Kirjoittaja Aihe: Pienet lapset ja nollapohja  (Luettu 648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lääkäriksi2080

• Alkuvuotaja
Pienet lapset ja nollapohja
« : 13.08.19 - klo:07:16 »
Löydän itseni haaveilemasta kerta toisensa jälkeen lääkiksestä. Lukiosta on jo tovi aikaa ja tottakai fy ke bi lukematta. Jonkunlaiset pohjatiedot löytyy ke ja bi oman opiskelun kautta. Turistina pääsykokeissa oon pari kertaa käynyt, mutta aktiivisesti en ikinä oo lukenut. Nyt vaan kuitenkin jotain pitäis alkaa tekemään ja mikään muu ei tunnu oikealta.
Kotona olen lasten 2v ja 5kk kanssa.
Hätäpäissäni menin kesällä ostamaan mafyn, mutta nyt kun opiskelu pitäis aloittaa niin koko homma tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta koska en tiedä mistä aloittaisin ja onko tässä mitään järkeä ja onko tavoite ihan liian utopistinen.
Oiskohan kukaan koskaan ollut samassa tilanteessa ja osaisi neuvoa? 🤪

Poissa jn

• Perusvuotaja
Vs: Pienet lapset ja nollapohja
« Vastaus #1 : 13.08.19 - klo:13:00 »
Olen ollut samassa tilanteessa, nimittäin nollatasolla silloin kun päätin että haluan isona olla lääkäri. Nollatasolla tarkoitan sitä, että en ollut käynyt lukiota enkä siten nähnyt ikinä fyysistä luonnontieteen opetuskirjaa.

Pääsin tilanteesta melko hyvin yli avaamalla kyseisiä opuksia, sivu sivulta. Tiedekunnaksi et ole valinnut helpointa mutta kun motivoidut prosessiin terveellä ja kunnianhimoisella tavalla, päättämällä että sisään mennään ja annat itsellesi riittävästi aikaa, käy siinä vääjämättä niin, että lopulta raskas työ palkitaan ja koulupaikka saavutetaan. Älä stressaa liikaa, vaan käytä järkevää lukusuunnitelmaa ja Mafya.

Kannattaa noudattaa myös toista proseduurin kannalta melko olennaista seikkaa, älä ikinä luovuta. Tsemppiä!

Poissa Glomerulus

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Mies
  • God Tier Turku, Lääketieteen yo 2019
« Vastaus #2 : 14.08.19 - klo:17:15 »
Tsemppiä sulle urakkaan, se kyllä palkitaan kun vaan teet hommia ahkerasti!

Itellä ei oo lapsia, mutta muutoin aloitin samasta tilanteesta. Lukion jälkeen olin joitain vuosia aivan muiden alojen hommissa ja vaikka lääkis on lapsesta asti kiinnostanut, en jotenkin nuoruusvuosina saanut itseäni lukemaan pääsykokeisiin. Ne vähätkin tiedot, mitä olin kehnosti suoritetun lukion aikana saattanut oppia, olivat kadonneet. Eräänä kauniina päivänä sitten ryhdyin tähän projektiin ja muistan kyllä kuinka toivottomalta se alkuun tuntui kun vanhoja kokeita katselin enkä ymmärtänyt tuon taivaallista. Sieltä kuitenkin tietoa alkoi karttua hitaasti, mutta varmasti ja kova työ palkittiin tänä vuonna ja pääsin aloittamaan Turun lääkiksessä (jossa btw ollut ihan mieletön startti)  :icon_syda:  Eli ei muuta kun paljon tsemppiä ja ala vaan grindaamaan sitä MAFY:a eteenpäin! MAFY on aivan loistava paketti ja auttaa oppimaan asiat tehokkaasti ja nopeasti!

Poissa rosse

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #3 : 15.08.19 - klo:14:11 »
Meidän lääkiksen vuosikurssilla on ei lukiota käynyt, jolla pieni lapsi. Ei siis utopistista ollenkaan, tsemppiä! Muista, että laatu korvaa määrän ja kovin väsyneenä on turha itseään (ainakaan vaikeimmilla) tehtävillä kiusata, laskee vaan motivaatiota. :)

Poissa Irisam

• Alkuvuotaja
« Vastaus #4 : 16.08.19 - klo:16:40 »
Täällä myös haaveillaan lääkiksestä  :D  Olen sitä miettinyt jo useita vuosia mutta pidin itseäni aiemmin liian tyhmänä ja päädyin farmasialle. Työ on ihan Ok mutta huomaan edelleen haaveilevani lääkiksestä ja aion nyt hakea ensimmäisen kerran. En ole käynyt lukiota mutta luin farmasiaa varten kemian itsenäisesti. Bilsat 1-4 olen lukenut nyt kesän aikana.
Mukana 6kk vauva ja ikääkin itsellä jo yli 30, mutta ehkä se tästä  ;D

Seuraa meitä