Kirjoittaja Aihe: Lääkis 2019  (Luettu 3289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anuchri

• Alkuvuotaja
Lääkis 2019
« : 04.04.18 - klo:11:26 »
Onko täällä ketään, joka ois hakemassa lääkikseen vuonna 2019? Oon hakemassa ekaa kertaa ja ois kiva saada jotain vertaistukea tai jutteluseuraa esim. wapin välityksellä. Anybody in?  :)

Poissa Määkis

• Älyvuotaja
  • **
  • REJEKTI
Vs: Lääkis 2019
« Vastaus #1 : 04.04.18 - klo:13:40 »
Varmaan aika monikin täältä. Selviää sitten heinäkuussa.  ;D

Poissa anuchri

• Alkuvuotaja
« Vastaus #2 : 04.04.18 - klo:14:14 »
Ajattelin enemmänkin semmosia jotka hakee ekaa kertaa..😊

Poissa juzziz

• Perusvuotaja
« Vastaus #3 : 22.05.18 - klo:04:58 »
Hep!
Olen toista vuotta raksainssiksi opiskeleva, ja motivaatio tähän on hieman kadoksissa. Työllistyminen on vähän niin ja näin, vaikka lääkärivuorestakin on peloteltu. Uskon silti tilastoihin, vaikka onkin sanonta vale, emävale, tilasto. Insinööreinä työttömiä yli 6k, lääkäreinä 100~. Heidän elämäntilanteista taasen en tietenkään tiedä, työttömyyden syystä tmv. Periaatteessa olisi edullista opiskella ensin inssinpaperit, ja hakea vasta sitten, koska saisi enemmän tukikuukausia. Toisaalta itse olen jo 32, pari ammattia on jo olemassa, joita voinee hyödyntää opintojen aikana. Perhettä ei myöskään ole.
Itse olen lueskellut täältä, miten monella biologia ja kemia sujuu, mutta ei fysiikka. Noh mulla on tilanne päinvastainen. Kemiaa ja fysiikkaa tahkottu amkissa pari vuotta sovellettuna, sekä avoimen yliopiston kautta fysiikan/mekaniikan peruskurssit. Amkin ja yo:n fysiikan kurssit 5. Lukiota en ole käynyt, fysiikan ja kemian opiskellut itsenäisesti enkä myöskään liiemmin jaksanut amkin luennoilla käydä. Biologia sen sijaan aivan alkutaipaleella.
Periaatteessa siis, jos hurjaksi ryhtyy, voi ensi keväänä käydä repäsemäs ällät yo-kirjoituksissa fysiikasta, kemiasta ja pitkästä matikasta, ihan itsensä haastamisen mielessä. Amkissa kuitenkin käytännössä tahkottu nämä 3 lukion oppiainetta läpi, ehkä hieman sovelletussa muodossa.

Poissa teobromiini

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #4 : 22.05.18 - klo:16:56 »
Hei, täällä on yksi parhaillaan lukiossa opiskeleva ja vuonna 2019 ensimmäistä kertaa hakeva!  :)
"Medicine is only for those who cannot imagine doing anything else."

Poissa vviivuli

• Alkuvuotaja
« Vastaus #5 : 07.06.18 - klo:14:43 »
Onko täällä ketään, joka ois hakemassa lääkikseen vuonna 2019? Oon hakemassa ekaa kertaa ja ois kiva saada jotain vertaistukea tai jutteluseuraa esim. wapin välityksellä. Anybody in?  :)

Haen ekaa kertaa 2019 :)  vertaistuki ois jeees

Poissa anuchri

• Alkuvuotaja
« Vastaus #6 : 14.08.18 - klo:09:07 »
Laittakaapa säpona teiän nro niin tehään wa-ryhmä  :)  h7kran00@students.oamk.fi

Seuraa meitä