Kirjoittaja Aihe: Kohteena lääkis: Kevät 2021  (Luettu 11981 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Medi2021

• Perusvuotaja
Vs: Kohteena lääkis: Kevät 2021
« Vastaus #15 : 08.09.20 - klo:09:00 »
Oi, jaksaisinpa minäkin aamulla herätä tuohon aikaan. Toki itse ennemmin sit luen illalla pidempään mutta silloin myös väsymys alkaa jossakin vaiheessa painamaan päälle joten tuollainen aamulla lukeminen olisi järkevämpää.

Jännä kyllä nähdä miten oma osaaminen tässä itse opiskellessa kehittyy, olen harkinnut, että mahdollisesti muutaman tunnin ottaisin yksityisopettajalta aiheisiin jotka tuntuvat haastavimmilta.

Poissa Katjusha

• Perusvuotaja
« Vastaus #16 : 08.09.20 - klo:09:10 »
Lähiopiskelussa on kyllä se etu, että jos joku lasku ei mene, ja ensin pohtii vielä itse ja pyytää opettajan paikalle, siinä saa laajemman tiedon ja pohdintaa asian ympärille. Eilen oli juuri tällainen tilanne virtapiirilaskun kanssa, kun oli sisäistä resistanssia ja vastavirtaan.. Kesällä olin vielä tilanteessa, etten osannut ottaa laskimestani jotain potenssiin miinus yksi. Hankin uuden TI-laskimen, eikä aika mene siihen, etten osaa käyttää laskinta :) (näiltä osin).  Muistan, kun lukion pitkä matikka olisi vaatinut paljon enemmän panostamista, mihin olin aikanaan valmis. Pelkäsin todella reputtavani kirjoitukset, koska taustalla oli ihan liikaa "nelosia" kurssikokeista ja arvosana kutosen luokkaa. Siskon kaverin kanssa tankattiin muutama yksityistunti, ja se teki "jotain", kirjoitin nimittäin C:n ja moni luokkakaveri kirjoitti A:n tai B:n paremmilla taustoilla.
Nyt olen enimmäkseen etänä, työmatkoihin ei mene aikaa, mutta kurssille matkaa todella on kolmena iltana viikossa. Tänään valitsin käydä pienellä aamulenkillä, kun vain yhden ylimääräisen asian ehtii aamussa tehdä. Olen valunut rapakuntoon, koska aika opiskeluun on jostain nipistettävä - siis liikunnasta.

Poissa ~Heidi~

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #17 : 08.09.20 - klo:19:24 »
Täällä ilmoittautuu yksi "ikuinen hakija"!  ::)  2011 aloitin lukion aikuispuolella, lapset silloin 2v ja 4v. Lopputuloksena vaihtoehto b:n ovet aukesi ja kätilöksi lähdin opiskelemaan, ja suunnitelma muuttui matkalla ja valmistuin sairaanhoitajaksi - 19. Useita hakuja lääkikseen takanabja jossain välissä olin jo sitä mieltä, että olkoot koko lääkishomma. Mutta siellä se vaan kummittelee, edelleen ajatuksissa. En tiedä ensi keväästä, minkälaisella panostuksella haen (todennäköisesti kuitenkin ainakin haen), mutta ehkä vuoden päästä tilanne olisi sellainen että voisi hakuun panostaa jos saisi hieman rahaa  jemmattua...

Tsemppiä kaikille!

Poissa Tonttu

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #18 : 09.09.20 - klo:11:22 »
Täällä myös pitkän ajan hakija, eka koetuntuma haku 2011 ja sen jälkeen muutama todellinen haku. Ovet vaan ei oo auennu ja lukeminen hiljentynyt lasten tulon myötä ja omien terveysongelmien takia.
Välillä myös miettiny muita vaihtoehtoja, mutta silti lääkis vaan pyörii ajatuksissa ja nyt ois tarkoitus aloittaa lukeminen.

Poissa Katjusha

• Perusvuotaja
« Vastaus #19 : 09.09.20 - klo:12:55 »
Heidi ja Tonttu, jospa tuleva vuosi olisi "The vuosi"!

Onhan tämä sellaista, että tulevaisuutta koittaa tiukasti rakentaa, eikä takeita mistään..! Meillä kaikki onnistuessaan tarkoittaisi muuttamista koko perheelle eli ei mikään läpihuutojuttu. Lapsella on onneksi pari vuotta vielä päiväkodissa, mutta tietystihän sitä toivoisi, ettei hirveesti tarttis häntä sitten päiväkodista tai koulusta toiseen siirrellä ensin opiskelupaikan ja myöhemmin työpaikan suhteen.

