Kirjoittaja Aihe: Lääkkeet ja diabeteshoitotarvikkeet pääsykokeessa  (Luettu 2484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hepariini

• Satunnaisvuotaja
Moikka!

Osallistun keväällä 2019 ensimmäistä kertaa lääkiksen pääsykokeeseen. Minulla on 1 tyypin diabetes ja käytössä on insuliinipumppu + Libre-sensorointi. Kokeen aikana minun pitäisi mitata verensokereita ja mahdollisesti annostella insuliinia pumpulla. Verensokeria olen mitannut puhelimella, jota en voi tietenkään koetilanteessa käyttää, mutta saakohan Libre-lukija olla kokeessa.. Ohjeissa lukee että lääkkeet saa olla mukana, mutta entäs nämä muut tarvikkeet.

Onko jollain kokemuksia? :)

Poissa M-komponentti

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lääkkeet ja diabeteshoitotarvikkeet pääsykokeessa
« Vastaus #1 : 23.10.18 - klo:14:56 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta varminta on varmaankin jättää yliopistolle hakemus erityisjärjestelyistä kokeessa ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Poissa Niuppa

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • LK 2016, Oulu
« Vastaus #2 : 24.10.18 - klo:12:15 »
Eikö pumpun kanssa pelaaminen häiritse koesuoritustasi? Olisiko parempi siirtyä kokeen ajaksi pistoshoitoon ja selvitä vähemmällä vaivalla?

Poissa hepariini

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #3 : 24.10.18 - klo:13:44 »
Eikö pumpun kanssa pelaaminen häiritse koesuoritustasi? Olisiko parempi siirtyä kokeen ajaksi pistoshoitoon ja selvitä vähemmällä vaivalla?

Pumpulla insuliinin annostelu käy itsellä helpommin kun kynillä, joten en ajattelisi pumpun käytön häiritsevän koesuoritustani. Insuliinin tarve kokeen aikana riippuu tietysti, syönkö eväitä, kuinka paljon jännitys nostaa verensokeria yms. En osaa vielä sanoa kun on niin uusi tilanne edessä. Pumpulla olen saanut pidettyä verensokerit huomattavasti paremmin tasaisena kuin kynillä, enkä haluaisi koetilanteessa olla liian korkeilla tai matalilla sokereilla.

Varmaan päädyn tekemään tuon erityisjärjestelyhakemuksen varmuuden vuoksi.

Poissa hepariini

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #4 : 15.05.19 - klo:21:31 »
Laitan tänne tiedoksi siltä varalta, että joku joskus pohtii samaa: tein erikoisjärjestelyhakemuksen ja sain sähköpostin, joka piti näyttää saliin mentäessä. Salissa mut sijoitettiin istumaan reunapaikalle tästä johtuen.

Seuraa meitä