Kirjoittaja Aihe: Vanhemmat hakijat: tsemppiketju meille 😊  (Luettu 15582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Utopiaa

• Perusvuotaja
Vs: Vanhemmat hakijat: tsemppiketju meille 😊
« Vastaus #15 : 05.08.18 - klo:18:35 »
Motivaation puute voi ilmentyä ihan minkä syyn takia. On tärkeintä jatkaa etenemistä, vaikka joskus ei jaksa eikä huvita. 2h aikanakin saa jo paljon tehtyä.
Tsemppiä kaikille! Potkitaan toisiamme takapuoleen, jos jollakin energiat loppuu.

Poissa tialessandra

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #16 : 05.08.18 - klo:19:04 »
Onks kukaan perustanut viel Whatsapp ryhmää?
Tai onko siihen vielä kiinnostusta? Jos on niin mä voisin sen vaikka perustaa?

T. Tia

Poissa kaikuluotain

• Alkuvuotaja
« Vastaus #17 : 06.08.18 - klo:16:55 »
Kai minutkin luetaan sitten vanhemmaksi hakijaksi, olenhan jo 27... :) löysin itseni tältä foorumilta, kun olen pienessä maniassa tärissyt koko päivän sen jälkeen, kun tajusin jotenkin tyynesti aamulla, että mun on pakko hakea lääkikseen. Olen siis opiskellut ulkomailla kahdessakin maassa taloustiedettä ja pitäisi viimeistellä tässä gradua, ollut tutkimusapulaisenakin täällä Suomen korkeakoulun tutkimusinstituutissa keväällä, mutta koko homma ollut sellaista pakkopullaa, että koin viime vuonna burnoutin tuossa työssä ja tajusin, että olen ollut väärällä alalla.

Sain paikan suoraan papereilla keväällä Metropoliasta bioanalytiikan linjalta, jonka otin vastaankin ja olen jotenkin ollut koko kesän yrittänyt asennoitua siihen, että se on varmasti jees? Vaikka siis olen kyllä n. 8kk käynyt sisäistä keskustelua lääkiksestä, mutta totesin sen järjettömäksi.

Se ajatus ei vain jätä rauhaan, ja se ensimmäisen kerran putkahti päähän jo n. 9-vuotiaana. Tuntuu nyt vihdoin siltä, että on oikea aika hakea.

Poissa Utopiaa

• Perusvuotaja
« Vastaus #18 : 06.08.18 - klo:17:50 »

T. Tia
On perustettu. Laita puh niin liitän sinut.

Poissa Hamppi

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • Neljäs haku toden sanoo?
« Vastaus #19 : 07.08.18 - klo:20:54 »
Täällä ikää mittarissa 27 vuotta. Kolmatta kertaa haen nyt Helsingin yleiselle (kolmas kerta toden sanoo ;D ). Lukiota minulla ei ole takana, vaan merkonomin papereilla mennään. Valmennuskurssin olen käynyt ja viime kerralla käytössäni oli Mafynetti (myös tänä vuonna). Töitä teen tällä hetkellä kokoaikaisesti. Tarkoitus olisi vähentää syksymmällä kuitenkin tunteja 15-20 h/vko, vaikka se lompakkoa kirpaiseekin.  Sisäänpääsy ei ole onneksi kauas jäänyt. Viimeisimmällä hakukerralla tein kuitenkin kauhean virheen! Käytin kaiken ajan pelkästään lukemiseen, enkä tehnyt oikeastaan mitään muuta. Tämä oli varmasti osasyynä siihen, etten tänä vuonna päässyt. Muistakaa siis levätä ja tehdä muutakin kuin lukea :D

Poissa possible

• Alkuvuotaja
« Vastaus #20 : 09.08.18 - klo:08:59 »
Olen yli 40 ja hakenut aiemminkin sisään mutta elämä tullut esteeksi tavalla ja toisella, nyt on sellainen tunne että minun aikani on nyt. Viimeinen hakukerta. Tavoite on päivittäin neljä tuntia tähän käyttää, laskut haasteellisimpia. Mukava kun en ole ainoa :)  Tsemppiä hurjasti kaikille.

Poissa pii_ku

• Alkuvuotaja
« Vastaus #21 : 11.08.18 - klo:10:20 »

Minut myös saa liittää! Laitan numeron yv :)

T. Tia

Poissa essyassa

• Perusvuotaja
« Vastaus #22 : 21.08.18 - klo:18:00 »
Minä! 29v, perheellinen..mutta juurikin tässä jättäydyn pois päivätyöstäni, jatkan lukio-opintojani aikuislukion puolella ja luen lisäksi sitten ne päivät/hetket kun lapsi on hoidossa/mummilla/kummilla/isin kanssa touhuamassa :) Koitan olla ottamatta mitään paineita, realistisesti olen asettanut tavoitteet vuodelle 2020 mutta kyllä mä tässä oon alkanut pohtimaan että miksen hakisi jo -19, mikäli opintojen myötä tuntuu siltä että asiat vielä muistuvat mieleen suht selkeästi.

