Kirjoittaja Aihe: Vanhemmat hakijat: tsemppiketju meille 😊  (Luettu 12690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tinkeliharava

• Alkuvuotaja
Vs: Vanhemmat hakijat: tsemppiketju meille 😊
« Vastaus #45 : 05.03.19 - klo:13:13 »
Kiitos vastauksista! Helpottavaa kuulla, että muutkin miettivät näitä asioita. Tästä taloudellisesta itsemurhasta voi siis selvitä - tai ainakin joku muukin hautoo samoja ajatuksia :D

Minulla tulee tarpeeksi työkokemusta aikuiskoulutustukeen ensi syksynä, joten se onneksi helpottaa tilannetta vähän. Lisäksi olen vakituisessa työsuhteessa, joten jos ei käy mitään yllättävää, pystyn tuen myös hyödyntämään kun (!) pääsen opiskelemaan :)

Tuo opintovapaan palastelu on kyllä kiinnostava kysymys. Työnantajan on annettava opintovapaata, siitä ei ole epäselvyyttä, mutta pääseekö kesiksi takaisin. Se on varmaan työnantaja- ja alakohtaista, mutta jos jollain on kokemuksia, kuulisin mielelläni!

Poissa Lääkis mielessä

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #46 : 12.04.19 - klo:11:55 »
Tällä myös hieman vanhempi hakija. Eli olen 30 tietämissä oleva hoitoalan työntekijä, joka alkanut haavailemaan ambulanssissa istuessa lääkärin opinnoista. Aloitin itsenäisen lukemisen nollista viime syksynä. Lukion fykebi ajoista on jo kuitenkin yli 10 vuotta ja tuolloin käynyt vain pakolliset kurssit, joten työnsarkaa on enemmän kuin tarpeeksi :D

[/size]Olen tosiaan lukenut töiden ohella n.10-20h/viikkoa ja ens syksystä eteenpäin lopetan toisessa työpaikassa, jolloin on vain yksi työpaikka ja enemmän aikaa lukemiselle :D

Poissa remzis

• Satunnaisvuotaja
  • Lääkikseen 2019? HKI yleinen
« Vastaus #47 : 12.04.19 - klo:13:31 »
Lääkis mielessä, aiotko kuitenkin mennä nyt keväällä pääsykokeeseen? Tai aikooko muut mennä tästä ketjusta pääsykokeisiin? Miten on lukeminen yleensäkin sujunut?

Huomasin, että en ole tähän ketjuun vastannut. Olen myös 30v. ja aloitin syksyllä nollista lukemisen (lukiosta 11 vuotta ja sielläkin tein vain pakolliset 2 biologian kurssia, 1 kemian ja 1 fysiikan kurssi, lisäksi lyhyt matikka). Olen käynyt töiden jälkeen aikuislukiossa tekemässä kemian ja fysiikan kurssit. Aika huonosti ne on mennyt, kun aika vaan ei ole riittänyt hyvään panostukseen. Olen ollut koko ajan täysipäiväisesti töissä ja työ on ollut ajoittain hektistä ja se taas on syöynyt energiaa lukemisesta. Nyt on tuo lukio loppunut ja olisi omatoimista lukemista töiden jälkeen. Pääsykokeeseen aion mennä, mutta tiedän jo, että tuskin ne ovet vielä aukeavat. Eli urakka jatkuu aika varmasti syksyllä taas. Kesällä yritän tehdä gradun loppuun, että saisin myös maisterintutkinnon lopulta kasaan ja pois roikkumasta.

