Kirjoittaja Aihe: Punaiset ja siniset älyvuotolaiset  (Luettu 17461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mssd2012

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Nainen
  • 1. haku Helsinkiin yleiselle 2012
Vs: Punaiset ja siniset älyvuotolaiset
« Vastaus #15 : 02.07.11 - klo:12:27 »
Muistan - kun viimeksi hain - miten kaukaiselta se 350 jotain näytti, mutta jotenkin ihan yhtäkkiä siinä olikin 156, 85, 47, 15... Aika menee nopeasti!! Kunhan rouviinnun viikon päästä niin alan hommiin! ;D
Niin sinullahan koittaa kohta liegaanjoutumispäivä. :D :D :DMä pähkäilen lukusuunnitelman kanssa. Ei ole taas hetkeäkään rauhallista aikaa, että saisi kunnolla miettiä, niin luettava vaan "noin sinne päin ". Mietittävä mikä olisi sopiva määrä...On niin paljon asioita, että pakko saada pian suunnitelma valmiiksi. äh

Hanki ne raksamiehen kuulosuojaimet.. :D
Ne kyllä aion hankkia. Tosin miehelläni traktorissa semmoset jossa radio. :D
Pitäisi jaksaa ajatellakin... Haluan semmoisen suunnitelman jota helppo noudattaa, mutta kaikki tulee opiskeltua. Olisi helppoa, kun joku tekisi suunnitelmat valmiiksi. Ei tarvis itse, kun pyrkiä niitä noudattamaan. :D
En kyllä aio yhtään uusia matskuja ostella. Jos näillä entisillä ei mennä sisään, niin ei voi mitään.

Musta lukusuunnitelmien tekeminen on kivaa. Olen tehnyt itselleni Kemian osalta hyvän lukusuunnitelman kesäksi ja olen pysynyt siinä hyvin. Galenosta varten en ole tehnyt lukusuunnitelmaa ja sen huomaa. Luen sitä aina jos jää aikaa, mutta monesti ei jää aikaa tarpeeksi, että pystyis kunnolla keskittymään. Teen aina koeviikkojenkin kertausta varten lukusuunnitelman 2-3 viikkoa ennen koeviikon alkamista niin, että kerkiän kunnolla kertaamaan kaikki asiat.

Poissa rperi

• Älyvuotaja
  • **
  • 2017?
« Vastaus #16 : 02.07.11 - klo:22:03 »
Musta lukusuunnitelmien tekeminen on kivaa. Olen tehnyt itselleni Kemian osalta hyvän lukusuunnitelman kesäksi ja olen pysynyt siinä hyvin. Galenosta varten en ole tehnyt lukusuunnitelmaa ja sen huomaa. Luen sitä aina jos jää aikaa, mutta monesti ei jää aikaa tarpeeksi, että pystyis kunnolla keskittymään. Teen aina koeviikkojenkin kertausta varten lukusuunnitelman 2-3 viikkoa ennen koeviikon alkamista niin, että kerkiän kunnolla kertaamaan kaikki asiat.

Mustakin lukusuunitelmien tekeminen on varsin mukavaa hommaa... Niissä pysyminen taas hyvin haastavaa. Mä oon aika kova laistamaan hommistani. Kyl mä ehdin tehdä tän huomennakin - on tuttu ajatus. Mut ehkä pitää kerrankin hankkia uudenlainen itsekuri... toisinsanoen kehittää sitä jo nyt olemassaolevaa.

lääkäri10

• Vieras
« Vastaus #17 : 02.07.11 - klo:22:33 »
rperi!
Kuulostat minulta. Joo niin se suunnitelmanteko on hauskaa, mutta sitten noudattaminen on haastavaa. Jos illalla väsyttää, ajattelee, että no huomenna sitten enemmän virkeenä. Tai jos ei jaksa, ajattelee, että tänään annan lapsilleni enemmän huomiota, niin huomenna teen töitä kahden päivän edestä. Kyllä löytyy litania tekosyitä siirtää lukeminen aina huomiseen. Ilman suunnitelmaa ei sitten ole mitään itsekuria lukemisessa. Suunnitelman kanssa sentäs tietää paljonko on kiinniotettavaa, jos luistaa siitä. ;D

Muutamana jaksona, kun olin vielä iltalukiossa/etälukiossa, tein kanssa kunnon suunnitelman, kun oli monta kurssia. Ne jaksot menivät loistavasti. Tuutori vielä silloin epäröi minun runsasta valikoimaa. Nettilukiossa onkin aivan eri asia, kun ei ole mitään aikatauluja. Siellä systeemi meneekin , että huomenna teen varmasti...