Poissa tikki

• Alkuvuotaja
Vs: Vanhemmat hakijat: tsemppiketju meille
« Vastaus #23 : 02.09.18 - klo:10:00 »

Täälläkin yksi kolmenkympin puoltaväliä lähestyvä haluaisi päästä toteuttamaan elinikäisen haaveensa. Lukion jälkeen muutaman kerran tuli haettua, mutta sitten elämä vei ja innostus hetkeksi laantui. Nyt kuitenkin olisi kova halu päästä vielä yrittämään.

Itsellä vaan pitäisi YAMK-paperit saada pihalle ensin. Opparia vaille valmis. Vasta sen jälkeen pystyy 100% keskittymään seuraavaan haasteeseen, mitä odotan kyllä hyvin innokkaasti :D

Poissa Mirreton

• Perusvuotaja
« Vastaus #24 : 19.09.18 - klo:15:54 »
Mä kans! Joka hakukerta homma jotenkin lässähtää ja en saa opiskeltua ees kaikkia läpi... Nyt opiskelen muuta alaa ja käyn töissä, vähäsen alkanut opiskelemaan myös pääsykokeeseen, josko joskus oikeesti vois hakeakin tosissaan kaikki kirjat opiskelleena. Ikää 28 v :)

Poissa magneto

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #25 : 22.09.18 - klo:12:11 »
Myös vanhempi hakija täällä. :D Töissä 100%:sta ja perhettä myös, ja se tasapaino on mun mielestä se avaintekijä  8)  Jotkut voi pitää sitten sen viikon lukuloman, toiset kirii sen kiinni opiskelemalla aina mutta vähän. Pääasia mikä itelle osuu kohilleen. Toki mulla työt mahdollistaa/vaatii/edesauttaa opiskelua myös joten vähän eri asemassa oon. Mutta tod. näk. en voi alkaa osa-aikaselle ennen koetta, eli näillä mennään.

Itellä suunnitelmissa fy ja ke käydä vuoden vaihteeseen, bilsaa miten jaksaa, ja sitten kaikki kolme kovaa kunnolla mukaan.

Poissa Oldboy

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #26 : 23.09.18 - klo:10:21 »

Minut myös saa liittää! Laitan numeron yv :)

T. Tia

Moi laitoinkin tossa viestiä ketjuun että ois kiinnostusta tälle ryhmälle, voisko mut lisätä mukaan ryhmään? 25v neljättä kertaa hakeva ensikertalaisuuden ulkopuolella oleva hakija kyselee.

Poissa LT2019GO

• Alkuvuotaja
« Vastaus #27 : 10.10.18 - klo:10:06 »
Täälläkin 30+ hakija, 6-7:ttä kertaa hakeva. tuo whatsapp-ryhmä kuulostaa hyvältä. Pääseekö mukaan? tsemppiä kaikille!! Tiedättekö muuten mikä on se vanhemmille tarkoitettu facebook-ryhmä?en ole löytänyt sitä..
« Viimeksi muokattu: 10.10.18 - klo:10:09 kirjoittanut LT2019GO »

Poissa hampaallevaikkaväkisin

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #28 : 05.12.18 - klo:22:14 »
Täällä yksi vanhempi hakija/haihattelija ilmottautuu! 27 mittarissa ja lähihoitajan ja sairaanhoitajan paperit löytyy jo takataskusta. Realistinen haku vasta 2020, mutta kai sitä turisti vaihtoehtoa voi pohtia ensi vuoteenkin :D. Ihan alkutekijöissä on luvut, kakkos kurssi juuri saatu päätökseen. Hidasta on, ja aika paljon menee miettiessä, että onko järkeä ja lyötyä päätä seinään miksi on nuita "vara-ammatteja" kahlannut. Se nyt jonkin verran lohduttaa, että monta uutta asiaa on fysiikassaki välähtänyt sitten viimekertaisen luku-räpellyksen jälkeen. Että kaiketi sitä on edes jossain määrin kehityskelpoinen yksilö. Vieläkö tämä whatsapp ryhmä elää?

Poissa Braindead

• Alkuvuotaja
« Vastaus #29 : 08.12.18 - klo:16:46 »
Heii,
täällä myös yksi kolmeakymmentä hipova vanhempi hakija. Se olisi nimittäin viides kerta jokaa toden sanoo vuoden 2019 kokeessa. Vieläkö whatsapp ryhmään pääsee mukaan? Tsemppia kaikille lukuihin!

Seuraa meitä