--
muokattu kirjoitusvirhe
« Viimeksi muokattu: 15.04.19 - klo:12:21 kirjoittanut remzis »
"Courage is the first of all human qualities because it guarantees all others." - Winston Churchill

Poissa Lääkis mielessä

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #48 : 12.04.19 - klo:13:51 »
Kyllä mie ainakin käyn yrittämässä ja onhan se mukava päästä tosi tilanteeseen katsomaan miten kokeessa pärjää. Mafyn harjoituskokeet ovat menneet hieman vaihdellen, mutta en ihmeitä olettanutkaan kun lähtötaso on ollut surkea ja joutunut opiskelemaan työn ohella. Nyt syksyllä, kun lopetan toisen työn niin oli tarkoitus mennä myös valmennuskurssille hakemaan lisä apua omaan opiskeluun. Tavoitteena ja toiveena olisi, että syksyllä -20 tai viimeistään -21 pääsisin aloittamaan koulun.

Poissa remzis

• Satunnaisvuotaja
  • Lääkikseen 2019? HKI yleinen
« Vastaus #49 : 15.04.19 - klo:12:34 »
Hieno homma! Itsekin ajattelin mennä juuri katsomaan millainen on sitten se koetilanne ja mikä taso itsellä nyt on. Toiveissa olisi jo nyt syksyllä tietysti aloittaa opinnot, mutta tuskin mahdollista. Seuraava tavoite myös syksyllä -20. Pitää katsoa minkälainen rahallinen tilanne on, pystyykö ottamaan syksystä alkavaa valmennuskurssia vai sitten vasta keväältä intensiivisempi kurssi. Mafy:n itseopiskelumateriaali on myös minulla, mutta en ole vielä kokeita tehnyt ollenkaan (olisi kyllä pitänyt). Tuntuu, että oma taso on tällä hetkellä jopa liian huono Mafyn harjoituskokeisiin  ::) Mutta ajattelin niitä kokeita vilkaista ja kokeilla tehdä ennen pääsykoetta, pitäisi saada vaan bilsan oppimäärä luettua ensin (kolme-neljä kurssia vielä jäljellä).
"Courage is the first of all human qualities because it guarantees all others." - Winston Churchill

Poissa aricu

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #50 : 16.04.19 - klo:16:24 »
Sama täällä! Testaamaan menossa, ja enemmän tosissaan ensi vuonna. Ainakin tällä hetkellä syksy -20 kuulostaa realistiselta. Itse aloitin vasta nyt helmikuun paikkeilla opiskelut melko nollasta töiden ohella ja käytössä mafynetti, joka vaikuttaa kyllä auttavan opiskelussa. Tuntuu, että lukeminen sujuu itsenäisesti yllättävän hyvin, eikä ainakaan vielä uuvuta, vaikka lähes kaiken ylimääräisen ajan tähän tällä hetkellä käyttääkin... Suurin yllätys oli kuitenkin kaiken asian sisäistämiseen kuluva aika (varsinkin kun työpäivän jälkeen yrittää illalla jotain muistaa tai laskea). Vielä aika kesken kaikki, joten hyvä tuuri pitäisi olla jos tällä pohjalla sisään pääsisi. Vaikka onhan tässä vielä kuukausi aikaa ja pääsiäislomat ja muut... ;D 

Poissa aricu

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #51 : 15.05.19 - klo:16:31 »
Ja näinhän se meni testikierrokseksi. Ensi vuotta odotellessa... :D
Miten muut, joilla ei mennyt vielä ihan putkeen, aiotteko aloittaa heti lukemisen ensi vuoden kokeeseen vai pidättekö välissä pienen kesäloman? Itse jotenkin kuvittelisin, että kun töissä joutuu täysipäiväisesti tulevankin vuoden käymään, niin voisi olla hyvä varmaankin aloittaa/jatkaa mahdollisimman pian. Kunhan ei lukujaksaminen lopahda kesken ennen ensi kevättä.

Poissa Green Doctor

• Älyvuotaja
  • **
  • DI:stä lääkäriksi - 2020 tai joskus...
« Vastaus #52 : 19.07.19 - klo:09:56 »
Kuinkas moni tästä ketjusta pääsi sisälle?

Seuraa meitä