Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaako kukaan blogia lääkikseen hakija?  (Luettu 37386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lääkäri10

• Vieras
Vs: Kirjoittaako kukaan blogia lääkikseen hakija?
« Vastaus #15 : 25.11.10 - klo:09:44 »
Itse lopetin blogin, koska se oli liikaa surkuttelua. Halusin tuoda esille kuitenkin asian, että vaikka ei ehkä ole se ehta tavara, mutta kysenee voimavarojensa puutteessakin nousemaan. Tarkoitus oli myös, että joku saisi voimaa kirjoituksestani sen verran, että tarttuisi itsekin hommiin ja tavoittelemaan ehkä mahdotonta tavoitetta. En siis usko pääsykokeen läpipääsemättömyyteen vaan koska pitäisi jaksaa lukea ja opiskella ahkerasti, siihen tarvitsen varmasti 100% enemmän energiaa kuin tavallinen hakija. Mutta kirjoitukseni alkoi olla pelkkää vuodatusta ilman sitä auringon pilkahdusta, niin ajattelin, ettei kukaan semmoisesta saa voimia mitenkään. Mieluummin lukija ajattelee, ettei kannata mahdottomuutta tavoitella.Ehkä oli hyväkin asia lopettaa blogi, koska nyt opiskelu sujuu huomattavasti paremmin. :lol:

Poissa emn

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #16 : 25.11.10 - klo:10:22 »
Itse lopetin blogin, koska se oli liikaa surkuttelua. Halusin tuoda esille kuitenkin asian, että vaikka ei ehkä ole se ehta tavara, mutta kysenee voimavarojensa puutteessakin nousemaan. Tarkoitus oli myös, että joku saisi voimaa kirjoituksestani sen verran, että tarttuisi itsekin hommiin ja tavoittelemaan ehkä mahdotonta tavoitetta. En siis usko pääsykokeen läpipääsemättömyyteen vaan koska pitäisi jaksaa lukea ja opiskella ahkerasti, siihen tarvitsen varmasti 100% enemmän energiaa kuin tavallinen hakija. Mutta kirjoitukseni alkoi olla pelkkää vuodatusta ilman sitä auringon pilkahdusta, niin ajattelin, ettei kukaan semmoisesta saa voimia mitenkään. Mieluummin lukija ajattelee, ettei kannata mahdottomuutta tavoitella.Ehkä oli hyväkin asia lopettaa blogi, koska nyt opiskelu sujuu huomattavasti paremmin. :lol:

No sehän olisi voinut karsia hakjoita muiden eduksi...
"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

lääkäri10

• Vieras
« Vastaus #17 : 25.11.10 - klo:16:21 »
Mä haluan aina kannustaa ihmisiä. Jo peruskoulussa moni nuori murretaan opettajien taholla. On monia oppilaita, jotka pitävät itseään surkeana. Tosin itse en ole itseäni koskaan surkeena pitänyt. Minun luonteeseen ei kuulu kuitenkaan potkiminen vaan kannustaminen. Jos se ei onnistu, pidän mieluummin suuni kiinni. Jokaisessa ihmisessä on potentiaalia tehdä unelmistaan totta, mutta ilman työtä se ei onnistu.

Poissa latete

• Perusvuotaja
« Vastaus #18 : 15.12.10 - klo:16:22 »
Eikö kukaan hakija kirjoita aktiivisesti blogia?  :shock: :shock: Tosin onhan tässä vielä aikaa pääsykokeisiin... :wink:

Poissa Anemone

• Alkuvuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
    • Blogi
« Vastaus #19 : 06.01.11 - klo:22:03 »
Hei vaan kaikki älyvuotajat, täällä ilmoittautuu yksi uusi pääsykoebloggari!
Tavoitteena olisi päivitellä 2-4 x kuussa, katsotaan miten käy  :lol: Vielä hieman hakusessa tuo blogin pito.
http://anemoneopiskelee.blogspot.com/

hspoon

• Vieras
« Vastaus #20 : 06.01.11 - klo:23:03 »
Rohkaistun vähän ja linkitän blogini tänne. Keväällä jo alotin kirjottelemaan, mutta blogi jäi unholaan kun koulu alkoi. Uusi yritys puhtaalta pöydältä  :smile:

http://primumnn.blogspot.com/

Pitääpä alkaa tutustumaan muiden blogeihin, kiva lueskella kohtalotovereiden kuulumisia!  :wink:

Poissa Ava

• Hypervuotaja
« Vastaus #21 : 07.01.11 - klo:10:36 »
Rohkaistun vähän ja linkitän blogini tänne. Keväällä jo alotin kirjottelemaan, mutta blogi jäi unholaan kun koulu alkoi. Uusi yritys puhtaalta pöydältä  :smile:

Pitääpä alkaa tutustumaan muiden blogeihin, kiva lueskella kohtalotovereiden kuulumisia!  :wink:
Kiva huppari, mistä sä tommoset olet bongannut?  ;D
Tieteen suuri tragedia on se, että ruma tosiasia rikkoo kauniin teorian.
- Thomas Huxley

hspoon

• Vieras
« Vastaus #22 : 07.01.11 - klo:13:09 »

