Kirjoittaja Aihe: Riikaan opiskelemaan!  (Luettu 76538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa riri

• Satunnaisvuotaja
Vs: Riikaan opiskelemaan!
« Vastaus #150 : 27.06.19 - klo:17:37 »
Täällä hep! Hain LU:hun ja RSU:hun. Malttamattomana oottelen jo tuloksia, ymmärsin että jo ensviikolla alkaa ilmoittelemaa niitä? Ainaki näitä aiempia keskusteluita lukeneena sellanen kuva jäi mieleen

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #151 : 27.06.19 - klo:19:06 »
Täällä myös molempiin hakenut! RSUhun laitoin paperit kuun alussa, ja nyt 25pv tuli vahvistus että paperit kunnossa. LUhun laitoin 6.6 ja vielä ainakaan ei ole hyväksytty. Jännittää hirveästi! RSU oli ainakin koventanut vaatimuksia viime vuoteen verrattuna ja katsotaan vaikuttaako eximian mukana olo hakumääriin.. :)

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #152 : 28.06.19 - klo:10:46 »
Itse päädyin nyt hakemaan vain LU:hun, sinne tosin paljon vaikeampi varmaankin päästä kuin RSU:hun, jonne otetaan se 200 opiskelijaa. Täytyy hakea RSU:hun sitten syksyn haussa, jos en pääse LU:hun. Mistä tiedät, että RSU on koventanut vaatimuksia?

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #153 : 28.06.19 - klo:13:41 »
Siellä on ne minimivaatimukset hakuohjeissa ja ne ovat muuttuneet viimevuoteen verrattuna. Saitteko helposti tuon LUn vaatiman lääkärintodistuksen? Itsellä se aiheutti eniten päänvaivaa.

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #154 : 28.06.19 - klo:13:55 »
Sain sen kyllä yllättävän helposti. Oletko hakenut aiemmin Riikaan vai haetko nyt ensimmäistä kertaa?

Poissa riri

• Satunnaisvuotaja
« Vastaus #155 : 28.06.19 - klo:18:18 »
Joo mun mielestä kans eniten järjestelyitä vaati toi lääkärintodistus, mulle sanottiin että kunta ei tarjoa tähän tarkotukseen mitää joten privaatisti piti hoitaa kaikki kuvantamisista lähtien. Tuli siis tosi halpa reissu!  :D

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #156 : 28.06.19 - klo:19:07 »
Mulla tää haku on ollut työn alla jo varmaan toista vuotta, epäaktiivisen aktiivisesti. Korottelin lukion arvosanoja ja muutenkin ollut kaikkea mahdollista. Nyt ensimmäistä kertaa sain ihan lähetettyä paperitkin. Jännittää ihan SUUNNATTOMASTI.

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #157 : 28.06.19 - klo:19:50 »
No etköhän sä jompaan kumpaan pääse. Olisi varmaan itsekin pitänyt noita lukion arvosanoja korotella, oon muutenkin käynyt kemiasta ja fysiikasta vaan yhdet pakolliset kurssit. Onko teille tullut muuten sieltä LU:sta mitään sähköpostia hakuprosessin aikana?

Oletteko hakeneet Suomessa lääkikseen vai päädyittekö hakemaan suoraan Riikaan?
« Viimeksi muokattu: 28.06.19 - klo:19:52 kirjoittanut Maya20 »

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #158 : 28.06.19 - klo:20:09 »
Toivotaan! Itse hain suoraan vaan Riikaan :) Ootko sitten kirjoittanut vai millä papereilla haet? Itse en ole kirjottanut bikefy-aineita vaan haen lukion päättötodistuksella.

Itse olin vahingossa lähettänyt LUn hakemuksen portaalissa 16.5 ja 20.5 tuli hylky koska puolet liitteistä puuttui 😂 Sain lähetettyä uudelleen kaikilla liitteillä, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Maksanutkaan en ole kun painotetaan sitä että vasta invoicen jälkeen.

