Kirjoittaja Aihe: Muuttunut ajatusmaailma + lääkis  (Luettu 6648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aannikaa

• Satunnaisvuotaja
Muuttunut ajatusmaailma + lääkis
« : 17.12.17 - klo:19:44 »
Hei kaikki!

Toivoisin nyt teiltä kokeneemmilta objektiivista ajatusten vaihtoa aiheeseen liittyen.

Olen nyt tehnyt hieman pidemmän ajanjakson nyt asiakasläheistä työtä tietyllä alalla, joka on muuttanut ajatusmaailmaani negatiivisemmaksi ja pessimistisemmäksi ihmisiä sekä yhteiskuntaa kohtaan. Kerrottakoon sen verran, että toisaalta en ole monipuolisesti ollut monenlaisten ihmisluonteiden kanssa tekemisissä, mutta silti. Tuntuu että aiemmin olen elänyt hyvin kuplamaista elämää, ja silmät ovat tainneet hieman aueta elämän realiteeteille. Minua myös huolettaa ihmisten kehityssuunta monessakin suhteessa kun katsoo globaalia kehitystä, sekä yksilöinä että yhteisöinä. 

Olen myös viime aikoina alkanut harkita eläinlääketiedettä yhtenä vaihtoehtona lääketieteen opinnoille. Tämä sen vuoksi, että olen aina rakastanut eläimiä, ja voin kuvitella suhtautuvani tietyllä tapaa paremmin ja vahvemmin "viattoman" eläimen auttamiseen, sillä eläimet toimivat usein yksinkertaistetuimpien motiivien kautta kuin ihmiset. En kuitenkaan jollakin tapaa näe eläinlääketiedettä ehkä yhtä monipuolisena, vaikka voinkin hyvin näkeä toimivani esimerkiksi pienyrittäjänä.

Minulta kuitenkin löytyy edelleen selittämätön palo lääketiedettä kohtaan mitä on vaikea selittää. Minua myös edelleen kiinnostaa erityisesti konsultaatio/asiantuntija -tyyliset uravalinnat, esimerkiksi neurologian puolelta. Minulla on edelleen vahva tahto auttaa, mutta en ole enää varma riittääkö se kompensoimaan muuttunutta ajattelutapaani.

Olen nimittäin tosiaan alkanut hieman epäilemään potentiaaliani lääkärinä, sillä olen huomannut asenteeni ihmisiä kohtaan muuttuvan kylmemmäksi.

Mitkä ovat ajatuksenne/mietteenne tässä asiassa? Olisin kiitollinen hyvästä ajatusten vaihdosta & keskustelusta!

Poissa Jopukka

• Tehovuotaja
  • *
  • HKI yleinen 2019?
Vs: Muuttunut ajatusmaailma + lääkis
« Vastaus #1 : 18.12.17 - klo:14:44 »
Itselläni juurikin tuollainen näkemys ihmisistä myös, mutta se vaikuttaa minuun päinvastoin. Se enemmänkin motivoi minua pääsemään siihen asemaan, että voin yrittää muuttaa ihmisten elämäntapoja ja ylipäätään avata heidän ajattelutapaa asioihin.
 Vi***taa nykyisessä työssä katsella näitä sairaita ihmisiä, jotka vaan tyytyvät kohtaloonsa ja eivät voi hyvin millään tavalla. On muitakin vaihtoehtoja kuin olla katkera elämäänsä/ ei jaksa ajatella mitään itse/ luulla, että joka vaivaan on joku pilleri joka maagisesti poistaa kaiken.
Sen verran vielä tosta "kylmyydestä" niin se voi olla ihan hyväkin juttu tietyissä asioissa, koska kaikki uutiset eivät ole hyviä/kivoja ja ne on helpompi sanoa suoraan potilaalle päin naamaa kun ei tunnu pahalta sanoa sitä. Kuitenkin tarkoittaa vain hyvää sitä potilasta ajatellen, muttei siinä tarvitse päätä paijaa.

Poissa aannikaa

• Satunnaisvuotaja
Vs: Muuttunut ajatusmaailma + lääkis
« Vastaus #2 : 19.12.17 - klo:17:58 »
Onpa mielenkiintoinen ja hyvä näkökulma, pistää ajattelemaan.

Pitääpi pureskella sitä tässä keväällä samalla kuin lukee, tuo varmasti auttaa jaksamaan ihan eri tavalla. Eli suomeksi sanottuna paljon rakentavampi ajattelutapa kuin itsellä, kiitos paljon vastauksestasi!

Seuraa meitä