Kirjoittaja Aihe: Fysiikkaidiootit  (Luettu 19417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Azure

• Tehovuotaja
  • *
  • 1. haku 2010
Vs: Fysiikkaidiootit
« Vastaus #30 : 28.02.09 - klo:18:49 »
Kaikille tuntuu fysiikka olevan se kompastuskivi, mulle taas kemia on täyttä hepreaa kun en sitä lukiossa lukenut  :neutral:

Poissa Thainor

• Perusvuotaja
« Vastaus #31 : 06.03.09 - klo:03:59 »
Kaikille tuntuu fysiikka olevan se kompastuskivi, mulle taas kemia on täyttä hepreaa kun en sitä lukiossa lukenut  :neutral:

Mulla sama, paitsi että se tuntuu välillä yhtä heprealta vaikka sitä lukiossa luenkin (ja nyt kirjoitan).  ;D

Poissa audotja

• Älyvuotaja
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
  • l
« Vastaus #32 : 06.03.09 - klo:09:06 »
Ei kannata stressata sen fysiikan kanssa. Itse en kokenut fysiikan olevan kovin merkittävä osa pääsykokeita. Vaadittava taso on kuitenkin selkeästi helpompi kuin esimerkiksi lukiossa ja laskut lähinnä oikeaan kaavaan sijoittamista, joka ei kovin syvällistä ymmärrystä vaadi. Vähän samoin kuin laskurutiinikin, ei siellä kokeessa oikeasti tulee vastaan mitään kummallisia laskuja. Oikean kaavan valinta ja sijoitus, se siitä. Jos sisään pääseminen vaatisi jotain syvempää ymmärrystä fysiikasta, en itsekään olisi päässyt.  :lol:

Ehkä näkökulmaerot johtuvat sitten erilaisista taidoista, itse koin kaiken ulkoapänttäämisen hankalammaksi osaksi.

Poissa heidipeidi

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #33 : 25.03.09 - klo:13:46 »
Ihanaa kun aina sisälle päässeet jaksavat rohkaista :). Itse en osaa kovin hyvin kumpaakaan, en fysiikkaa enkä kemiaa mutta onhan tässä vielä aikaa ja pitää toivoa että tyydyttävä taso riittää ja tehtävien kanssa käy tuuri!

Poissa Melinda

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #34 : 07.04.09 - klo:01:01 »
Olen nyt lueskellut Fy 1 ja 2 kurssit. Ne ovat sujuneet ihan hyvin. Joskus vilkuilen Galenosta sillä silmällä ettei näitä koukeroita voi ikinä oppia. Tänään kuitenkin vilkuilin myös Fysiikan muiden kurssien kirjoja ja totesin, että samanlaisia koukeroita ja kaavoja sieltäkin näytti löytyvän kuin Galenoksesta, vai mitä? Onko tuossa G:ssä loppujen lopuksi mitään niin ihmeellisiä asioita mitä lukio fysiikalla ja kemialla ei voisi tajuta?

Poissa Zork-Bork

• Paikallismoderaattori
  • **
  • Sukupuoli: Mies
  • l
« Vastaus #35 : 07.04.09 - klo:07:58 »
Olen nyt lueskellut Fy 1 ja 2 kurssit. Ne ovat sujuneet ihan hyvin. Joskus vilkuilen Galenosta sillä silmällä ettei näitä koukeroita voi ikinä oppia. Tänään kuitenkin vilkuilin myös Fysiikan muiden kurssien kirjoja ja totesin, että samanlaisia koukeroita ja kaavoja sieltäkin näytti löytyvän kuin Galenoksesta, vai mitä? Onko tuossa G:ssä loppujen lopuksi mitään niin ihmeellisiä asioita mitä lukio fysiikalla ja kemialla ei voisi tajuta?

G:ssa saattaa olla jotakin sellaista, joka ei lukiofyssassa/-kemiassa tule vastaan. Sen sijaan kaikki kirjan asiat pystyy käsittämään lukion avuilla.
Myrkky.

