Kirjoittaja Aihe: Helsingin tulokset  (Luettu 42424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa phobia

• Perusvuotaja
  • L2
Vs: Helsingin tulokset
« Vastaus #105 : 05.08.11 - klo:12:49 »
On kyllä ärsyttävää ettei ekojen viikkojen lukujärjestystä tai ryhmäjakoa ole vieläkään saatavilla. Aion käydä osa-aikaisesti töissä syksyn, ja meillä pitäisi ensi viikolla tietää koska voin olla töissä syys-lokakuussa. On aika vaikea luvata mitään jos en tiedä koska on koulua. Haluaisin myös opiskella ainakin jonkun kielikeskuksen kurssin, mutta sekään ei taida onnistua, kun en tiedä koska on pakollista opetusta enkä viitsisi ihan sokkona ilmoittautua jonnekin (kielikeskuksen ilmoittautumisaikahan on elokuun lopulla, ennen meidän opetuksen alkua).

Ite olin viime syksynä kun aloitin niin kielikeskuksen kurssilla, jossa järjestettiin tunnit iltaisin. Pari kertaa joutui lähtemään hieman aikaisemmin jostain turhasta KL (kasvaminen lääkäriksi) tunnilta, mutta muuten ei ollut ongelmia. Tositosi harvoin kuitenkaan mitään opetusta järjestetään neljän tai viiden jälkeen, sekin ehkä vaan hätätapauksessa.

Poissa ale

• Tehovuotaja
  • *
  • Sukupuoli: Nainen
  • Lääket yo. 2010
« Vastaus #106 : 05.08.11 - klo:14:11 »
Facebookissa on ryhmä "lääkiskirjamarkkinat" jossa vanhemmat opiskelijat kaupittelevat kurssikirjoja. Myös tulevan syksyn kirjoja. Sinne voi tosin kutsua vain omia kavereita, joten uusien opiskelijoiden pääsy ryhmään on vähän hankalaa. Toki sitten voi tutorilta kysyä.

Poissa Odile

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Hki
« Vastaus #107 : 05.08.11 - klo:14:12 »
On kyllä ärsyttävää ettei ekojen viikkojen lukujärjestystä tai ryhmäjakoa ole vieläkään saatavilla. Aion käydä osa-aikaisesti töissä syksyn, ja meillä pitäisi ensi viikolla tietää koska voin olla töissä syys-lokakuussa. On aika vaikea luvata mitään jos en tiedä koska on koulua. Haluaisin myös opiskella ainakin jonkun kielikeskuksen kurssin, mutta sekään ei taida onnistua, kun en tiedä koska on pakollista opetusta enkä viitsisi ihan sokkona ilmoittautua jonnekin (kielikeskuksen ilmoittautumisaikahan on elokuun lopulla, ennen meidän opetuksen alkua).

Ite olin viime syksynä kun aloitin niin kielikeskuksen kurssilla, jossa järjestettiin tunnit iltaisin. Pari kertaa joutui lähtemään hieman aikaisemmin jostain turhasta KL (kasvaminen lääkäriksi) tunnilta, mutta muuten ei ollut ongelmia. Tositosi harvoin kuitenkaan mitään opetusta järjestetään neljän tai viiden jälkeen, sekin ehkä vaan hätätapauksessa.

Itse olisin siis espanjaa halunnut opiskella, mutta sopivalla tasolla tunteja ei järjestetä iltaisin, ainoastaan keskellä päivää. Ja tosiaan kielikeskuksella ne kurssit on joka viikko samaan aikaan, niin vähän hankalalta näyttää...

Poissa phobia

• Perusvuotaja
  • L2
« Vastaus #108 : 05.08.11 - klo:14:30 »

Itse olisin siis espanjaa halunnut opiskella, mutta sopivalla tasolla tunteja ei järjestetä iltaisin, ainoastaan keskellä päivää. Ja tosiaan kielikeskuksella ne kurssit on joka viikko samaan aikaan, niin vähän hankalalta näyttää...

Keväällä alkaa paljon uusia espanjan kursseja jos nyt ei vielä viitti ilman lukujärjestystä ilmoittautua. Toisaalta kielten kursseilta voi muutaman kerran olla poissakin, vaikka läsnäolo periaatteessa vaaditaan suoritukseen. Ja siis peboja voi oikeesti aika helposti korvata menemällä vain toiseen ryhmään, siitä puhutaan tosi nihkeesti, mutta käytännössä ei oo hirveästi ongelmia korvausten kanssa.