Onko teillä tullut mieleen käydä ylioppilaskirjoituksissa? Ilmeisesti meidän iltaopiskeluryhmästä kirjoittaa ensi maanantain kemian. Omalla kohdalla, kun projekti on visusti salaisuus työantajalta, stressaan kaikkea, kuten vapaiden pyytämistä kokeita varten. Jos olisin nuorempi varmaankin viis veisaisin muiden mielipiteistä tai mahdollisista seurannaisvaikutuksista nykyiseen uraan.

Edessä muutama päivä muksun kanssa kahdestaan, saapa nähdä, pystyykö lukemaan juurikaan. Tätä se on, kun elää ilman tukiverkkoja :)

Poissa Medi2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #20 : 09.09.20 - klo:19:53 »
Mulla kun on ammatti niin ei oikeastaan kannata mennä korottelemaan yo arvosanoja vaikka tänä vuonna siitä toki olisi ollut hyötyä jos olisi ollut nykyaikainen todistus. Mutta toki jos muuttavat jossakin vaiheessa niin, että myös ei ensikertalaisen voisivat hakea yo todistuksella niin sit kävisin kyllä fy ke ja bi kirjoittamassa.

Onko tontulla ja Heidillä miten aiemmat kokeet menneet? Miten olitte silloin valmistautuneet kokeeseen?

Mulla oli tänään monta laskua joihin olisin tarvinnut jonkun avaamaan missä mulla menee ajatus pieleen 🤯 ehkä nää tulee ajan kanssa tutuiksi. Fysiikan kutoskurssi on pahin kompastuskivi tällä hetkellä.

Poissa kikki

• Satunnaisvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • Yleiselle Kuopioon 201x
« Vastaus #21 : 09.09.20 - klo:20:35 »
Täällä myös ilmoittautuu yksi ikuinen hakija  :eusa_think:  Onpa ihanaa, kun on muitakin perheellisiä hakijoita!  :D
Kirjoitin aikuislukiosta 2018 nuorimmaiseni ollessa 7kk, eikä minun aikuislukiossani ollut tarjolla kaikkia kursseja, joten omatoimiopiskelua tämä on vaatinut ja vielä huonolla menestyksellä  :(

Opiskelen tällä hetkellä aikuiskoulutustuella sairaanhoitajaksi ja ensi keväänä olisi tarkoitus hakea tosissaan yleiselle Kuopioon ja keskittyä vain pääsykoelukemiseen. Syksy menee kuitenkin tiiviisti omien opintojen ja harkkojen parissa jouluun asti.
Avukseni otin Epionen etäkurssin ja olen siitä todella innoissani, vaikka pääsen kunnolla aloittamaan vasta tammikuussa.

Lapset ovat tällä hetkellä 3v, 4v ja 13v ja ensimmäistä kertaa koen, että minulla on  viimein aikaa panostaa pääsykokeeseen! Kunhan  saan omat opintoni palettiin jouluun mennessä  ;D

Paljon onnea, menestystä ja opiskeluintoa kaikille! Toivottavasti tällä kertaa on meidän vuoro päästä sisään! :tohtoritutkii:

Poissa Katjusha

• Perusvuotaja
« Vastaus #22 : 09.09.20 - klo:22:03 »
Tervehdys Kikki, jes alkaa olla hyvin jengiä toisia tukemassa!
Medi2021, joo-o, se kutoskurssi on kyllä aika hirvee.. Saapa nähdä, tajuaako mitään, kun se aihepiiri tulee matskuissa jälleen vastaan.

Tänään tuli taas käppyröitä Mafylta, että kuuteensataan tuntiin kun puristaa laadukasta opiskelua, niin on optimoinut tilanteensa - saapa nähdä. Mitähän se tekee tästä eteenpäin viikkoa kohti? Mulla on niin pää jumissa, sain tietenkin lapsen flussan ja nyt on niin kipeä kurkku ja yh-viikonloppu eessä :/..

Poissa Medi2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #23 : 10.09.20 - klo:09:05 »
katjusha, onkohan tuo tuntimäärä arvioitu lukiosta päässeille kun heillähän on aloittaessa pohja varmasti paremi kuin tämmöisellä jolla on kaikki päässyt vuosien saatossa unohtumaan. Itsehän aloitin projektin opettelemalla potenssilaskut, trigonometrian ja toisen asteen yhtälön, eli aivan nollapohjalta. Nyt lukutunteja takana reilu 100 (käytännössä pelkkää fysiikkaa) ja tuntuu etten osaa vielä juuri mitään. lukiossahan. jokainen kurssi on vissiin arvioitu vaativan 38h työtä, mikä siis yhteensä kaikkien kurssien osalta olisi 646tuntia.

Kaikilla ilmeiseti lapsia jotka nyt tänne kirjoittaneet? oletteko minkä ikäisiä? Itsellä 40v alkaa jo kolkuttelemaan ja toivoisin, että vimeistään sinä vuonna kun täytän 40 pääsisin sisälle.

Meinaatteko hakea muualle kuin lääkikseen?