Poissa REP

• Älyvuotaja
  • **
  • LK
« Vastaus #36 : 07.04.09 - klo:11:10 »
Hohhoijjakkaa pakko sanoo, että vanha sananlasku "minkä taakseen jättää sen edestään löytää" pitää täysin paikkansa mun ja mun fysiikan taitojen kohdalla. Ois kyllä tämänki työn voinu sillon aikoinaan lukiossa jo tehdä! (Ilmoittauduin siis myös fysiikkaidiootiks  :lol: )

Poissa Reich

• Älyvuotaja
  • **
  • LK
« Vastaus #37 : 08.04.09 - klo:00:14 »
Fysiikka ja kemia on mulle ainakin tosi helppoa. Aika pienellä panostuksella lukiossa kirjoitin niistä ällät ja nyt kun olen vähän kertaillut niin kaikki on kirkkaana mielessä. Biologian knoppitietoon pitää vielä vähän keskittyä.

Poissa AnnaB

• Älyvuotaja
  • **
  • Ensimm
« Vastaus #38 : 08.04.09 - klo:10:38 »
Fysiikka ja kemia on mulle ainakin tosi helppoa. Aika pienellä panostuksella lukiossa kirjoitin niistä ällät ja nyt kun olen vähän kertaillut niin kaikki on kirkkaana mielessä. Biologian knoppitietoon pitää vielä vähän keskittyä.

Onneksi olkoon tahdikkuutesi johdosta! ;)

Poissa arosusi

• Älyvuotaja
  • **
  • LL (Helsinki)
« Vastaus #39 : 08.04.09 - klo:10:50 »

Ketjun otsikko oli fysiikkaidiootit.  :wink:

Poissa ahmatti

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Oulu
« Vastaus #40 : 09.04.09 - klo:20:35 »
Ei kannata stressata sen fysiikan kanssa. Itse en kokenut fysiikan olevan kovin merkittävä osa pääsykokeita. Vaadittava taso on kuitenkin selkeästi helpompi kuin esimerkiksi lukiossa ja laskut lähinnä oikeaan kaavaan sijoittamista, joka ei kovin syvällistä ymmärrystä vaadi. Vähän samoin kuin laskurutiinikin, ei siellä kokeessa oikeasti tulee vastaan mitään kummallisia laskuja. Oikean kaavan valinta ja sijoitus, se siitä. Jos sisään pääseminen vaatisi jotain syvempää ymmärrystä fysiikasta, en itsekään olisi päässyt.  :lol:

Ehkä näkökulmaerot johtuvat sitten erilaisista taidoista, itse koin kaiken ulkoapänttäämisen hankalammaksi osaksi.

Täytyy olla ihan samaa mieltä tuosta ulkoapänttäämisestä. Laskut menee yleensä vaikka puoli unessa, mutta esseen kirjoittaminen tuottaa jo enemmän vaikeuksia, tai ainakin se, että saa kaiken oleellisen siihen mukaan. Aihe kyllä kiinnostaa ja motivaatiota löytyy, mutta toisaalta kirjoitukset veivät suurimman lukuinnon mennessään...  :roll:

Poissa lehm

• Perusvuotaja
« Vastaus #41 : 11.04.09 - klo:14:02 »
Yksi fyssaidiootti ilmoittautuu lisää. Oon lukenut lukiossa kaikki fyssan kurssit aikoinaan, mutta erityisesti se mekaniikka tökkii. Kemia sen sijaan sujuu helposti, niitä kaavoja oppii pyörittämään vaikka unissaan, kun tarpeeksi laskee. Toisaalta ei kait kaikki fyssan laskut  pääsykokeissa oo vaikeita, kysy on vaan sitä HOKSAAMISESTA  :roll:.
Yhden uni on toisen painajainen

