Kirjoittaja Aihe: Vanhemmat hakijat - tsempataan toisiamme  (Luettu 6199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Unelma-Anelma

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Vanhemmat hakijat - tsempataan toisiamme
« Vastaus #15 : 31.07.19 - klo:21:56 »
Mä ajattelin jatkaa samalla linjalla kuin keväällä eli kirjastosta kurssikirja kerrallaan ja lopuksi Epionen kirjat lukuun. Onhan se toki aika sattumankauppaa saako haluamansa kirjan silloin kun sitä tarvitsee (etenkin uusimmat Epionet oli jonotuksessa koko kevään). Mutta jos satun saamaan edullisesti viime kevään itseopiskelumateriaalit jostain omaksi niin helpottaishan se. Näin perheellisenä en voi kuvitella laittavani älyttömiä rahoja kursseihin kun ne ei kuitenkaan takaa mitään. Lopputuloksen näkee sitten keväällä että kannattiko (olla pihi ja itepäinen)  ??? ;D   
Vuorotyötä, unelmia ja äijälauma täyttä kultaa! ♥

Poissa Uc

• Alkuvuotaja
« Vastaus #16 : 03.08.19 - klo:08:56 »
Seniori ilmoittautuu. Ikää on 37 ja 2019 eka haku takana. Luin töiden ohella ja keväällä viikonloppuisin myös. Jäin ensikertalaisten pisterajasta 1 skaalatun pisteen ja omasta rajasta n. 2 skaalattua.

Ensi haussa ikää siis jo 38  :D  ja tiukka vuosi taas edessä, mutta jospa pääsykoe ei aivan mahdottomaksi muuttuisi niin olisi kovat pohjat alla  ::) .

Lähdin viime syksynä käytännössä nollista lukemaan, mutta tulos yllätti positiivisesti ja luo uskoa että kyllä meillä vanhuksillakin on mahdollisuutemme kun jaksetaan vaan painaa ja uskoa!!  >:D

Poissa Metsäpeikko

• Alkuvuotaja
« Vastaus #17 : 14.08.19 - klo:16:53 »
Onko täällä kukaan perustanu vielä whatsupp ryhmää? Sellaiseen mielellään liittyisin

Poissa Irisam

• Alkuvuotaja
« Vastaus #18 : 16.08.19 - klo:16:50 »
Täällä myös 30+ farmaseutti  ;D  Olen miettinyt lääkistä jo ennen farmasiaa mutta pidin itseäni liian tyhmänä. Farmasia on ihan OK ala mutta huomaan miettiväni lääkikseen hakua edelleen eikä farmasian hommat ihan hirveästi kiinnosta. Kerroin haaveistani puolisolleni tänä kesänä ja edessä onkin nyt projekti lääkikseen 2020&2021, ja mahdollisesti pidempään  ;D

Itselläni ei ole lukiopohjaa vaan kävin aikoinaan ammattikoulun. Opiskelin kuitenkin lukion kemian farmasian pääsykoetta varten vuonna 2015. Tänä kesänä olen lukenut jo Bios 1-4 aikanikuluksi.
Mukana sopassa on 6kk vauva ja töihin palaaminen joulukuussa :D

Ei ole tällä hetkellä varaa ostaa valmennuskurssia vaan lainaan kirjat kirjastosta. Vanhan opsin mukaiset kemian kirjat löytyy kotoa.

Poissa -C-

• Alkuvuotaja
« Vastaus #19 : 21.08.19 - klo:11:17 »
Onko täällä kukaan perustanu vielä whatsupp ryhmää? Sellaiseen mielellään liittyisin

Hei! Vanhempien hakijoiden Whatsupp ryhmä kiinnostaisi myös täällä. Ikää 30+ ei lukiota taustalla ja kokoaikatyössä hakuprosessin ajan.

Poissa Unruhe

• Alkuvuotaja
« Vastaus #20 : 22.08.19 - klo:22:21 »
Whatsapp-ryhmä kiinnostaa täälläkin  :) :) :)

Mä olen kesän vähän käynnistellyt hakuprojektia ja nyt elokuussa aloittanut lukemisen, oma tavoite on n. 20h viikko, mutta en seuraa sitä hirveän tarkasti ja pointtina on tässä elämäntilanteessa käyttää aika mahdollisimman hyvin. Reilun viikon päästä mulla alkaa iltalukio, jossa kertaan lähinnä fysiikkaa  ::)  mutta muutama bilsan ja kemian kurssikin sinne sopivasti mahtui mukaan. Kivaa ja jännää  :D

Poissa agpuriini

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #21 : 23.08.19 - klo:08:23 »
Täältäkin löytyy kiinnostusta WA-ryhmään!

