Kirjoittaja Aihe: Kohteena lääkis: Kevät 2021  (Luettu 12454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pomppu

• Vieras
Vs: Kohteena lääkis: Kevät 2021
« Vastaus #135 : 22.02.21 - klo:20:30 »
Yleensä käyn vain näillä sivuilla lukemassa kanssahakijoiden ajatuksia, mutta nyt "mielenkiinnonkynnys" ylittyi siinä määrin, että päätin kirjautua ja liittyä tähän suorituskeskusteluun. :)
Lukion psykologian kurssilta muistan tämän aiheen. Ehkä se johtuu siitä, että ennen ylppäreitä mietin, kun ei sitä kaasua ja energiaa tuntunut löytyvän mistään, että mitenköhän itse kirjoituksissa sitten käy. Kun h-hetki koitti oli kaikki fokus siinä päivässä ja siinä hetkessä. Tunsin, että annan kaikkeni. Jälkeenpäin en ymmärrä mistä se tunne tuli, koska niin tahmeeta oli ollut kenraaleissa. Joten itse en olisi kovinkaan huolestunut, jos harjoituskokeet eivät mee ihan nappiin tai vaikka menisivät penkin alle. Voi olla, että sinun hetkesi loistaa on vasta siellä päänäyttämöllä :)

Poissa Tane

• Perusvuotaja
« Vastaus #136 : 04.03.21 - klo:16:02 »
Taas kerran tuli ilmoitus, että kaikki harjoituskokeet on etänä. En tiedä katsoiko kukaan valt.neuvoston opiskelijoille suunnattua kyselytuntia? Jäin sen pohjalta käsitykseen, että jos tää tautitilanne jatkuu, niin käsillä on sama tilanne ku viime vuonna.

Poissa Katjusha

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #137 : 05.03.21 - klo:13:08 »
joo-o, eihän tämä hyvältä näytä. Tämä kolmen viikon "sulku" toivottavasti vaikuttaa tilanteisiin suotuisasti. Kyllä minä kaipaisin saliharkkakokeeseen ennen pääsykoetta, jos/kun salissa se varsinainen tehdään. Olen jonkin verran suoritellut avoimen yliopiston kursseja muulta alalta, etten niinku täydellisesti neitsytmatkalle ole lähdössä. Mutta muuta ei voi, jälleen kerran, kun paahtaa opinnoissa eteenpäin ja toivoa, ettei kaikki vuoden työ valu hukkaan jostain itsestä riippumattomasta syystä.

Poissa Tupu2021

• Perusvuotaja
« Vastaus #138 : 05.03.21 - klo:19:37 »
Mielenkiintoista Katjusha, siis nuo sun avoimen kurssit. Mäkin olen tehnyt niitä Itä-Suomen yliopistossa; lukenut ihmisen biologian oppikokonaisuudesta osia. En tiedä mitä kursseja tai missä oot lukenut, mutta mä oon kokenut nuo avoimen kurssit hyvinä siinä, että ne pitää aina tehdä aikapaineessa, niin siinä on vähän oppinut sitä ajankäyttöä. Vaikka eihän ne salikokeita korvaa.

Mä koitan pitää mielen korkealla sillä, että jos ei nyt sit tänäkään vuonna pääsis tekee sitä "oikeaa" koetta, siis jos ei karsinnasta pääsis eteenpäin, niin kaikki mitä tähän mennessä on tehnyt ja oppinut on sit taas plussaa sinne 2022 kokeeseen. Ettei siis sinäällänsä mee hukkaan opiskelut. Mutta minkäs teet sille, että se silti vähän tuntuu siltä, ku vuoden työt valuis kankkulan kaivoon. Tai ainakin tuntu viime vuonna siltä, vaikka kuin yritin ajatella positiivisesti.