Kiva huppari, mistä sä tommoset olet bongannut?  ;D

Se on meidän opiston lääketieteen linjalaisten huppari, joku fiksu sai hyvän idean ja tilattiin tuommoset :)

Poissa triksu

• Perusvuotaja
  • eläinlääketieteen yo 2011
« Vastaus #23 : 18.01.11 - klo:15:06 »
Rohkaistun vähän ja linkitän blogini tänne. Keväällä jo alotin kirjottelemaan, mutta blogi jäi unholaan kun koulu alkoi. Uusi yritys puhtaalta pöydältä  :smile:

Pitääpä alkaa tutustumaan muiden blogeihin, kiva lueskella kohtalotovereiden kuulumisia!  :wink:

Sulla on blogi! Hiii! Pitääpä lueskella kun tästä esseen kirjoittamisesta pääsee...

Ja vähä on outoa nähdä tuo huppari netissä! Olin eka että "Hooo! toi on meidän huppari!" ;D

hspoon

• Vieras
« Vastaus #24 : 18.01.11 - klo:21:25 »
Rohkaistun vähän ja linkitän blogini tänne. Keväällä jo alotin kirjottelemaan, mutta blogi jäi unholaan kun koulu alkoi. Uusi yritys puhtaalta pöydältä  :smile:

Pitääpä alkaa tutustumaan muiden blogeihin, kiva lueskella kohtalotovereiden kuulumisia!  :wink:

Sulla on blogi! Hiii! Pitääpä lueskella kun tästä esseen kirjoittamisesta pääsee...

Ja vähä on outoa nähdä tuo huppari netissä! Olin eka että "Hooo! toi on meidän huppari!" ;D

Kiinni jäin...  :wink: Hommasitte meille niin hienot hupparit, pitäähän niitä vähän esitellä maailmalle.. ;D
« Viimeksi muokattu: 18.01.11 - klo:21:30 kirjoittanut hspoon »

Poissa Peg

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #25 : 18.01.11 - klo:23:16 »
Vois kyllä alottaa blogin kirjottelemisen :)

Poissa tiude

• Perusvuotaja
  • LK, Helsinki
« Vastaus #26 : 03.07.11 - klo:19:16 »
Nostelenpa tätä, ilmoittaakseni omani.

http://whyicantgetin.blogspot.com/

Nyt olen purkanut turhautumistani kirjoittelemalla joka päivä, mutta kunhan pääsen takaisin kotiin, niin tahti varmaan rauhoittuu sellaiseen 1-2 kertaa viikossa..

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #27 : 03.07.11 - klo:19:41 »
Nostelenpa tätä, ilmoittaakseni omani.

http://whyicantgetin.blogspot.com/

Nyt olen purkanut turhautumistani kirjoittelemalla joka päivä, mutta kunhan pääsen takaisin kotiin, niin tahti varmaan rauhoittuu sellaiseen 1-2 kertaa viikossa..

Minä olen kirjoittanut G:n tietokonelle, mutta omin sanoin, jolloin se on ymmärrettävämpi lukea. Tein siitä html-tiedoston, siis periaatteessa nettisivun, joka helpottaa hakua:
Selaimen Findilla voin hakea vaikka "verenvuo" ja pystyn koostamaan itselleni kaikki mitä G sanoo verenvuodosta eri kappaleissa yhteen tiedostoon.
Helppoa ja mukavaa.
Tosin tuo on edelleinen G, mutta ei haittaa.

Sitten kirjoitin vielä käsin uuden G:n ajatukselle, siis lyhennettynä. Tuli 900 sivua A4 ruutupaperia, jonka pystyy lukemaan kertauksen hetkellä kolmessa päivässä hyvin.
Eli ajalla elokuu - toukokuu luen sen kerran joka kuukausi ja teen vielä mindmappeja jo tehtyjen lisäksi.

Ensi vuonna tulen ottamaan biologiasta paljon pisteitä...

Pohdin vielä sitä, että kirjoittaisin G:stä kemian asiat erilleen, samoin fysiikan.. en tiedä. Ne on kuitenkin minun akilleen kantapäät.

P.S

Omnipage -ohjelma scannaa tekstin wordiin, jos et halua kirjoittaa näpyttelemällä.
« Viimeksi muokattu: 03.07.11 - klo:19:43 kirjoittanut emn »
 -Jerry Barber

Poissa Nappi

• Hypervuotaja
  • lääket. yo
« Vastaus #28 : 03.07.11 - klo:20:52 »
emn, sun blogia ei voi lukea. Miksi ei?

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #29 : 03.07.11 - klo:21:08 »
emn, sun blogia ei voi lukea. Miksi ei?

Tuli vaan tunne, ettei sitä kukaan lue. Eli se toimi omien ajatusten koostamisen paikkana. Voin tehdä sen wordiin.
 -Jerry Barber

Seuraa meitä