Kirjoittaja Aihe: Mihin haet? (2008)  (Luettu 34558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matolaatikko

• Kunniaylläpitäjä
Mihin haet? (2008)
« : 06.03.08 - klo:21:36 »
Olisi aika saada tälle äänestykselle jatkoa.
No todellakin. Missä ihmeessä se ylläpitäjä luuhaa. (Jäi jumiin täydelliseen sisätuloavaruuteen. Pahoittelut viiveestä.)

Jos joku haluaa vertailla edellisten vuosien tuloksiin, niin aiemmat äänestykset löytyvät foorumin pohjalta arkistosta oman vuotensa pääsykokeiden alueelta.
« Viimeksi muokattu: 06.03.08 - klo:21:40 kirjoittanut matolaatikko »

Poissa mokoma

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mihin haet? (2008)
« Vastaus #1 : 06.03.08 - klo:22:28 »
OMG  :o 33,3% älyvuodon lukijoista hakee Kuopioon. Sinnehän on hirveä tunku ja mahdotonta päästä. Pitänee vaihtaa suunnitelmia ja hakea Ouluun..

Poissa snuunuu

• Älyvuotaja
  • **
  • L
« Vastaus #2 : 07.03.08 - klo:20:14 »
Tampereelle olis pyrkimys päästä, vaikka Kuopiossa valmennuskurssin käynkin. Papereiden lähettämistä muuallekin olen miettinyt, josko menisi sitten muualle tekemään kokeen fiiliksen mukaan. Tehdähän näin ei saisi, mutta moni (osa?) kuitenkin tekee. Onko muilla samankaltaisia suunnitelmia? Tampereessa mietityttää kyllä vähän klinikan myöhäinen alku, mutta turhaanpa semmoisia nyt mietin, ehkä olisi oleellisempaa ensin päästä sisään. ;D

Poissa lemontree

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • l
« Vastaus #3 : 07.03.08 - klo:21:11 »
OMG  :o 33,3% älyvuodon lukijoista hakee Kuopioon. Sinnehän on hirveä tunku ja mahdotonta päästä. Pitänee vaihtaa suunnitelmia ja hakea Ouluun..

Etkai oo tosissas? Eihän muutaman hassun äänestäjän pohjalta tehty tulos kerro vielä mitään.  ::)

Mulla on tää kaupungin päätös vaihdellut jatkuvasti ja vaihtuu varmaan vieläkin. Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta eli kaukana kaikista lääkiksistä ja ainut vaatimus oli hyvät junayteydet eli Kuopio sulkeutui pois. Pääkaupunkiseudulla olen kuitenkin lapannut useamman vuoden ja asun täällä valmennuskurssin ajan. Helsinki tökkii entistä enemmän joten suljin sen pois, Oulu taas on liian kaukana kun poikaystävä asuu pääkaupunkiseudulla. Tamperetta mietin kauan, vaikkei kyseinen kaupunki ole koskaan vakuuttanut. Tampere tyssäsi siihen, ettei kaupungissa ole mitään "varasuunnitelmapaikkaa" enkä jaksa alata muuttamaan taas vuoden päästä toiselle paikkakunnalle, jos lääkiksen ovet eivät nyt aukene. Kuopion biotieteet kiinnostavat, joten päätin hakea sinne ja samalla lääkikseen. Muutenkin viihdyn paremmin pienissä kaupungeissa. Vakuutan itselleni, että nomen est omen sillä kävin aikoinaan itse Savilahden ala-asteen ja Kuopion yliopisto sijaitsee saman nimisellä alueella.  :lol:

Pitkä stoori tuli, mutta näin siinä kävi että olen päättänyt hakea siihen ainoaan kaupunkiin, joka oli ehdoton EI. Ainut oikeasti pelottava asia on, miten mä kestän niitä karmeita itämurteita.  ;D

Poissa E_lina

• Perusvuotaja
  • L
« Vastaus #4 : 07.03.08 - klo:22:25 »
ohhoh, onko oikeasti niin että monet lähettää hakemuksen esim. kuopioon,ouluun ja treelle ja päättä sitten valintakoe päivän lähestyesä että mihin menee  :shock: ?