tuuliviiri

• Vieras
« Vastaus #42 : 16.04.09 - klo:18:15 »
Liityn joukkoon. Ongelmani on, etten osaa soveltaa fysiikkaa. Olen opetetellut kaavatkin ulkoa, esim Pouisseillen kaavan osaan ulkoa ja monet muut. Mutta, kun luen tehtävän en tiedä mitä kaavaa käyttää!! Jonkun verran osaan jo kaavoja pyöritellä, mutta en hyvin. tuntuu, että aika loppuu.. Ootteko lukeneet tärppejä? Itse keskityin verenkierto- ja hengityskappaleen laskuihin sekä kappaleeseen 7.3 eiköhän niillä joitain pisteitä fyssasta saa...

Poissa Heiliini

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #43 : 18.05.09 - klo:02:55 »
Ilmoittaudun ex-fysiikkaidiootiksi :D Lukion fysiikka oli tervanjuontia ja lopulta kun jätin pitkän matikan kesken (vihaan matikkaa vaikkei se vaikee ollutkaan) niin opettaja sanoi etten tuu kyllä menestymään pitkässä fysiikassa kun jäi pitkä matikka kesken. Noh tyhmänä lukiolaisena uskoin tietty ja jäi fyssa kesken ja lääkärin unelmat siinä sit. Fysiikasta jäi moneksi vuodeksi hirveä viha koko **** kohtaan ja kamala katkeruus et ei musta voi tulla lääkäriä ko en tajuu mitään fysiikasta.

Ryhdistäydyin ja olosuhteiden pakosta jouduin alottaa fysiikan opiskelun muista kuin lukion kirjasta. Luen fysiikkaa tällä hetkellä kirjasta jonka idea on "**** fysiikan opiskelijaksi". Oon suorastaan rakastunut fysiikan matikkaan ja välillä on tullut hetkiä, et olisko fyysikon ura sittenkin kivempi :D

Okei on totta, että mulla on ns. kotiopettajana avaruusfyysikko (joka ei muuten koskaan ees käynyt lukioo vaan amiksen, insinööriksi opiskellessaan kyllästyi kun ei tajunnut fysiikasta mitään ja luki insinöörifysiikan kirjat yhtenä kesänä (peruskoulun fysiikka 7 ja ei päiväkää lukioo takana) ja päätyi opiskelemaan avaruusfysiikkaa :P). Tosin väittää silmät kirkkaina ettei osaa fysiikkaa, tosin sillä tasolla fysiikka on vähän  :shock:

Eli periaatteessa se mitä yritän sanoa: jos niistä lukion fysiikan kirjoista ei mitään oikeesti irtoa niin suunnaksi kirjakauppa ja katselkaa mitä muita vaihtoehtoja on. Toki myös ne lukion fysiikan kirjat pitää lukea, mutta fysiikan kaavat on samoja kaikkialla ja joku toinen on voinu osata selittää ne paremmin. Jos vaan yhtään pystyy lukee englantia niin englanniksi on kaikenlaisia sähköfysiikkaa-totaalisille-herneaivoille-kirjoja, jotka menee lukio fysiikkaa syvemmälle. Näissä kirjoissa oletetaan et lukija on täysin pihalla alussa áž±un taas jotkut lukion fysiikan kirjat on vähän ylimielisiä.

Ja yksi hyvä vaihtoehto on se, että voi aina hilautua lukemaan fysiikan laitoksen kirjastoon, jossa on lauma yksinäisiä nuoria fyysikon alkuja jotka auttaa ainakin nuoria naisia intopiukeena :)

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #44 : 26.05.09 - klo:12:23 »
Moi

ei fysiikkaa tarvi pelätä, eikä muutakaan kokeessa.

Rennosti vaan ja selkeällä käsialalla.

Tsemppaat biologiasta täydet ja kemiasta kanssa = IN.

Kirjoita tekstinä fysiikan laskualueen kohdalle jotain ajatusta mitä tapahtuu, piirrä laatikko ja vektorit, voit hyvinkin saada irtopisteitä.
"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

Seuraa meitä