Kirjoittaja Aihe: Haalarimerkki 2020  (Luettu 546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
Haalarimerkki 2020
« : 18.08.20 - klo:21:01 »
Täältä puuttuu edelleen ketju haalarimerkistä, onko siihen tänä vuonna halukkaita? Tämä vuosihan oli ensimmäinen, kun pääsi myös todistuksella sisään. Perinteisesti merkin aiheet ovat tulleet kokeen teemoista, mitä mieltä olette, että mennäänkö yhdellä merkillä vai tehdäänkö kaksi hiukan erilaista riippuen, kummassa kiintiössä on päässyt sisään?

Tässä linkki viime vuoden keskusteluun: https://alyvuoto.epione.fi/index.php?topic=19715.0

Tässä vielä kuva viime vuoden merkistä, design (c) rosse

kuva

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
Vs: Haalarimerkki 2020
« Vastaus #1 : 18.08.20 - klo:21:09 »
Omia ajatuksia:

Ehdotan, että teemat tulevat edelleen kokeesta. Merkkejä voisi mielestäni olla kaksi erilaista, oma ehdotukseni on, että viime vuoden merkin "the last exam edition" korvataan esim. "the double exam edition" JA "first diploma edition"-teksteillä, ja tämä voisi olla ainoa ero merkkien välillä. Tekstit voi toki laittaa myös suomeksi. Yläreunaan varmaan se perinteinen "Lääketieteelliset 2020".

Kuvia, lyhyitä sanoja ja lyhyitä kaavoja, mitä itselle jäi kokeesta mieleen:

- vetylamppua (teht 1.) kuvaamaan joku lamppu. Jos tätä ajatusta haluaa vetää pidemmälle voisi merkkiin laittaa taikalampun kuvan. Se voisi samalla viitata tämän kevään poikkeuksellisuuteen.
-Punasolu (kuvana siis), esiintyi ainakin parissa tehtävässä
-fytaasi
- m=ρV (teht. 10)
-s=vt (teht 2)
- Zn2+ (teht. 11)
- W=Pt (teht. 5)

Lisäksi ehdotan, että merkin muoto pidetään edelleen pyöreänä, jotta se sopii samaan sarjaan aiempien merkkien kanssa.[/size]
« Viimeksi muokattu: 18.08.20 - klo:21:24 kirjoittanut Fenoli »

Poissa avene

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Lääketieteen YO 2020 - Oulu
« Vastaus #2 : 18.08.20 - klo:21:29 »
Hyviä ajatuksia. Kannatan tuota "The double exam edition" -tekstiä yhdessä "First diploma edition":n kanssa.

Koronaviruksen siluetin voisi sinne merkkiin laittaa ja sitten tosiaan noita kaavoja, punasoluakin sinne voisi aivan hyvin luonnostella.

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #3 : 21.08.20 - klo:12:15 »
Mitä tarkoitat koronaviruksen siluetilla? Olisiko linkata vaikka jotain kuvaa?

Toivottavasti merkki saadaan aikaan, kun on niin hiljaista täällä nykyään. Vinkkaan itse asiasta omalle vuosikurssilleni, kun opinnot alkavat ensi viikolla.

Poissa avene

• Perusvuotaja
« Vastaus #4 : 21.08.20 - klo:16:04 »
^ Esimerkiksi jotakin tähän Wikipedian kuvaan viittaavaa? https://fi.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2#/media/Tiedosto:Novel_Coronavirus_SARS-CoV-2.jpg

Voi toki olla ihan joku perus viruksen mallinenkin.

Ja miksi ei Tapio Määtästäkin joku meemikuva/aihe? Merkin aiheisiin lisäten ;D

Kieltämättä aivan liian hiljaista täällä.

Poissa avene

• Perusvuotaja
« Vastaus #5 : 22.08.20 - klo:17:28 »
Sen verran vaisua on meno täällä nykyään että päätin ottaa ohjat omiin käsiini. Ohessa pikaisesti väsätty versio lääketieteelliset 2020-merkistä. Kommenttia saa antaa ja toki parannusehdotukset ovat hyvin tervetulleita!

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #6 : 22.08.20 - klo:22:30 »
Ihailtaa oma-aloitteisuutta! Itse olin tarkoittanut, että nuo "the double exam edition" ja "the first diploma edition" tulisi eri merkkeihin, ja se olisi juuri se ainoa ero merkkien välillä. Toisaalta pidän kyllä myös ideasta, että ne olisivatkin samassa!