Poissa Sankko

• Alkuvuotaja
« Vastaus #22 : 23.08.19 - klo:11:22 »
Voisin myös liittyä WhatsApp-ryhmään, joko on pystyssä?  :D

Mulla eka haku edessä, ikää 30v ja 2 pientä lasta. Lähtötaso täysin 0 ja tässä pikkuhiljaa oon aloitellut lukemaan. :)

Poissa kyhoiheovang

• Alkuvuotaja
« Vastaus #23 : 28.08.19 - klo:22:06 »
Muakin kiinnostaa Whatsapp-ryhmä! Olen 32v., kotona löytyy kaksi pientä lasta. Aion hakea lääkikseen ekaa kertaa ensi vuonna.  :) 

Poissa Birge

• Alkuvuotaja
« Vastaus #24 : 28.08.19 - klo:22:22 »
Täällä 31v elukalle pyrkijä, aiempi koulutus MMM :) viime keväänä jäätiin parikyt pojoo sisäänpääsystä, sitä edellinen hakukerta oli 10v sitten. Mafylla lähetään uuteen koitokseen ilman lähiopetusta. Juhannuksena sain esikoiseni, joten jännä nähä, miten luku-urakka etenee vaavin kanssa  ;D

Whatsupp kiinnostelee täälläkin!

Poissa Metsäpeikko

• Alkuvuotaja
« Vastaus #25 : 29.08.19 - klo:13:49 »
No laittakaa vaikka mulle viestiä niin teen ryhmän

Poissa Iisa

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #26 : 02.09.19 - klo:11:34 »
Miellän itseni tähän porukkaan, vaikka "edes" 30v ei olekaan vielä mittarissa. Minulla on monipuolinen työhistoria ja pian 4 vuotta korkeakoulussa takana. Jostain kuitenkin palaa aina kummittelemaan ajatus, etten ole (vielä) oikealla alalla, vaikka kyseessä onkin ihan hyvin palkattu ammatti.

Poissa Metsäpeikko

• Alkuvuotaja
« Vastaus #27 : 03.09.19 - klo:09:23 »
Tein nyt sen ryhmän, eli halukkaat viestiä mulle!

Poissa Falconett

• Alkuvuotaja
« Vastaus #28 : 16.10.19 - klo:20:25 »
Hei kaikki!
Jonkinlaista vertaistukea etsimässä tässä kai, tätä palstaa lueskellut jo jonkin aikaa lähinnä tehtävänratkaisun apuna. Kävin viime keväänä tsekkaamassa elukan pääsykokeet ja jäi vajaasta paristakymmenestä pisteestä kiinni joista osa oli ihan silkkaa huolimattomuutta, en lukenut alun ohjeistusta ja kirjoittelin paperin reunat täyteen kun asiaa riitti  :P  eli ei kai mikään mahdoton tehtävä olisi sisälle päästä ensi vuonna. Mun tausta on sellainen että olen 33 v ammattikoulutaustalla, kävin aikuislukion edellisen puolentoista vuoden aikana ja kirjoitin viime keväänä ihan hyvät E n paperit, mutta yhden aineen liian vähän koska aika eli rahat kokopäiväiseen pänttämiseen alkoi loppua kesken. Eli nyt olisin joka tapauksessa pääsykoekiintiössä ekakertalaisena haen minne hyvänsä.

Kiinnostus lääketiteteeseen on vain kasvanut tässä opiskellessa, mutta enää en ole ollenkaan varma haluanko kuitenkaan eläinlääkäriksi, ihmispuoli on alkanut kiinnostaa enemmän.
Luen koko ajan Mafyn opastuksella 15-20 h/vko työn ohessa ja palo opiskelemaan lääketiedettä jossain muodossa on kova mutta lääkäri ammattina kuulostaa tosi isolta palalta. Biolääketiedettä olen harkinnut, mutta työllistyminen on kai aika epävarmaa.
Olisi ihanaa saada jotain samanhenkistä juttuseuraa, sitä ei oikein lähipiirissä ole :)

Poissa ~Heidi~

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #29 : 04.01.20 - klo:15:34 »
Minut saisi myös ryhmään lisäillä, jos joku tämän täältä bongaa!  :wink:

Seuraa meitä