Kirjoittaja Aihe: Biologian oppimateriaalit  (Luettu 4889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gerbiili

• Satunnaisvuotaja
Biologian oppimateriaalit
« : 10.08.18 - klo:21:55 »
Mitä biologian kirjasarjoja/nettilähteitä käytätte? Itse olen selannut ainakin kymmentä eri kirjasarjaa (BIOS, Yo Biologia, Abi biologia, jne.) + nettilähteet, mutta monissa selitetään asiat melko pintapuolisesti. En siis vielä valmistaudu pääsykokeisiin, vaan ylppäreihin. Kiitos jo etukäteen :)
« Viimeksi muokattu: 10.08.18 - klo:21:58 kirjoittanut gerbiili »

Poissa virtuaalikemmaa

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Lääk. yo. -18, God tier TURKU
Vs: Biologian oppimateriaalit
« Vastaus #1 : 11.08.18 - klo:00:14 »
Mitä biologian kirjasarjoja/nettilähteitä käytätte? Itse olen selannut ainakin kymmentä eri kirjasarjaa (BIOS, Yo Biologia, Abi biologia, jne.) + nettilähteet, mutta monissa selitetään asiat melko pintapuolisesti. En siis vielä valmistaudu pääsykokeisiin, vaan ylppäreihin. Kiitos jo etukäteen :)
Yksi kirjasarja riittää yo kokeisiin enemmän kuin hyvin. Kahdella kirjasarjalla pitäisi pääsykokeessa (ja varsinkin yo-kokeissa) pärjää vähintäänkin erinomaisesti. Yli kahdesta kirjasarjasta alkaa mielestäni olla haittaa, sillä tällöin tulee hukattua paljon aikaa saman toistamiseen ja eri kirjasarjojen väliseen turhaan edestakaiseen hyppelyyn. Useamman kirjasarjan käytön idea on siinä, että toinen kirjasarja täydentää toisen kirjasarjan tietoja. YO-kokeiden ja pääsykokeiden kannalta kaksi kirjasarjaa tosiaan riittää täydentämään toistensa puutteet enemmän kuin hyvin. Itse suosittelen Lukion Biologiaa ja Biosta.
The one and only; TURKU

Seuraa meitä