Poissa ~Heidi~

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #24 : 10.09.20 - klo:15:08 »
Olisko wa-ryhmäss ideaa? Mielelläni yrittäisin auttaa laskujen kanssa, jos osaisin olla avuksi  :D  tulisipa samalla itsekin palauteltua asioita mieleen, jos ei kirjaimellisesti lukea ehdi.

2014 ei edes hyväksyttyä tulosta, suoraan lukiosta ja en todellakaan ollut perillä mistään
2015 en hakenut
2016 noin puolet vikan sisäänpäässeen pisteistä, vk etäkurssi. Sh-opintojen ja töiden ohessa luin, mutta melko rennosti
2017 17, 5 raakapisteen päässä, vk etäkurssi oli ja sinä keväänä panostin oikeasti! Koetilanne teki jumeja, ja ilman aikapainetta tekemättä jääneet tehtävät olisi ehkä avautuneet?
2018 vedin ihan överiksi... Lukutunteja yritin kerryttää opintojen ja harkkojen ohella, aivan tajuttomia tuntimääriä...! (mafy, itseopiskelu) Tyhmyydestä sakotetaan ja 27 raakapistettä jäin rajasta. Meinasin lähteä kokeesta jo ekan tunnin jälkeen, tuli aivan seinä vastaan.
2019 olin viisaampi ja vikan harkan ohella vain "lueskelin" ajavietteeksi tyyliin, ilman sen kummempia paineita. Jäin taas 27,5 raakapistettä rajasta, mutta ei harmittanut yhtään niin paljoa kuin aiempana keväänä.
2020 laitoin hakupaperit, mutta en lukenut ja koepäivä oli työpäivä niiin se menikin siinä...

Poissa Medi2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #25 : 10.09.20 - klo:17:57 »
Mua ainakin kiinnostaa wa ryhmä 🙂

Poissa ~Heidi~

• Älyvuotaja
  • **
« Vastaus #26 : 10.09.20 - klo:18:03 »
Laitteletteko vaikka mulle viestiboxiin puhelinnumeroita niin teen ryhmän =)

Poissa Katjusha

• Perusvuotaja
« Vastaus #27 : 11.09.20 - klo:09:18 »
Medi2021, samaa mietin, että mihinköhän se perustuu. Mutta tuolla omassa Mafy-ryhmässä on paljon niitäkin, jotka eivät ole käyneet näitä tarvittavia oppimääriä lainkaan lukiossa. Arvioisin, ettei koulun oppitunneilla se oma aktiivisuus ja oppimisen metodit välttämättä kaikilla ole yks yhteen siihen verrattuna, että tosissaan motivoituneena opiskelee ja samalla tekee aktiivisesti itse tehtäviä, ei vain "kopioi taululta", no onhan siihen päälle sitten kotitehtävätkin, mutta niissäkin on se, että tekeekö läksyt kunnolla vai sinne päin. Laatuhan tässä ratkaisee lopputuloksen kuitenkin.

Mulla on ikää 40+ ja sain siis vanhana lapsen, eli siltä osin ei oo enää mitään uutisia tulossa, joten voin nyt "rauhassa" keskittyä tähän hommaan, ei tuu perhevapaita meille. Oman "uran" rakentaminen ja muukin haaveilu jäi lapsettomuusvuosien jalkoihin niin sanotusti. On vapauttavaa mennä eteenpäin!

Poissa Medi2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #28 : 11.09.20 - klo:10:35 »
mulla on kanssa lapset tehty, eli tästä eteenpäin ei enää ole odotettavissa hoitovapaita yms joten senkin puolesta toivoisin että työ, jota seuraavat 25-30vuotta teen olisi sitä mitä haluan tehdä. Tässä on kuitenkin potkä tovi vielä edessä ennenkuin eläkkeelle pääsee joten jotakin on keksittävä kun en hoitovapaalta haluaisi enää vanhaan työhön palata.

Poissa IkuinenOpiskelija

• Alkuvuotaja
« Vastaus #29 : 11.09.20 - klo:12:42 »
Heippa!
Täälläkin on yksi reilusti 30+ hakija, jolla myös kolme lasta kotona  :) Onpa kiva, kun on muitakin samassa tilanteessa olevia! Itse olen myös hakenut useamman kerran ja ensimmäisen kerran aloitin pääsykokeisiin valmistautuimsen jo Galenoksen aikaan, eli 2009  ;D Silloin tosin en edes hakenut, vaan sain vakituisen työpäaikan ja sen perään perhe alkoi kasvaa. Tosissani hain ensimmäisen kerran 2016 ja nyt 2020 jäin kahden raakapisteen päähän sisäänpääsystä.
Oliko tähän ketjuun liittyen tehty jonkinlainen Whatsup ryhmä?  :)
Oikein paljon tsemppiä kaikille ja ihanan syksyn alkua!

Seuraa meitä