Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaako kukaan blogia lääkikseen hakija?  (Luettu 37387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kolada

• Tehovuotaja
  • *
  • lääket. yo, 2014
Vs: Kirjoittaako kukaan blogia lääkikseen hakija?
« Vastaus #30 : 04.07.11 - klo:08:36 »
Nostelenpa tätä, ilmoittaakseni omani.

http://whyicantgetin.blogspot.com/

Nyt olen purkanut turhautumistani kirjoittelemalla joka päivä, mutta kunhan pääsen takaisin kotiin, niin tahti varmaan rauhoittuu sellaiseen 1-2 kertaa viikossa..

Minä olen kirjoittanut G:n tietokonelle, mutta omin sanoin, jolloin se on ymmärrettävämpi lukea. Tein siitä html-tiedoston, siis periaatteessa nettisivun, joka helpottaa hakua:
Selaimen Findilla voin hakea vaikka "verenvuo" ja pystyn koostamaan itselleni kaikki mitä G sanoo verenvuodosta eri kappaleissa yhteen tiedostoon.
Helppoa ja mukavaa.
Tosin tuo on edelleinen G, mutta ei haittaa.

Sitten kirjoitin vielä käsin uuden G:n ajatukselle, siis lyhennettynä. Tuli 900 sivua A4 ruutupaperia, jonka pystyy lukemaan kertauksen hetkellä kolmessa päivässä hyvin.
Eli ajalla elokuu - toukokuu luen sen kerran joka kuukausi ja teen vielä mindmappeja jo tehtyjen lisäksi.

Ensi vuonna tulen ottamaan biologiasta paljon pisteitä...

Pohdin vielä sitä, että kirjoittaisin G:stä kemian asiat erilleen, samoin fysiikan.. en tiedä. Ne on kuitenkin minun akilleen kantapäät.

P.S

Omnipage -ohjelma scannaa tekstin wordiin, jos et halua kirjoittaa näpyttelemällä.

Itse olen ajatellut kirjoittaa Galenoksen wikimuotoon (tosin hiukan muokattuna ja lyhennettynä) ja tehdä mindmappeja www.prezi.com työkalun avulla. Wikipediaa tulee muutenkin käytettyä aika paljon, joten samanlainen lähestymistapa voisi toimia galenoksen kanssa. Jos ei tuosta projektista muuta hyötyä olisi, niin tulisipa ainakin 10-sormijärjestelmää harjoiteltua  :) Käsiala on itsellä sen verran huono, etten mielelläni ala paperille mitään muistiinpanoja tekemään  :P Riittävästi saa laskemisessa paperille rustatata.

Poissa emn

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #31 : 04.07.11 - klo:08:47 »
Nostelenpa tätä, ilmoittaakseni omani.

http://whyicantgetin.blogspot.com/

Nyt olen purkanut turhautumistani kirjoittelemalla joka päivä, mutta kunhan pääsen takaisin kotiin, niin tahti varmaan rauhoittuu sellaiseen 1-2 kertaa viikossa..

Minä olen kirjoittanut G:n tietokonelle, mutta omin sanoin, jolloin se on ymmärrettävämpi lukea. Tein siitä html-tiedoston, siis periaatteessa nettisivun, joka helpottaa hakua:
Selaimen Findilla voin hakea vaikka "verenvuo" ja pystyn koostamaan itselleni kaikki mitä G sanoo verenvuodosta eri kappaleissa yhteen tiedostoon.
Helppoa ja mukavaa.
Tosin tuo on edelleinen G, mutta ei haittaa.

Sitten kirjoitin vielä käsin uuden G:n ajatukselle, siis lyhennettynä. Tuli 900 sivua A4 ruutupaperia, jonka pystyy lukemaan kertauksen hetkellä kolmessa päivässä hyvin.
Eli ajalla elokuu - toukokuu luen sen kerran joka kuukausi ja teen vielä mindmappeja jo tehtyjen lisäksi.

Ensi vuonna tulen ottamaan biologiasta paljon pisteitä...