Poissa Odile

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Hki
« Vastaus #109 : 05.08.11 - klo:14:42 »
Okei, no täytyy miettiä jos uskaltais ilmoittautua jollekin kurssille jo syksyllä. Tai sitten vaan suosiolla jättää se kevääksi... Tässä syksyllä voi energia kulua bileisiin ja muuhun tutustumiseen. ;)

Mä vaan olen yliopistolla aiemmalla laitoksellani tottunut niin erilaiseen menoon, että vaatii vähän totuttelua tää lääkiksen meininki.

Poissa ale

• Tehovuotaja
  • *
  • Lääket yo. 2010
« Vastaus #110 : 05.08.11 - klo:14:47 »
jaaha, odile tulikin tuonne jo :)
tervetulemast

Poissa Odile

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Hki
« Vastaus #111 : 05.08.11 - klo:14:53 »
jaaha, odile tulikin tuonne jo :)
tervetulemast

Joo, kyllähän sitä innokkaana opiskelijana täytyy kaikkeen päästä mukaan heti.
Katotaan vaan niin tää mun into on lopahtanut jo lokakuussa...  ;D

Poissa Luca

• Ylivuotaja
  • Sukupuoli: Mies
  • lääket.yo (Hki)
« Vastaus #112 : 05.08.11 - klo:17:42 »
Tästä espanjanopiskelusta sen verran, että ainakin tänä vuonna kielikeskus järjesti joskus alkutalvesta espanjan alkeiskurssin (tai mikä lie, en ite käynyt ko. kurssia :) )Meilahdessa Biomedicumilla, ja tän kurssin opetus ei mennyt ikinä päällekkäin minkään lääkisopetuksen kanssa.
Jotain nokkelaa.

Poissa medisiinari2012

• Perusvuotaja
« Vastaus #113 : 05.08.11 - klo:18:12 »
Milloinkohan ryhmäjako muuten selviää? Viime vuonna oli vissiin pari viikkoa ennen koulun alkua...

Poissa Odile

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Hki
« Vastaus #114 : 06.08.11 - klo:11:12 »
Tästä espanjanopiskelusta sen verran, että ainakin tänä vuonna kielikeskus järjesti joskus alkutalvesta espanjan alkeiskurssin (tai mikä lie, en ite käynyt ko. kurssia :) )Meilahdessa Biomedicumilla, ja tän kurssin opetus ei mennyt ikinä päällekkäin minkään lääkisopetuksen kanssa.

Juu, kyllähän alkeiskursseja olisi iltaisin keskustakampuksellakin. Mä en vaan enää ihan alkeisiin ole menossa, enkä edes jatkokurssille, vaan siitä ylemmille. Niissä kursseissa on huomattavasti vähemmän vaihtoehtoja.

Sais tosiaan selvitä jo se ryhmäjako, sais vähän tolkkua lukujärjestyksestä. Vois suunnitella muuta elämää.  :)

Poissa medisiinari2012

• Perusvuotaja
« Vastaus #115 : 10.08.11 - klo:23:18 »
Oli postimies yllättänyt ja jättänyt jotain kivaa postilaatikkoon: siellä se Alfan abckiria odotteli. Syksy vaikuttaa tosi kivalta, saisi jo alkaa! :)

Poissa Odile

• Älyvuotaja
  • **
  • LK Hki
« Vastaus #116 : 11.08.11 - klo:10:56 »
Mä osasin sitä jo odottaakin, kun pikkulinnut lauloi että tällä viikolla se tulisi. Singahdin salamana eteiseen kun kuulin että posti tuli.  ;D
Mukavaa lukemista sieltä tosiaan tuli ja se on kyllä kiva, että nähdään tutorin kanssa jo sunnuntaina, tulee pehmeä lasku opintoihin.

Mitään Älyvuotolaisten miittiä ei taida olla suunnitteilla?

Poissa Hippunen91

• Älyvuotaja
  • **
  • LK
« Vastaus #117 : 21.08.11 - klo:20:35 »
Mulla meni peboja päällekäin espanjan tuntien kanssa, menin sinne ainakin 3 kertaa melkee tunnin myöhässä ja jonain kertoina meni ihan kokonaan opetukset päällekäin. Eikä auttanu vaikka yritin kysyä jaksovastaavilta ajoissa et voiko lukujärjestystä muuttaa kun menee nii paljo päällekäi.
<3

Seuraa meitä