@Tane en seurannu opiskelijoiden kyselytuntia, mutta kuulin tai siis luin siitä myöhemmin. Sen lukemani chatin perusteella ymmärsin, että aika tyytymättömiä olivat kuulijat olleet valtiovallan toimintaan. Ja närää oli herättänyt myös se, että näillä näkymin viime vuosi saisi toistaa itseään, vaikka vuosi on ollut aikaa miettiä erillaisia ratkaisuja. Toisaalta keskusteluissa nousi esiin myös se, että yliopistot saavat itse päättää miten järjestävät pääsykokeensa, eikä ministeritasolla olla niitä järjestelyitä suunnittelemassa tai toteuttamassa.

Niin ja Pomppu, jos nyt vielä näitä sivuja seurailet ja lueskelet, niin kiitos rohkaisusta. Koitan pitää tuon sun viimeisen lauseen mielessä. :D
« Viimeksi muokattu: 05.03.21 - klo:19:39 kirjoittanut Tupu2021 »

Poissa Betula

• Perusvuotaja
« Vastaus #139 : tänään kello 15:06 »
joo-o, eihän tämä hyvältä näytä. Tämä kolmen viikon "sulku" toivottavasti vaikuttaa tilanteisiin suotuisasti. Kyllä minä kaipaisin saliharkkakokeeseen ennen pääsykoetta, jos/kun salissa se varsinainen tehdään. Olen jonkin verran suoritellut avoimen yliopiston kursseja muulta alalta, etten niinku täydellisesti neitsytmatkalle ole lähdössä. Mutta muuta ei voi, jälleen kerran, kun paahtaa opinnoissa eteenpäin ja toivoa, ettei kaikki vuoden työ valu hukkaan jostain itsestä riippumattomasta syystä.

Just nyt ei tilanne harjoituskokeiden osalta näytä hirveän hyvältä, eikä varmaan vielä huhtikuunkaan osalta, mutta sen jälkeen pitäisi alkaa kirkastua  :)  Ja toukokuussa tilanne pitäisi kaiken järjen mukaan olla hallinnassa, ainakin sen verran että pääsykokeet voidaan järjestää sali- ja lähikokeina. Harmillista tässä on tietysti se, ettei pääse niitä harjoituskokeita harjoittelee autenttisessa ympäristössä. Mutta eiköhän parilla viimeisellä harkkakokeella ole ihan realistisia mahdollisuuksia jo. Tai ainakin sillä viimesellä. Kuten sanottu, niin itse koe järjestetään näillä näkymillä normaalin tapaan, ihmettelisin, jos reilu viikon päästä ilmoittaisivat jotain muuta.

Poissa Elukka25

• Perusvuotaja
« Vastaus #140 : tänään kello 20:28 »
Joo ihmettelisin myös, jos nyt tässä ilmoittaisivat jotain todella mullistavaa. Se olisi jo suoranaista kettuilua, että ensin pitkitetään viimeiseen päivään asti ja sitten vielä ilmoittaisivat, että koe muuttuu jotenkin radikaalisti. Tosin kyllähän viime vuonnakin näin tehtiin, vaikka en todellakaan usko, että viimeisenä päivänä päättivät, että koe on kaksiosainen. Tuollainen toiminta kyllä vähän syö sitä ”me ymmärrämme miltä hakijoista tuntuu” jauhamisen uskomista. Tässä ovat jotkut ihmiset laittaneet monta vuotta ja tuhansia euroja kiinni tähän, joten luulisi, että siellä ymmärrettäisiin paremmin, millaista tämä hakeminen on ja se, että joutuu odottamaan jotain ilmoituksia (jos siis olisi tulossa jotain mullistavaa) on jo vähän liikaa  :eusa_hand:  viime vuonnakin olisivat hyvin voineet kertoa heti (epävirallisesti), kun tiesivät että mitä on todennäköisesti tulossa käymään ja että siitä ilmoitetaan sitten virallisesti sinä ja sinä päivänä.

Noh itsehän tähän ei voi oikein vaikuttaa mitenkään, mutta luulisi kyllä, että järki tässä voittaa niin kuin se on voittanut kirjoituksissakin ja amk pääsykokeissa. Uskon myös, että toukokuussa alkaa muutenkin näyttämään tilastot taas paremmilta, vaikka ne nyt on pahalta näyttänytkin. :)

Seuraa meitä