Poissa friggis

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #5 : 08.03.08 - klo:19:00 »
Minä haen Turkuun (yleiselle) ihan siksi että täällä on omakotitalo, mies ja miehen työ sekä lasten koulut. Ja tietty siksi kun on paras paikka muutenkin  ;D

Poissa audotja

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #6 : 08.03.08 - klo:21:28 »
Ouluun haen, yleiselle puolelle. Ihan sama mistä sen opiskelupaikan saa, kunhan sen saa tänä vuonna jostain. Muu elämä on ehkä kaukana, mutta yhteydet ovat kuitenkin omasta näkökulmastani suhteellisen hyviä nykyään. Tosin en vielä aivan 100% ole päättänyt. Helsinki on kuitenkin poissa laskuista.

Poissa lemontree

• Ylivuotaja
  • l
« Vastaus #7 : 09.03.08 - klo:10:55 »
Kysympä muuten tässä, että onko se todella ihan sama mihin hakee ja pääsee? Paikallislehdessä oli juttua Tampereen opiskelijoista, jotka kaikki harjoittelevat Seinäjoen sairaalassa ja aloin jo ennen sisäänpääsyä stressaamaan, saanko töitä kotiseudultani vai vievätkö sairaaloille tutut tamperelaiset kaikki työpaikat?  :eusa_think:

Poissa Celder

• Ylivuotaja
  • tekn. yo.
« Vastaus #8 : 09.03.08 - klo:11:13 »
Lainaus
Ainut oikeasti pelottava asia on, miten mä kestän niitä karmeita itämurteita.  ;D

Itse taas odotan innolla, että pääsisi taas kuulemaan Pohjois-Karjalan murretta, vaikkakin Tampereen murre on jo alkanut tarttua. Vieläkään en tosin ole tottunut 'moro' -tervehdykseen. Eipä tuon lisäksi muuten ole eroa kuin parin persoonapronominin kohdalla, joten mitään kulttuurishokkia tuskin tulee.  :wink:

Poissa Disposable

• Älyvuotaja
  • **
  • l
« Vastaus #9 : 01.04.08 - klo:17:22 »
Mistä näitä eri yliopistojen välisiä eroavaisuuksia oikein saisi selville? Eniten kiinnostaa lähinnä Oulun ja Kuopion väliset erot. Kuopio mainostaa itseään nettisivuillaan mainioksi, ja Oulu taas jättää nettisivunsa melko askeettisiksi.

Kun kulkuyhteyksien puolesta molemmat kaupungit ovat yhtä potentiaalisia, miten valita opiskelupaikkakunta?

Oulun ja Kuopion lääketiedeopiskelijat: Kehukaa opiskelukaupunkianne!

Poissa Alli

• Älyvuotaja
  • **
  • ELK, LL
« Vastaus #10 : 28.04.08 - klo:14:34 »
Mä haen eläinlääkikseen. Olen jo ihmislääkäri, mutta nyt saa se touhu riittää. Silloin kun pääsin lääkikseen vuonna keppi ja kivi, oli neljä erillistä koetta: lukion laajat kemma ja fyssa, IFA (Ihmisen fysiologia ja anatomia) sekä aineistokoe, kukin kaksi tuntia per koe ja kahtena päivänä kaksi koetta. Oi niitä aikoja! Tuo Galenos on ihan järkyttävä tapaus eikä palvele mitään muuta kuin kirjoittajien ja kustantajan lompakkoa.  :evil:

Dinotrip

• Vieras
« Vastaus #11 : 12.05.08 - klo:23:26 »
Minä haen Turkuun (yleiselle) ihan siksi että täällä on omakotitalo, mies ja miehen työ sekä lasten koulut. Ja tietty siksi kun on paras paikka muutenkin  ;D

Sittenhän meitä on kaksi hassua turkulaista...

Seuraa meitä