Pohdin vielä sitä, että kirjoittaisin G:stä kemian asiat erilleen, samoin fysiikan.. en tiedä. Ne on kuitenkin minun akilleen kantapäät.

P.S

Omnipage -ohjelma scannaa tekstin wordiin, jos et halua kirjoittaa näpyttelemällä.

Itse olen ajatellut kirjoittaa Galenoksen wikimuotoon (tosin hiukan muokattuna ja lyhennettynä) ja tehdä mindmappeja www.prezi.com työkalun avulla. Wikipediaa tulee muutenkin käytettyä aika paljon, joten samanlainen lähestymistapa voisi toimia galenoksen kanssa. Jos ei tuosta projektista muuta hyötyä olisi, niin tulisipa ainakin 10-sormijärjestelmää harjoiteltua  :) Käsiala on itsellä sen verran huono, etten mielelläni ala paperille mitään muistiinpanoja tekemään  :P Riittävästi saa laskemisessa paperille rustatata.

Hei

Minä olen tehnyt tuota G:tä myös wikiin.
Tuohon projketiin mahtuisi jokunen muukin kanssani

Katso http://wikibook.tu.fi/index.php/Etusivu

"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

lääkäri10

• Vieras
« Vastaus #32 : 04.07.11 - klo:10:45 »
Yritäppä Emn tiivistää noi muistiinpanosi. Silloin lukiessasi joudut myös käyttää muistikapasiteettia ja siten aktivoit muistiasi paremmin muistamaan.

Poissa kolada

• Tehovuotaja
  • *
  • lääket. yo, 2014
« Vastaus #33 : 04.07.11 - klo:11:28 »
Hei

Minä olisin mielelläni tulossa mukaan. Elokuusta eteenpäin olisi hyvin taas aikaa, kun lapset menevät takaisin päiväkotiin :) Tuonne wikiin ei päässyt tunnuksia tekemään eikä siis oikein mitään näkemäänkään.

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #34 : 04.07.11 - klo:13:28 »
Yritäppä Emn tiivistää noi muistiinpanosi. Silloin lukiessasi joudut myös käyttää muistikapasiteettia ja siten aktivoit muistiasi paremmin muistamaan.

Juu 10, niin olen tekemässä: 900 sivua vielä tiiviimmin ja maindmappeihin kokonaisia kappaleita, joita jo onkin isompi nippu.

Mutta, 90 % ajastani menee laskuhin, varaan vain pari päivää biologiaan / kk toukokuun alkuun saakka.
« Viimeksi muokattu: 04.07.11 - klo:13:35 kirjoittanut emn »
 -Jerry Barber

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #35 : 04.07.11 - klo:13:31 »
Hei

Minä olisin mielelläni tulossa mukaan. Elokuusta eteenpäin olisi hyvin taas aikaa, kun lapset menevät takaisin päiväkotiin :) Tuonne wikiin ei päässyt tunnuksia tekemään eikä siis oikein mitään näkemäänkään.

Tulen ensi viikolla reissusta, joten laitan kolada sinulle tunnukset. Pistä vielä mailia minulle wikistä ja muutkin, jos homma aiktiivisesti kiinnostaa.
polttouuni@gmail.com
 -Jerry Barber

Poissa Doris

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Nainen
  • Hammaslääk. yo -18 Kpo

Poissa Hanna.

• Älyvuotaja
  • **
  • Tekn. yo
    • Medically Blonde
« Vastaus #37 : 26.07.11 - klo:13:52 »
http://medblondepart2.blogspot.com/

Kirjoittelen. Kirjoitan oikeastaan kahta blogia; pääsykoeblogia ja normiblogia. Linkki vie pääsykoeblogiin. Varsinainen pääsykoelukeminen alkaa syksyllä, eli postauksia tulee silloin nopeammalla tahdilla, kun on oleellisempaa kirjoitettavaa (toivottavasti). :)
Pääsykoe- ja vähän muukin blogi: http://med-blonde.blogspot.fi/

Poissa sirunen

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #38 : 26.07.11 - klo:21:23 »
http://medblondepart2.blogspot.com/