Gallea etenen niin pienissä erissä, ettei se huoleta. Tarkoitus on, että se kerran käytynä siis kunnolla vuoden loppuun mennessä. MUistissa siitä 70%.  :wink:

Nyt suunnitelma tehty elokuun 22 päivään asti. sen jälkeen uusi. Lyhyet suunnitelmat helpottaa noudattamista, kun voi ajatella, että kyllä nämä viikot jaksaa painaa näin. Jos tulee väsymys voi ajatella, ettei ole enää kuin 4viikkoa tai 2viikkoa...tai... Jos vaikeaa pitää suunnitelmista kiinni, suosittelen lyhyitä suunnitelmia. Esim. kemia 1 opiskeltuna 2viikon päästä ja gallea kappaleet 1-3 opiskeltuna silloin ja silloin...

Poissa Minnij

• Tehovuotaja
  • *
  • Eläinlääketieteen yo 2013
« Vastaus #18 : 02.07.11 - klo:22:45 »
Joo mullaki ihan sama homma että siirrän aina kaikkia juttuja.. :D koeviikoilleki on aina tarkotus alottaa lukemaan aikasin  mut jotenki jännästi se menee aina niin et luen vaan parina edeltävänä iltana ;D On sitä joskus tullu fysiikan kokeeseenki mentyä niin että olin edellisenä iltana pikapikaa lukenu koko kirjan.. Onneks on hyvä muisti, mut oishan ne kokeet mennny paremmin jos ois aikasemmin viittiny alottaa lukemaan. Ja sit toinen juttu on se et teen aina liian hulluja lukusuunnitelmia, joissa on ihan mahotonta pysyä!

lääkäri10

• Vieras
« Vastaus #19 : 03.07.11 - klo:08:36 »
Nyt otetaan toinen meininki!
Tehkää tänään esim. vain ensi viikon suunnitelma. On helpompi noudattaa, kun tietää, että muka viikon päästä urakka saatu valmiiksi.esimerkiksi  Gallessa kappale 4 sisältää tilastomatematiikkaa. Ottakaa tilastomatematiikka käteen ja hommiin. Pitkässä se taitaa olla 6 ja lyhyessä matematiikassa 5 kurssi. Ja samalla käytte kappale 4 läpi Gallesta...

Poissa emn

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #20 : 03.07.11 - klo:10:06 »
Minulla on kuulosuojaimet, jossa radio ja siihen saa myös mp3 -soittimen kiinni.

Pihahommia tehdessä tulee lähes aina kuuneltua ääniluentoja! Jopa usein 30min työmatkalla, tosin silloiin napeilla.
Ei siis hetken rauhaa kemiasta, fysiikasta tai biologiasta.
"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

Poissa mansikkapulla

• Perusvuotaja
« Vastaus #21 : 03.07.11 - klo:13:09 »
Lukusuunnitelma kannattaa tehdä usemmassa tasossa.
1) Eli ensin karkeasti tyyliin jouluun mennessä olen kahlannut Gallen kertaalleen läpi tai fyssa luettu tms.
2) Sit siitä kelataan taaksepäin viikko viikolta -> tällä viikolla kappale 6 tai joku aihekokonaisuus kemiasta. Väliin pitää jättää tyhjiä viikkoja, jolloin otetaan kiinni suunnitelmasta, kun/jos on jäänyt jollain tekosyyllä jälkeen. Tai jos on ollut ahkera niin saa pitää kirjat kiinni! ;)
3) Päivätasoinen suunnitelma, jossa sit jaotellaan ko. vkon aihe _realistisiin_  paloihin eri päiville.

