Kirjoittaja Aihe: Ketään päälle nelikymppisiä hakijoita?  (Luettu 2277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Florence

• Alkuvuotaja
Ketään päälle nelikymppisiä hakijoita?
« : 12.09.19 - klo:14:41 »
Hei!

Täältä löytyy kyllä ketju vanhemmillekin hakijoille, mutta useat ovat vasta kolmekymppisiä. Haluaisin vaihtaa ajatuksia todellisten ikänestoreiden eli 40-vuotta täyttäneiden hakijoiden kanssa? Löytyykö täältä useampikin? Itse olen tänä vuonna 45-vuotta täyttänyt. Olen haaveillut lääkiksestä vuosia, mutta valitettavasti en ole asian suhteen konkreettista mitään tehnyt. Nyt tuntuu, että juna mennyt jo...olisin jo reilusti 50 päälle valmistuessa, paljon olisi enää työvuosia jäljellä, en kuulu ensikertalaisiinkaan eli vaikeampi pääsyä, lukiosta 25 vuotta aikaa..tuntuu ylitsepääsemättömältä..kellään yhtään edes samankaltaista tilannetta?

Poissa Niuppa

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • LK 2016, Oulu
Vs: Ketään päälle nelikymppisiä hakijoita?
« Vastaus #1 : 12.09.19 - klo:19:08 »
Ikätovereitasi löytyy lähes joka kurssilta. Tässä yksi esimerkki:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/21/ikina-ei-ole-liian-myohaista-laakikseen-47-vuotiaana

Poissa Järjetön

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Helsinki
« Vastaus #2 : 12.09.19 - klo:20:30 »
Jos paloa lääkikseen löytyy, niin hakemaan vaan!

Yli viisikymppinen sinusta tulee kuitenkin, itse voit päättää haluatko olla yli viisikymppinen ja lisäksi lääkäri. Eläkkeelle ei kuitenkaan päästä vasta kun 65-vuotiaana (jos silloinkaan), niin kandihommat mukaan laskettuna lääkärin töitä kerkeäisit tehdä 15 vuotta. Kuten Niuppa mainitsi, niin ikätovereita löytyy kyllä joka vuosikurssilta. Vanhempi ikä on myös etu lääkisopinnoissa, kun elämänkokemusta ja auktoriteettia löytyy enemmän kuin kakskymppisiltä.
diiba daaba duu, whatcha gonna doo

Poissa Oldfart

• Alkuvuotaja
« Vastaus #3 : 14.09.19 - klo:21:58 »
Tässä on yksi reilusti yli 40 vuotias. Hakenut kaksi kertaa lääkkikseen vuonna miekka ja kivi, mutta haave ei ole hävinnyt minnekään. Mistä päin muut +40 vee hakijat tai hakemista suunnittelevat? Itse Kuopiosta. EDIT: siis yli 40 vuotias, ei sentään reilusti yli 50 vuotias  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 16.09.19 - klo:23:24 kirjoittanut Oldfart »

Poissa Florence

• Alkuvuotaja
« Vastaus #4 : 15.09.19 - klo:20:27 »
Tässä on yksi reilusti yli 50 vuotias. Hakenut kaksi kertaa lääkkikseen vuonna miekka ja kivi, mutta haave ei ole hävinnyt minnekään. Mistä päin muut +40 vee hakijat tai hakemista suunnittelevat? Itse Kuopiosta.

Minä olen Satakunnasta tällä hetkellä, alunperin muualta. Jos hakemaan päädyn niin todennäköisesti sinne Kuopioon :)

Poissa Laney

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #5 : 15.09.19 - klo:22:03 »
Täällä tuli 40 täyteen kesällä, eli hiukan seniorimpaa joukkoa ollaan  :D.

Hakukohteiden kanssa vielä säädän – siitä lähdetään että kunhan opiskeluiden ohelle löytyy töitä elämiseen ja harrastettavaa, niin paikalla ei ole niin väliä. Olen tahkonnut ulkomailla parikymmentä vuotta eli silläkään ei ole väliä kuinka kaukana perhe on!

Poissa zeta

• Älyvuotaja
  • **
  • LK, Kuopio
« Vastaus #6 : 18.10.19 - klo:18:06 »
Eihän siinä mitään menetä, jos lähtee ainakin yrittämään. Sitten ei tarvitse asialla enää jossitella. :)  Olin itse 38 päästessäni lääkikseen ja meitä 4-kympin tienoilla olevia oli muutamia. Vanhin aloittaja kurssillani oli muistaakseni minua 10 vuotta vanhempi mutta ihan noin iäkkäitä taitaa aloittajissa olla harvemmassa.

Poissa signora

• Alkuvuotaja
« Vastaus #7 : 14.11.19 - klo:00:07 »
Olen 43, ensi keväänä 44. Aloitin luku-urakan nollasta 2014. Tänne en ole aiemmin kirjoittanut. Olen tehnyt aikuislukion kautta fy, ke, bi ja 8 ensimmäistä maa-kurssia ja kokeilin matkan varrella paria valmennuskurssia. Joka vuosi olen käynyt pääsykokeissa, joissa paras saavutus on silti ollut vain noin 20 raaka-pistettä. Nämä yhdessä vahvisti käsitystäni siitä, että tarvitsen yksityisopetusta, muuten tämä homma ei etene. Hain viime keväänä myös ulkomaille, tuloksetta. Olen C-ylioppilas ja keskiarvosana jäi alle 7. Toisaalta minulla on toinen yliopistotutkinto, joka antaa toivoa, että jos jotain todella haluaa, sen saavuttaa. Joten, kaikista vaikeuksista ja heikoista lähtökohdista huolimatta, en aio luovuttaa. En mietin niinkään urantekoa lääketieteen parissa, kuin ihan konkreettista alan vaihtoa ja sitä, että töitä on alan vaihdon jälkeen. Kuinka monta vuotta, jää nähtäväksi.

Poissa Utopiaa

• Perusvuotaja
« Vastaus #8 : 03.12.19 - klo:09:09 »
Olen yli myös. Opiskelu on elämää siinä missä muukin elämä. Nykyisin ei voi luottaa eläkeikään. Eläkekertymäni on niin vähäinen yrittäjänä etten voi eläkkeelle jäädä kuin vasta haudassa.
Haen vasta 2021, koska sitten perheen takia helpompaa.
Kuulun ensikertalaiskiintiöön, niin kokeilen saada L-paprut yotutkinnosta. 2021 osallistun pääsykokeeseen, jos en onnistu L- rivissä.😁😁😁

Seuraa meitä