Kirjoittelen. Kirjoitan oikeastaan kahta blogia; pääsykoeblogia ja normiblogia. Linkki vie pääsykoeblogiin. Varsinainen pääsykoelukeminen alkaa syksyllä, eli postauksia tulee silloin nopeammalla tahdilla, kun on oleellisempaa kirjoitettavaa (toivottavasti). :)
Sulla tosi ihana blogi. Gallesi muistuttaa minun alleviivauksia. :D

Hahah nuo alleviivaukset tosiaan näyttävät tutuilta, niitä tuli itsekin tehtyä oikein olan takaa... ja nyt Galle muistuttaa jossakin määrin iloista värityskirjaa pinkkeine, keltaisine, sinisine ja vihreine väripilkkuineen : D Tykästyin blogiisi (vaikka oma tavoitteeni onkin elukka), joten taidanpa jäädä lukijaksi (: Myös Doriksen blogi oli kiva! Itse ajattelin ehkäpä perustaa syksymmällä oman blogin, olen haaveillut jo kauan, mutta saa nyt nähdä.

Poissa sirunen

• Tehovuotaja
  • *
« Vastaus #39 : 26.07.11 - klo:21:34 »
Sirunen lääkis ku lääkis. Samaa tietä kaikki tarpoo, niin kauan kuin ovet aukaistaan sisään. :D

Juu näinhän se on! Sitä motivoituu itsekin jo siitä, kun huomaa miten joku jaksaa tehdä kaiken unelmaopiskelupaikkansa eteen, oli sitten lääkis, eläinlääkis tai joku ihan muu. Nyt vaan pikkuhiljaa eteenpäin kohti niitä suljettuja ovia!

Poissa jusmu

• Hypervuotaja
  • LK
« Vastaus #40 : 26.07.11 - klo:22:10 »
Ne ovet ovat raskaat, mutta 10kk kuntoilulla me saamme ne auki helposti ensi vuonna.

Kannattaa lukea myös siinä kuntoilun välissä, sillä pelkästä hyvästä fyysisestä kunnosta ei ole paljoa apua kokeessa.  ;D

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #41 : 26.07.11 - klo:23:49 »
Ne ovet ovat raskaat, mutta 10kk kuntoilulla me saamme ne auki helposti ensi vuonna.

Kannattaa lukea myös siinä kuntoilun välissä, sillä pelkästä hyvästä fyysisestä kunnosta ei ole paljoa apua kokeessa.  ;D

Ymmärsin kympin tarkoittaneen aivojumppaa?
 -Jerry Barber

Poissa _karo

• Älyvuotaja
  • **
  • Ensimmäinen haku 2011, viimeinen 2012.
« Vastaus #42 : 27.07.11 - klo:09:24 »

Ymmärsin kympin tarkoittaneen aivojumppaa?

Ymmärsin jussiin kertoneen ns. vitsin?

Poissa jusmu

• Hypervuotaja
  • LK
« Vastaus #43 : 27.07.11 - klo:18:05 »
Minä tarkoitin lähinnä vertauskuvannollisesti. Opiskelu on meidän kuntoilua, jotta pääsemme sisään. Ilman kunnollista opiskelua, emme saa oveakaan auki. :D Jussi heitti huulta. ;D

Lukeminen ei ole kovin hyvää kuntoilua, sillä viime kesänä, kun tuli luettuna ihan hulluna yo-kokeisiin, tippu painokin 5 kg, kun ei ehtinyt salilla käydä. :(

Poissa emn

• Hypervuotaja
« Vastaus #44 : 27.07.11 - klo:18:24 »
Minä tarkoitin lähinnä vertauskuvannollisesti. Opiskelu on meidän kuntoilua, jotta pääsemme sisään. Ilman kunnollista opiskelua, emme saa oveakaan auki. :D Jussi heitti huulta. ;D

Lukeminen ei ole kovin hyvää kuntoilua, sillä viime kesänä, kun tuli luettuna ihan hulluna yo-kokeisiin, tippu painokin 5 kg, kun ei ehtinyt salilla käydä. :(

Minusta voi pudottaa sen 15 kg. Siispä lukemaan.
 -Jerry Barber

Seuraa meitä