Ja sit mä suosittelen pitämään itselle välikokeita, niin saa potkua lukemiseen kun laskee että" sisäänpääsystä olis jäänyt enää 5 pistettä" tai " ei perkule, eihän tää riitä millään, taidan olla laiskotellut"

Vaikeintahan oikeasti on pitää siitä suunnitelmasta kiinni. Mut niinä hetkinä kun ajatukset Gallen äärellä alkaa harhailemaan, mielikuvat peliin ja tavoite kirkkaaksi!

Tsemppiä!

Poissa elaintarha

• Perusvuotaja
  • Eläinlääket.yo 2011
« Vastaus #22 : 09.07.11 - klo:20:13 »
Mitenkäs varsinaisessa lääkiksessä kannattaa opiskella?
Lainailin jo ensimmäisen vuoden kirjoja ja sivumäärät hieman hirvittävät.
Samalla löysin syksyn eläinlääkiksen lukujärjestyksen.
Kaikkien eläinten  luut ja lihakset enkuksi, latinaksi ja suomeksi muutamassa viikossa  ???  Onko se edes mahdollista?
Miten olette selvinneet?

Poissa emn

• Hypervuotaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #23 : 09.07.11 - klo:20:39 »
Kaikkien eläinten  luut ja lihakset enkuksi, latinaksi ja suomeksi muutamassa viikossa  ???  Onko se edes mahdollista?
Miten olette selvinneet?

No odotellaan meidän punaisten ja sinisten vastauksia, tovi.
"The more I practice, the luckier I get."
 -Jerry Barber

lääkäri10

• Vieras
« Vastaus #24 : 09.07.11 - klo:20:51 »
Hyvinhän ne sitten sujuu, kun ensiksi on opiskellut pääsykokeeseen hah hah haa... :D

Poissa untuva

• Ylivuotaja
  • ELK
« Vastaus #25 : 09.07.11 - klo:23:01 »
Miten olette selvinneet?

Aika mahdotontahan se on oppia JOKA IKINEN luu nystyröineen ja uurteineen kahdessa viikossa, mutta en koe, että se on edes tarkoitus. Vähemmälläkin tiedolla tulee hyviä eläinlääkäreitä. Mielestäni avainasemassa on oppia keskittymään olennaiseen tietoon. Joo, tenteissä kysytään (ihan kiusallaan?) nippelitietoja ja siitä nippelitiedosta saattaa jäädä vitosen saanti kiinni, mutta entä sitten? Kolmos- tai kakkosrivilläkin saa varmasti töitä, kunhan käytännön taidot on kohdillaan.

Poissa sinun

• Tehovuotaja
  • *
  • lääket. yo 2011
« Vastaus #26 : 19.07.11 - klo:18:18 »
Eläinten kohdalla varsinkin oppi tulee käytännössä. Paljon tapahtuu tapaturmia esim koirilla ja hevosilla, joutuu niiden luita tutkimaan. Hyvä opiskelu metodi on, että harjoittelet luita ja lihaksia ainakin elävällä yksilöllä. Esim. koiralla tai kissalla opettalet vaikka tassun luut ekana sitten etenet muihin... Ne on helpommin opittavissa, kun harjoittelee, eikä lue vain kirjasta.

Tämä käytännössäharjoittelu pätee pääsykokeisiin valmistautumiseenkin. Itse ainakin monesti itseltäni kävin kehosta läpi suurimpien imusolmukkeiden paikkoja jne.

EDIT: yhdyssanavirhe
« Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo:13:43 kirjoittanut sinun »
“(Houses' patient has just collapsed)
This is exactly why I created nurses. Clean up on aisle three!”

Poissa ira

• Tehovuotaja
  • *
  • FM, vaikka haluaisin olla ELL...
« Vastaus #27 : 01.08.11 - klo:13:37 »
Värimme on punainen tai sininen, mutta se muuttua voi.

Tästä päivästä laskien 2012 kokeeseen on n. 325 päivää muuttaa se. Hommiin ja onnittelut vihreille!

Selvittäkää aloittelijalle mitä nämä tarkoittaa :D
Vihreät lienee niitä onnellisia sisäänpäässeitä, mutta sininen/punainen?
Sew up the seams/ Stitches made with stable hands
hold up and let you sleep/ Sew up the seams/ Stitches made with shaky hands hold up until they bleed

Seuraa meitä