Kirjoittaja Aihe: Vanhemmat hakijat - tsempataan toisiamme  (Luettu 7588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tikki

• Alkuvuotaja
Vs: Vanhemmat hakijat - tsempataan toisiamme
« Vastaus #30 : 26.01.20 - klo:18:22 »
Onkohan tässä ketjussa vielä elonmerkkejä? Aika hiljaiselta valitettavasti Älyvuoto vaikuttaa.

Vanhempana hakijana tämä ryhmä voisi toimia hyvänä motivaattorina synkkinä hetkinä :D

Poissa aikku

• Alkuvuotaja
« Vastaus #31 : 28.01.20 - klo:20:39 »
Täällä yksi vanhemmaksi hakijaksi itsensä luokitteleva, ilmottaudun mukaan foorumin elvytystalkoisiin! :D Kolmenkympin rajapyykki alkaa lähentyä ja hampaalle olen hakemassa nyt toista kertaa. Edellinen haku 3 vuotta sitten jäi kananlennoksi kun sain amk:sta paperit ulos ja innostuin työelämästä (=säännöllisestä palkasta). Nyt pari vuotta töissä olleena alkaa moti olemaan kohdillaan pääsykoeurakointiin kohti todellista unelma-ammattia.

Lukiosta on jo aikaa (YO 2010) ja silloinkin luin oleellisista aineista vain kemiaa. Kokeeseen llukemisen aloittelin loka-marraskuussa, siitä lähtien olen laskenut fysiikkaa ja kemiaa vaihtelevasti 1-15 h/vk. Käyn täysipäiväisesti töissä ja aika löysin tunnein olen tähän asti edennyt, tavoite on nostaa lukutunteja kevättä kohti. Edelliseen hakuun verrattuna oppiminen on vähemmillä tunneilla ollut tehokkaampaa ja laskeminen tuntuu vihdoinkin jopa mukavalta ja motivoivalta :D Eteneminen tuntuu vaan jäätävän hitaalta, varsinkin kun välillä on tullut täysin hornasta olevia työviikkoja jolloin olen nähnyt paremmaksi keskittyä lepoon kuin pään hakkaamisen seinään fysiikan ongelmilla.

Poissa sairaanhyvähoitaja

• Alkuvuotaja
« Vastaus #32 : 31.01.20 - klo:20:20 »
Onkohan tässä ketjussa vielä elonmerkkejä? Aika hiljaiselta valitettavasti Älyvuoto vaikuttaa.

Vanhempana hakijana tämä ryhmä voisi toimia hyvänä motivaattorina synkkinä hetkinä :D

Täällä yks yli 30v joka suunnittelee hakemista.
Aion hakea keväällä 2021.mut voi lisätä Whatsappiin jos haluaa tsemppiä luku-urakkaan! Tässä ite vasta pallottelen eri vaihtoehtoja, miten pääsis sisään todnäk.

Poissa Jerpsy

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #33 : 02.02.20 - klo:09:01 »
Täällä yksi vanhemmaksi hakijaksi itsensä luokitteleva, ilmottaudun mukaan foorumin elvytystalkoisiin! :D Kolmenkympin rajapyykki alkaa lähentyä ja hampaalle olen hakemassa nyt toista kertaa. Edellinen haku 3 vuotta sitten jäi kananlennoksi kun sain amk:sta paperit ulos ja innostuin työelämästä (=säännöllisestä palkasta). Nyt pari vuotta töissä olleena alkaa moti olemaan kohdillaan pääsykoeurakointiin kohti todellista unelma-ammattia.

Lukiosta on jo aikaa (YO 2010) ja silloinkin luin oleellisista aineista vain kemiaa. Kokeeseen llukemisen aloittelin loka-marraskuussa, siitä lähtien olen laskenut fysiikkaa ja kemiaa vaihtelevasti 1-15 h/vk. Käyn täysipäiväisesti töissä ja aika löysin tunnein olen tähän asti edennyt, tavoite on nostaa lukutunteja kevättä kohti. Edelliseen hakuun verrattuna oppiminen on vähemmillä tunneilla ollut tehokkaampaa ja laskeminen tuntuu vihdoinkin jopa mukavalta ja motivoivalta :D Eteneminen tuntuu vaan jäätävän hitaalta, varsinkin kun välillä on tullut täysin hornasta olevia työviikkoja jolloin olen nähnyt paremmaksi keskittyä lepoon kuin pään hakkaamisen seinään fysiikan ongelmilla.

