Mielenkiintoista Katjusha, siis nuo sun avoimen kurssit. Mäkin olen tehnyt niitä Itä-Suomen yliopistossa; lukenut ihmisen biologian oppikokonaisuudesta osia. En tiedä mitä kursseja tai missä oot lukenut, mutta mä oon kokenut nuo avoimen kurssit hyvinä siinä, että ne pitää aina tehdä aikapaineessa, niin siinä on vähän oppinut sitä ajankäyttöä. Vaikka eihän ne salikokeita korvaa.
Mä koitan pitää mielen korkealla sillä, että jos ei nyt sit tänäkään vuonna pääsis tekee sitä "oikeaa" koetta, siis jos ei karsinnasta pääsis eteenpäin, niin kaikki mitä tähän mennessä on tehnyt ja oppinut on sit taas plussaa sinne 2022 kokeeseen. Ettei siis sinäällänsä mee hukkaan opiskelut. Mutta minkäs teet sille, että se silti vähän tuntuu siltä, ku vuoden työt valuis kankkulan kaivoon. Tai ainakin tuntu viime vuonna siltä, vaikka kuin yritin ajatella positiivisesti.
@Tane en seurannu opiskelijoiden kyselytuntia, mutta kuulin tai siis luin siitä myöhemmin. Sen lukemani chatin perusteella ymmärsin, että aika tyytymättömiä olivat kuulijat olleet valtiovallan toimintaan. Ja närää oli herättänyt myös se, että näillä näkymin viime vuosi saisi toistaa itseään, vaikka vuosi on ollut aikaa miettiä erillaisia ratkaisuja. Toisaalta keskusteluissa nousi esiin myös se, että yliopistot saavat itse päättää miten järjestävät pääsykokeensa, eikä ministeritasolla olla niitä järjestelyitä suunnittelemassa tai toteuttamassa.
Niin ja Pomppu, jos nyt vielä näitä sivuja seurailet ja lueskelet, niin kiitos rohkaisusta. Koitan pitää tuon sun viimeisen lauseen mielessä.