Määtän tekstejä en kannata, itselläni meni hermo koko tyyppiin tässä keväällä enkä usko, että läheskään kaikki tietävät, kenestä on kyse. Pysyisin itse muutenkin vain kokeesta löytyvissä aiheissa, eli en laittaisi koronaviruksenkaan kuvaa.

Luulen, että merkki tulee myös tuollaisenaan olemaan suttuinen, koska siinä on niin monia asioita. Jos halkaisija on esim. 10 cm niin ei mahdu noin paljon asioita, vaan pitää valita vain osa. Viime vuoden merkin kanssa oli sama, piti vähentää asioita kun merkkejä tekevät sanoivat, että menee liian suttuiseksi. Ehdottaisin, että on yksi selkeä pääkuva + muutama lyhyt kaava/teksti tms, kuten viime vuoden merkissä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.20 - klo:23:09 kirjoittanut Fenoli »

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #7 : 23.08.20 - klo:00:31 »
Mulla ei ole lahjoja tähän hommaan, mutta tässä esimerkki, miten itse lähtisin tekemään. Valitsin kuvaksi revontulet (teht. 4) ja jokaisesta aineesta sanan/kaavan/tms. En saa tekstiä kaarrettua, siksi kirjoitin vain "teksti 1" ja "teksti 2" kuvaamaan tekstien paikkoja tähtien välissä. Revontulien olisin halunnut näyttävän enemmänkin siltä, miltä ne näyttävän tämän dokumentin sivulla 53 https://docplayer.fi/24746-Pihka-kaikki-tehtavat-ohjeineen.html, mutta taidot ei tosiaan riitä.

Merkki: https://aijaa.com/Bkx1xR

Poissa avene

• Perusvuotaja
« Vastaus #8 : 23.08.20 - klo:10:04 »
Mä taas näen pelkästään kokeeseen liittyvät aiheet vieraana 75% porukasta sillä se osuus on valittu todistuksella. Tää on tietenkin makuasia, siispä saisi kyllä muiltakin tulla kommenttia asiaan! Tuo revontuli on aiheena tietenkin ihan käypä kanssa.

Poissa Fenoli

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #9 : 23.08.20 - klo:11:01 »
Niinpä, tähän kyllä tarvittaisiin enemmän kuin kaksi ihmistä. Jos muita ei kiinnosta jää merkki saamatta.

Veikkaan, että Määttä on vähän kuin Merja viime vuonna, osa tietää ja osa ei. Itsellä vaan kokeella päässeenä Määtän lausahdukset aiheuttivat niin kovaa verenpaineen nousua, että en häntä haluaisi merkkiin muistuttamaan asiasta  :D

Poissa Vivacious

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • Farmasia 2013, Sawon liäkis 2020
« Vastaus #10 : 06.09.20 - klo:13:46 »
Mä olisin ainakin kiinnostunut ostamaan tällaisen merkin, mutta taitoja toteutukseen ei kyllä löydy  ;D

Poissa rosse

• Perusvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #11 : 07.09.20 - klo:07:38 »
Heippa!

Tungen vielä tännekkin tästä aiheesta  ;D

Tosiaan viime vuoden merkki siinä suunnitellessa yksinkertaistui, jotta kaikki varmasti näkyy selkeästi ja siistinä. Merkkifirman kanssa puhetta merkin tuotannosta oli vasta reippaasti koulun aloituksen jälkeen eli jonkun pitää lähteä viemään hommaa sitten nykysellä fuksikurssilla eteenpäin, välittää mielellään homma muihin kaupunkeihin jne. Tilaukset hoidettiin lopulta samasta merkkifirmasta kaupungeittain sujuvuuden vuoksi, ja kurssien isännät & emännät taisi pitkälti päättää omilla kursseillaan hinnan merkille. Onnistuu toki myös niin, että jos joku yksittäinen hlö haluaa myydä merkit ja kerätä tiedot vaikkapa google formin kautta, mutta aikamoinen homma on postitella ja seurata maksuja.

Itse suosittelen, että jos haluaa nuo tekstit merkkiin kokeen ns. suoritustavasta, niin kannattaa olla molemmat samassa merkissä. Syynä tähän ihan logistisesti minimimerkkitilausmäärät ja lisäksi se, että ei lokeroida fukseja sisäänpääsytavan perusteella...  :)

Seuraa meitä