Taustat ja tilanne ihan sama ku mulla :D Ainoa ero on että oma ensimmäinen hakukerta oli 2019 hampaalle. Itellä lukemiset ollu keskimäärin 12h+-2h / vk. Fysiikan kurssien kahlaaminen on loppusuoralla ja kemian kohta puolessa välissä. Lukusuunnitelmana on käydä kurssikirjat yksi kerrallaan läpi. Fysiikan osaamisen tehostamiseksi yritän tehdä koko kevään yhden fysikaan yo:n / vk. Vuosi sitten olin nettivalmennuskurssilla, josta en suurta apua kokenut. Materiaalit kurssilla oli ihan hyviä, mutta tuntui vievän enemmän aikaa verrattaen lukion kurssikirjoihin. Tämä kevät menee siis lukiokirjoilla, vanhoilla yo-kokeilla ja vanhoilla pääsykokeilla. Viime vuonna sain raakapisteitä 98.

Poissa Lanessa

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #34 : 02.02.20 - klo:10:02 »
Jos 29v 5kk lapsen äiti voi luokitella itsensä myös jo vanhemmaksi hakijaksi niin täältä yksi lisää! :D  Mulla takana hakuja hampaalle useampi kerta, lähimpänä 5 raakapisteen päässä sisäänpääsystä. Luovutin pari vuotta sitten ja opiskelin välissä muuta. Nyt äitiyslomalla ollessa haku on ruvennut taas kovin polttelemaan. Meinasin jo, että en tänä keväänä hae, kun lapsi on niin pieni eikä me juuri nukuta öisin.. Mutta jostain kumman syystä olen silti päättänyt aloittaa nyt lukemisen kokeeseen. Ehkä hiukan myöhässä alkaa mun lukeminen, mutta koen, että mulla on jo tosi vahva pohja varsinkin ke ja bi. Niiden suhteen lähinnä asioiden kertailua vaan, mutta fysiikassa otettava heti vaikeammat laskut käsittelyyn sillä se on ollut mun heikoin lenkki kokeissa. En tiedä onko tämä toivoton yritys sillä pienen lapsen kanssa en pysty lukemaan kun max 4h päivässä, mutta toivotaan, että laatu korvaa määrän! 8)

Poissa sairaanhyvähoitaja

• Alkuvuotaja
« Vastaus #35 : 04.02.20 - klo:17:56 »
Jos 29v 5kk lapsen äiti voi luokitella itsensä myös jo vanhemmaksi hakijaksi niin täältä yksi lisää! :D  Mulla takana hakuja hampaalle useampi kerta, lähimpänä 5 raakapisteen päässä sisäänpääsystä. Luovutin pari vuotta sitten ja opiskelin välissä muuta. Nyt äitiyslomalla ollessa haku on ruvennut taas kovin polttelemaan. Meinasin jo, että en tänä keväänä hae, kun lapsi on niin pieni eikä me juuri nukuta öisin.. Mutta jostain kumman syystä olen silti päättänyt aloittaa nyt lukemisen kokeeseen. Ehkä hiukan myöhässä alkaa mun lukeminen, mutta koen, että mulla on jo tosi vahva pohja varsinkin ke ja bi. Niiden suhteen lähinnä asioiden kertailua vaan, mutta fysiikassa otettava heti vaikeammat laskut käsittelyyn sillä se on ollut mun heikoin lenkki kokeissa. En tiedä onko tämä toivoton yritys sillä pienen lapsen kanssa en pysty lukemaan kun max 4h päivässä, mutta toivotaan, että laatu korvaa määrän! 8)

Tsemppiä urakkaan! Ite oon 31v ja mulla 8kk ikäinen lapsi ja opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi. Välillä aika pitkillä valoilla mennään, mut välillä saa hyvinkin opiskeltua. Tämän koulun ja äitiyden myötä oon löytänyt sen oman potentiaalin ja nyt tuntuu ettei mikään ole saavuttamatonta, kun vaan tarpeeksi tekee töitä asioiden eteen. Aattelin käydä tämän koulun ensin loppuun ja lukea siinä sivussa lääkiksen pääsykokeisiin. Haen lääkikseen vasta valmistuttuani keväällä 2021.

Poissa Jarkko Surakka

• Epione valmennus
  • Sukupuoli: Mies
    • Galenos haltuun ja l
« Vastaus #36 : 11.02.20 - klo:20:13 »
Tsemppiä kaikille hakijoille!

J
Epione valmennus

Poissa ~Heidi~

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #37 : 15.02.20 - klo:10:11 »

Mä pallottelen "luovuttamisen" ja yrittämisen välillä... Vastuu lääkärinä tulisi olemaan valtava, mutta siihenhän kasvaa opintojen aikana, eikös?! 🙈 Hakuja takana moooonta, ja viime keväänä sh paperit sain ja töissä olen ollut. Fiilikset vaihtelee haun suhteen suunnilleen päivittäinen... Ja sit jos koulun taas aloittaisi, se taloudellinenkin puoli mietityttää...

Seuraa meitä