ketjun siellä huomasinkin. Pitääpä selata kauemmas taakse myös. Toivottavasti saadaan pian 2018 hakuketju auki :)

Seuraa meitä