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #159 : 28.06.19 - klo:20:21 »
Toivotaan! Itse hain suoraan vaan Riikaan :) Ootko sitten kirjoittanut vai millä papereilla haet? Itse en ole kirjottanut bikefy-aineita vaan haen lukion päättötodistuksella.

Itse olin vahingossa lähettänyt LUn hakemuksen portaalissa 16.5 ja 20.5 tuli hylky koska puolet liitteistä puuttui 😂 Sain lähetettyä uudelleen kaikilla liitteillä, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Maksanutkaan en ole kun painotetaan sitä että vasta invoicen jälkeen.

Oon kirjoittanut ylioppilaaksi aikoja sitten ja myös kaksi korkeakoulututkintoa taustalla. Lääkis ollut unelmana jo yli 10v, mutta en ole uskaltanut hakea aiemmin. Saa nähdä miten käy  :D  Opintojen rahoitus tietysti mietityttää myös, kun en saa enää mitään tukiakaan Kelalta. Itse pistin paperit menemään jo maaliskuussa muistaakseni.

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #160 : 28.06.19 - klo:20:35 »
Tolla taustalla uskoisi opiskelupaikan aukeavan :) Itsellä tukikuukausia jäljellä viitisen vuotta joten rahoitus onnistuu aika lailla sitä kautta, sekä toki säästöillä. Kirjoittanut olen 2012.

Mukava muuten huomata että täältäkin löytyy pari hakijaa joiden kanssa jutella!
« Viimeksi muokattu: 28.06.19 - klo:20:40 kirjoittanut siankarj »

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #161 : 28.06.19 - klo:20:39 »
No riippuu vähän mitä siellä painotetaan. Ootko opiskellut jotain muuta lukion jälkeen?

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #162 : 28.06.19 - klo:20:47 »
Jotenkin veikkaan että tuolla saattaa arpaonni olla enemmänkin ratkaiseva.

[color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]”Complete applications will receive feedback within 2 weeks of applying”[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)][/size][/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)][/size]Tuollainen teksti oli LUn sivuilla. Ootko saanut mitään vastausta siihen hakemukseen? Entä maksanut hakumaksua?[/color]

Muutenkin tuolla on tietoa vähän sekaisin. LUn sivuilla toisessa paikassa lukee viimeinen hakupäivä 1.7, toisessa 12.7.
« Viimeksi muokattu: 28.06.19 - klo:20:50 kirjoittanut siankarj »

Poissa Maya20

• Perusvuotaja
« Vastaus #163 : 28.06.19 - klo:20:55 »
Joo samaa veikkaan, että aika arvalla menee.

Mä sain pari viikkoa hakemuksen jälkeen sähköpostiin vahvistusviestin. Siinä luki jotain, että "you have received positive feedback" ja että hakemus on lähetetty arviointiin ja lopulliset tulokset tulee heinäkuun alussa. Eli varmaan ensi viikolla saa tietää. Maksoin samalla, kun lähetin sen hakemuksen niin sen 141€ vai mikä se application fee nyt olikaan. Siihenhän piti liittää mukaan kuitti sen maksusta. Oletko sen kuitenkin maksanut?

Poissa siankarj

• Perusvuotaja
« Vastaus #164 : 28.06.19 - klo:21:01 »
En, siinähän isolla luki että älä maksa ennekuin saat invoicen. Pitänee varmaan vaan maksaa tänään :D Se mua siinä hurjasti jäi hämmentämään, onneksi hakuaikaa vielä jäljellä jne..

Mullahan siinä toukokuun paketissakaan ei ollut maksua, ja oletin että se maksetaan myöhemmin kun hylky tuli yhden todistuksen puuttumisesta eilä maksukuitin takia..
« Viimeksi muokattu: 28.06.19 - klo:21:02 kirjoittanut siankarj »

Seuraa meitä